Between Strangers (2002)

Canada / Italië

geregisseerd door Edoardo Ponti
met Sophia Loren, Mira Sorvino en Malcolm McDowell

De film vertelt drie verhalen over drie vrouwen: Olivia wil een kunstenares zijn maar zit vast in een liefdeloos huwelijk. Catherine is een cellist die haar vader moet confronteren met zijn criminele daden. Natalie is een foto-journaliste die de verschrikkelijke waarheid ontdekt achter de foto die haar carrière heeft gemaakt.

avatar van Mescaline
Zotezien niet echt een beroemde film heb deze daarom ook op de gok gekocht.
De film viel erg mee en was zeer goed kijkbaar.
Het verhaal is op een serieuse en goede manier in beeld gebracht alleen hadden de verhaal lijnen wel een beter eind mogen hebben(einde is nogal wat snel gedaan.)
Voor de rest prima kijkbaar en een prima drama film voor tussendoor.!
4 sterren wel verdiend.

avatar van pink_roosje
Mooie film, had hem voor 1,50 gekocht en dat is hij zeker waard en meer ook wel. leuk om zondag middag op tv te kijken ofzo. 3*

Erg goede film over moeders en dochters.

Dit had een hele mooie innemende vijf sterren film moeten zijn met zo'n mooi verhaal, zo'n budget en zulke acteurs tot je beschikking.
Hoe is het dan in hemelsnaam mogelijk geweest dat deze regisseur de film mocht maken ?
Tsjonge jonge wat heeft die de boel om zeep geholpen.
Een film over drie vrouwen die allemaal iets dramatisch in hun leven hebben meegemaakt, daarmee worstelen en er bovenop proberen te komen.
Maar deze Edoardo maakt er zo een over de top, geforceerd en onnatuurlijk nep emotionele draak van dat ik niet veel meer kan zeggen dan : zonde zonde zonde !!!!
Zelfs mijn "held" Gerard Depardieu weet hij nog zo ver te krijgen dat hij een karikatuur van zichzelf speelt.
En iets vergelijkbaars geldt voor componist Preisner, waarvan je toch meestal ook een interessanter product te horen krijgt.

Er is één geluk. Als ik hier op moviemeter kijk naar wat voor films die Edoardo nog meer gemaakt heeft, zie ik dat het bij deze mislukking gebleven is.

avatar van kuk
kuk
Aardig drama dat behoorlijk sentimenteel aangezet wordt door verschrikkelijke muziek. Het ene verhaal is interessanter dan de andere (het journalisten deel is een stuk minder interessant dan de kunstenaarsmoeder) maar wat ik vooral een verademing vond is het subtiele tempo. Geen pompende Hollywoodherrie, maar een ingetogen drama dat rustig vertelt wat het wil vertellen. Dat dat lang niet altijd boeiend is, is jammer maar de stijl beviel me wel.

avatar van eavymetal
Deze film is een aardig drama waarin verschillende verhaallijnen door elkaar heen lopen. De film bevat een rustig tempo waardoor je de kans krijgt om de verschillende verhalen rustig op je in te laten werken, en dat is iets wat mij wel beviel.

Ook de filmmuziek van Preisner mag er zijn, waardoor deze film een ware verademing voor mij geworden is.

avatar van Boenga
eavymetal, ik vind me helemaal terug in wat je schrijft - inclusief het aantal *.

In elk geval een heel stuk beter dan wat de €1 in Bart Smit deed vermoeden. Rustig, maar geen moment vervelend, met drie actrices die hun stem niet moeten verheffen om bij elke zin je aandacht te behouden.

Het einde wordt wel iets te snel afgehaspeld, pas in de laatste minuut ontmoeten de 3 verhaallijnen elkaar. Maar de manier waarop de drie personages elk vanuit hun wereld naar 'een kind' kijken, is wel bijzonder mooi uitgezet.