Last Orders (2001)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland

geregisseerd door Fred Schepisi
met Michael Caine, Bob Hoskins en Helen Mirren

Een groep oude vrienden komt samen na de dood van de Londense slager Jack Dodds, wiens laatste wens was, zijn as over de zee te laten uitstrooien door zijn vrienden.

avatar van Yak
Yak
Grappig, ik heb onlangs het (prachtige) boek van Graham Swift gelezen. Geen idee dat er een film van gemaakt was.

krijgt 7,6 op IMDB ...
ik besef net dat er eigenlijk zo veel goeie films zijn die ik nog niet gezien heb of waar ik zelf het bestaan niet van af weet.
Laat maar, just a thought (verwijder dit maar hoor als het moet)

avatar van Yak
Yak
oh absoluut. maar dat zijn van die lasten die we toch altijd zullen moeten meetorsen.

avatar van narva77
of waar ik zelf het bestaan niet van af weet.

Wat niet weet, dat deert niet toch?

avatar van lorelei
op zich een leuke film, maar hij was best wel traag. Hij duurde ook wel iets te lang vond ik.
Vandaag zou de regisseur ook aanwezig zijn (ovb natuurlijk) maar die kwam jammergenoeg niet.

Wow, wat een cast. Hier ga ik maar eens achteraan.

avatar van nightbreed
Wauw, nooit van gehoord maar deze lijkt mij heel erg goed.
Vooral Michael Caine vind ik altijd super.
Het feit dat lorelei deze film traag noemt maakt het nog interessanter want ik hou van trage films, films waar het volk niet van houdt

avatar van G.1Rl
nightbreed schreef:
films waar het volk niet van houdt

Hoezo niet? Er zijn best wel veel trage films die héél mooi zijn, er zijn ook een paar die minder mooi zijn, maar dat ligt dan vaak niet aan de traagheid.

Ik heb deze film niet gezien, ook nog nooit van gehoord, maar het lijkt me een hele mooie film en als ik het niet vergeet ga ik hem zeker kijken.

avatar van G.1Rl
Wel vergeten natuurlijk... Heb ik nu iets heel moois gemist?

avatar van Odie
Mooie film, helaas is mijn engels soms niet goed genoeg om em zonder ondertiteling te begrijpen. Heb via BBC opgenomen en dan heb je ook geen engelse subs. Maar zeer de moeite waard, rustige film met uitsekend acteerwerk. Love Hellen Mirren!!!

avatar van Leo1954
Mamma mia, wat een film. Zo immens geweldig, dit moet je voelen.

avatar van boozebelly
Vernaar je klader Leo1954

Mooie film, mooi verhaal en top cast

avatar van missl
Rustig drama over een groep vrienden die een vriend verloren hebben, langzamerhand leer je meer over de onderlinge relaties terwijl hij naar zijn laatste rustplaats gebracht wordt. Iets te traag maar wel een mooi verhaal.

OP BBC 2 Nacht 8/9 augustus 00.55