Born to Win (1971)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Ivan Passer
met George Segal, Karen Black en Paula Prentiss

JJ, een succesvolle kapper, heeft drugs in zijn bezit en maakt zich belachelijk bij de maffia. JJ komt in de problemen wanneer de politie hem gebruikt om met het spul een drugshandelaar te krijgen.

avatar van Alainmestreech
Ik had laatst Born to win gekocht voor maar 2,50, gewoon omdat ik probeer alle films van Robert De Niro bij elkaar te krijgen, op de beschrijving achter op de dvd-doos stond er dat Robert De Niro een grote rol had in de film, maar dit is alles behalve waar, hij doet misschien in totaal 5 minuten mee in de film. voor de rest is te film wel aardig om eens naar te kijken, maar niet meer dan dat.

IK de film voor 4 € gekocht en ga me volledig aansluiten met het bericht van hier boven.Film valt wel mee maar is niet de film en ik was ook misleid door dat de niro hier een grote rol had.
2.5sterren

avatar van nirvana
Robert De Niro fans zullen teleurgesteld zijn, anderen denk ik niet. Leuk om nog eens een degelijk film van in die tijd te zien. 3 sterren.

Op mijn Dvd hoes stond met grote letters: Robert de Niro, en het verhaal leek mij ook wel leuk.. Maar ik vond de film erg tegenvallen. Robert de Niro is maar 2 keer, best kort te zien. Maar verder was de film ook niet echt super. 1,5*

avatar van Quentin
Dvd is van Dutch Filmworks

Ik bekeek de film gisteren en ben halverwege gestopt, echt geen aanrader volgens mij, Robert De Niro kan veel beter

avatar van V
V
velghe schreef:
Robert De Niro kan veel beter

Knap dat je dit kunt stellen. De Niro komt amper drie minuten in de film voor.

Wat een oplichters zeg.Ik heb de hoes waarbij Robert deniro groot op de hoes staat (is trouwens een veel nieuwere foto dan 1971)
Op de achterkant zie je ook nog is groot Zijn hoofd terwijl George Segal de hoofdrol speelt

tuureluur
by_the_way schreef:

inderdaad, dat is eigenlijk een soort van oplichting...
Denk eens na deze dvd heb ik gekocht uit een rommelbak net als iedereen denk ik, dus wat had je dan verwacht. trouwens een matige film die niet is geslaagd en wat een fokking loser die hoofdpersoon maarja dat verwijst naar de titel. 2-

De film is van een hele slechte kwaliteit en het verhaal was ook simpel en goedkoop.De Niro speelde inderdaad ook maar een klein rolletje.Ik kom niet hoger dan 1,5* omdat Segal goed speelde.

avatar van PaulieWalnuts
Ik kan hier niet lang naar kijken... 2*

avatar van 606
valt tegen en de niro speelt er weinig in

2,5 ster

Beroerde film. Erg lelijk gedraaid (komt deels ook, omdat er weinig moeite gedaan is om de film enigzins op te poetsen, maar dan nog blijft ie lelijk) en een onboeiend verhaal.

ik vond hem toch aardig

het typische jaren 70 new york sfeertje beviel me wel

sleazy karakters met sleazy bedoelingen, het verhaal stelt weinig voor en op de cover die ik in mijn bezit heb staat in grote letters: robert de niro (andere cover dan hierboven)en dat was ook de reden dat ik hem kocht, ook voor 2,50

nee,de niro's rol is niet zo schokend, de film wordt er echter niet meteen barslecht van

sfeervol iig

avatar van declaime
Simpele verhaallijn, weinig De Niro, goedkope film, slecht licht...maar toch. Dit soort films ademen een sfeer uit van het harde leven in New York in de jaren 70. Voor een new york fan daarom heel interessant om te zien hoe een stad kan veranderen....

Toch een 3,0 simpelweg vanwege de sfeer.

avatar van W.M.J.M
Wat een oplichting. Kei groot de Niro op de hoes plaatsen en achteraan op de hoes bij het verhaal ook nog een laten lijken alsof hij een grote rol heeft komt hij net 3 minuten in beeld. De film is in principe 2 sterren waard, maar vanwege deze oplichting maak ik er een halve van.

Ik heb hem niet eens uitgekeken, deze film kon me echt niet boeien. Het ziet er gewoon niet mooi uit, en ja ik heb deze film ook gekocht in zo'n bak omdat Robert De Niro zijn hoofd er op stond. Ik heb hem niet helemaal af gekeken dus ik kan niet goed oordelen, maar het kon mij niet boeien.

avatar van i.Ron S.
Ik kocht de dvd voor 1 euro en het was zijn prijs waard, maar spijtig genoeg niet meer dan dat.
Het is al vlug duidelijk dat de naam De Niro op de omslag stond om hem verkocht te krijgen.
Depressieve sfeer, geen heldere beelden en het verhaal blijft hangen bij het begin.
Positieve is dat het een beetje een sfeerbeeld van die periode weergeeft, vergelijkbaar met Panic in Needle Park met Al Pacino en hij doet me ook wat denken aan Shaft.
Maar al bij al een oude versleten film en het hoofdpersonage is ook al niet sympathiek.
De dialogen die De Niro heeft, zijn goed, maar veel te weinig.
2/5

en toch, als je de niro ff buiten beschouwing laat en kijkt naar geaorge segal idir de film zon beetje draagt, s het helemaal niet bar slecht

acteerwerk overtuigend, goed neergezet, een low life typje aan zelfkant van maatschappij in een erg bedroevend maar realistisch decor

ik houd wel van dit soort films

avatar van sinterklaas
PFFFFF weer zo'n misleidende hoes net als bij The Swap waarvan het achterkanttekst 0% klopt en de film ubersaai is. Robert deNiro staat dan wel groot op de hoes maar hij heeft maar een rolletje van maar 3 minuten. Verder is dit ook weer een oersaaie brok wat nergens over gaat en waarbij je continu in slaap valt. Robert deNitro fans: trap er niet in als je deze dvd in de bak ziet liggen.

avatar van W.M.J.M
Kom je een beetje laat mee sinterklaas, ik ben er al in getrapt

avatar van sinterklaas
In City by the Sea speelt ie toch hopelijk wel een grote rol?

neo (crew)
Het enige waaran zo'n bedriegelijk dvd te herkennen is is zo'n vrij gekunstelde, goedkoop gemaakte poster.

Zoals de genre al aangeeft, een DRAMA....

avatar van DonOswaldo
Weet totaal niet te boeien of overtuigen. Verder ook een veel te kleine rol van DeNiro. Zeer matig 1,5*

avatar van joepp
niet dat mij dit heel erg boeide, maar ik vond dit qua stijl niet zo verschillend van andere films uit deze tijd die bestempeld worden als klassiekers en die geliefd worden door iedereen. Zo te lezen ging iedereen deze film ook kijken vanwege de Niro en als ie dan maar 3 min in beeld is, valt t tegen ja.

avatar van FILM!BOY!
1,5 Uur van mijn leven weggegooid aan deze shit zooi. Als je al leest dat het gaat over een succesvolle kapper (-,-), hoef je al niet veel te verwachten. Als je dan ook nog eens leest dat Robert DeNiro erin een bijrol speelt, weet je eigenlijk al dat je naar een slechte film gaat kijken (Ik vind Robert DeNiro de slechte acteur aller tijden en heb nog nooit een goede film met hem erin gezien, op A Bronx tale na, maar omdat die zo ontzettend langdradig was, heb ik hem wel in drie keer moeten kijken.) DVD vanaf €6,99?? In dit geval zou ik zeggen; als je hem echt zo ontzettend graag wilt zien: download hem!! Als je hem van plan bent te kopen, kan je net zo goed €6,99 in de prullenbak gooien, verspil je in ieder geval geen 1,5 uur van je leven. Een dikke en verdiende 1,0