• 8.347.452 stemmen

Genre: Drama / Misdaad

Geregisseerd door: Ivan Passer

Met onder meer: George Segal, Karen Black en Paula Prentiss

Plot Born to Win

"Their story is written on his arm. If they can get a grip on each other, maybe they can turn their lives around."

JJ, een succesvolle kapper, heeft drugs in zijn bezit en maakt zich belachelijk bij de maffia. JJ komt in de problemen wanneer de politie hem gebruikt om met het spul een drugshandelaar te krijgen.

image

avatar van Alainmestreech

Alainmestreech

Ik had laatst Born to win gekocht voor maar 2,50, gewoon omdat ik probeer alle films van Robert De Niro bij elkaar te krijgen, op de beschrijving achter op de dvd-doos stond er dat Robert De Niro een grote rol had in de film, maar dit is alles behalve waar, hij doet misschien in totaal 5 minuten mee in de film. voor de rest is te film wel aardig om eens naar te kijken, maar niet meer dan dat.

avatar van Dead01

Dead01

IK de film voor 4 € gekocht en ga me volledig aansluiten met het bericht van hier boven.Film valt wel mee maar is niet de film en ik was ook misleid door dat de niro hier een grote rol had.

2.5sterren

avatar van nirvana

nirvana

Robert De Niro fans zullen teleurgesteld zijn, anderen denk ik niet. Leuk om nog eens een degelijk film van in die tijd te zien. 3 sterren.

avatar van Ess-86

Ess-86

Op mijn Dvd hoes stond met grote letters: Robert de Niro, en het verhaal leek mij ook wel leuk.. Maar ik vond de film erg tegenvallen. Robert de Niro is maar 2 keer, best kort te zien. Maar verder was de film ook niet echt super. 1,5*

avatar van Quentin

Quentin

Dvd is van Dutch Filmworks

avatar van velghe

velghe

Ik bekeek de film gisteren en ben halverwege gestopt, echt geen aanrader volgens mij, Robert De Niro kan veel beter

avatar van V

V

velghe schreef:

Robert De Niro kan veel beter

Knap dat je dit kunt stellen. De Niro komt amper drie minuten in de film voor.

avatar van by_the_way

by_the_way

Wat een oplichters zeg.Ik heb de hoes waarbij Robert deniro groot op de hoes staat (is trouwens een veel nieuwere foto dan 1971)

Op de achterkant zie je ook nog is groot Zijn hoofd terwijl George Segal de hoofdrol speelt

avatar van tuureluur

tuureluur

by_the_way schreef:

inderdaad, dat is eigenlijk een soort van oplichting...

Denk eens na deze dvd heb ik gekocht uit een rommelbak net als iedereen denk ik, dus wat had je dan verwacht. trouwens een matige film die niet is geslaagd en wat een fokking loser die hoofdpersoon maarja dat verwijst naar de titel. 2-

avatar van Schiedammer

Schiedammer

De film is van een hele slechte kwaliteit en het verhaal was ook simpel en goedkoop.De Niro speelde inderdaad ook maar een klein rolletje.Ik kom niet hoger dan 1,5* omdat Segal goed speelde.

avatar van PaulieWalnuts

PaulieWalnuts

Ik kan hier niet lang naar kijken... 2*

avatar van 606

valt tegen en de niro speelt er weinig in

2,5 ster

avatar van gotti

gotti

Beroerde film. Erg lelijk gedraaid (komt deels ook, omdat er weinig moeite gedaan is om de film enigzins op te poetsen, maar dan nog blijft ie lelijk) en een onboeiend verhaal.

avatar van Joyy

Joyy

ik vond hem toch aardig

het typische jaren 70 new york sfeertje beviel me wel

sleazy karakters met sleazy bedoelingen, het verhaal stelt weinig voor en op de cover die ik in mijn bezit heb staat in grote letters: robert de niro (andere cover dan hierboven)en dat was ook de reden dat ik hem kocht, ook voor 2,50

nee,de niro's rol is niet zo schokend, de film wordt er echter niet meteen barslecht van

sfeervol iig

avatar van declaime

declaime

Simpele verhaallijn, weinig De Niro, goedkope film, slecht licht...maar toch. Dit soort films ademen een sfeer uit van het harde leven in New York in de jaren 70. Voor een new york fan daarom heel interessant om te zien hoe een stad kan veranderen....

Toch een 3,0 simpelweg vanwege de sfeer.

avatar van W.M.J.M

W.M.J.M

Wat een oplichting. Kei groot de Niro op de hoes plaatsen en achteraan op de hoes bij het verhaal ook nog een laten lijken alsof hij een grote rol heeft komt hij net 3 minuten in beeld. De film is in principe 2 sterren waard, maar vanwege deze oplichting maak ik er een halve van.

avatar van Ice Pac

Ice Pac

Ik heb hem niet eens uitgekeken, deze film kon me echt niet boeien. Het ziet er gewoon niet mooi uit, en ja ik heb deze film ook gekocht in zo'n bak omdat Robert De Niro zijn hoofd er op stond. Ik heb hem niet helemaal af gekeken dus ik kan niet goed oordelen, maar het kon mij niet boeien.

avatar van i.Ron S.

i.Ron S.

Ik kocht de dvd voor 1 euro en het was zijn prijs waard, maar spijtig genoeg niet meer dan dat.

Het is al vlug duidelijk dat de naam De Niro op de omslag stond om hem verkocht te krijgen.

Depressieve sfeer, geen heldere beelden en het verhaal blijft hangen bij het begin.

Positieve is dat het een beetje een sfeerbeeld van die periode weergeeft, vergelijkbaar met Panic in Needle Park met Al Pacino en hij doet me ook wat denken aan Shaft.

Maar al bij al een oude versleten film en het hoofdpersonage is ook al niet sympathiek.

De dialogen die De Niro heeft, zijn goed, maar veel te weinig.

2/5

avatar van Joyy

Joyy

en toch, als je de niro ff buiten beschouwing laat en kijkt naar geaorge segal idir de film zon beetje draagt, s het helemaal niet bar slecht

acteerwerk overtuigend, goed neergezet, een low life typje aan zelfkant van maatschappij in een erg bedroevend maar realistisch decor

ik houd wel van dit soort films

avatar van sinterklaas

sinterklaas

PFFFFF weer zo'n misleidende hoes net als bij The Swap waarvan het achterkanttekst 0% klopt en de film ubersaai is. Robert deNiro staat dan wel groot op de hoes maar hij heeft maar een rolletje van maar 3 minuten. Verder is dit ook weer een oersaaie brok wat nergens over gaat en waarbij je continu in slaap valt. Robert deNitro fans: trap er niet in als je deze dvd in de bak ziet liggen.

avatar van W.M.J.M

W.M.J.M

Kom je een beetje laat mee sinterklaas, ik ben er al in getrapt

avatar van sinterklaas

sinterklaas

In City by the Sea speelt ie toch hopelijk wel een grote rol?

avatar van neo

neo (crew films)

Het enige waaran zo'n bedriegelijk dvd te herkennen is is zo'n vrij gekunstelde, goedkoop gemaakte poster.

avatar van goneman

goneman

Zoals de genre al aangeeft, een DRAMA....

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Weet totaal niet te boeien of overtuigen. Verder ook een veel te kleine rol van DeNiro. Zeer matig 1,5*

avatar van joepp

joepp

niet dat mij dit heel erg boeide, maar ik vond dit qua stijl niet zo verschillend van andere films uit deze tijd die bestempeld worden als klassiekers en die geliefd worden door iedereen. Zo te lezen ging iedereen deze film ook kijken vanwege de Niro en als ie dan maar 3 min in beeld is, valt t tegen ja.

avatar van FILM!BOY!

FILM!BOY!

1,5 Uur van mijn leven weggegooid aan deze shit zooi. Als je al leest dat het gaat over een succesvolle kapper (-,-), hoef je al niet veel te verwachten. Als je dan ook nog eens leest dat Robert DeNiro erin een bijrol speelt, weet je eigenlijk al dat je naar een slechte film gaat kijken (Ik vind Robert DeNiro de slechte acteur aller tijden en heb nog nooit een goede film met hem erin gezien, op A Bronx tale na, maar omdat die zo ontzettend langdradig was, heb ik hem wel in drie keer moeten kijken.) DVD vanaf €6,99?? In dit geval zou ik zeggen; als je hem echt zo ontzettend graag wilt zien: download hem!! Als je hem van plan bent te kopen, kan je net zo goed €6,99 in de prullenbak gooien, verspil je in ieder geval geen 1,5 uur van je leven. Een dikke en verdiende 1,0

avatar van CINEMATEKbe

CINEMATEKbe

Geef de film een herkansing als een Forman achtige komedie ...http://cinematek.be/?node=17&event_id=100259402

avatar van yeyo

yeyo

W.M.J.M schreef:

Mooi zo, dat zal ze leren! Helemaal de schuld van de regisseur dat zijn film decennia later door een opportunistisch Nederlands bedrijf op de markt gebracht wordt. Gisteren de special edition dvd van Casablanca in de Mediamarkt gekocht, prachtfilm, maar de dame aan de kassa was niet aardig, dus 0 sterren.