Bus Stop (1956)

2,87

Komedie / Drama

geregisseerd door Joshua Logan
met Marilyn Monroe, Don Murray en Arthur O'Connell

De rodeokampioen Beauregard 'Bo' Decker uit Montana gaat met zijn oudere vriend Virgil Blessing met de bus naar de rodeo. Bo is op zoek naar een engel van een vrouw en hij denkt die gevonden te hebben in de saloongirl Cherie. Hij wil haar onmiddellijk tot zijn bruid maken. Maar Virgil vindt Cherie niet goed genoeg voor Bo en zij wil ook niet. In restaurant Grace's Diner waar de bus een tussenstop maakt, moet desondanks alles geregeld worden.

15 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van matthijs_013
Marilyn Monroe was erg grappig maar Don Murray was echt TE irritant. Ik irriteerde me dood aan hem

avatar van Naomi Watts
Aardige film. Monroe zet een zeer hilarische performance neer maar Murray's personage en Murray's acteerwerk is het grote minpunt aan dit lekkere tussendoortje. 3*

avatar van Kuck-x
Een goede, uitgebalanceerde rol van La Monroe, maar dat redt de film niet. Murray is de eerste 90 minuten zo onwaarschijnlijk irritant dat het slot volstrekt onmogelijk is.

consumer1970
Murray vond ik hier inderdaad zeeer vermoeiend, wat niet wegneemt dat ik het een film vol vaart en humor vond, soms bijna kluchtig.
Monroe's verschijning hier is wmb. dusdanig onvergetelijk en legendarisch geworden, dat ik 4,5 geef.

Beetje vermoeiend Marilyn-vehikel met allerlei vervelend Hillbilly- gedoe en inderdaad een uiterst irritante hoofdpersoon Beauregard (yahooo!!)

avatar van Poisonthewell
Verschrikkelijke Don Murray, maar verder een leuke film met een geweldige Marilyn.

Heh.

De kritiek hier op Murray is meer dan terecht, maar hem alleen de schuld geven van dit misbaksel van een film is iets te makkelijk. Monroe is hier ook echt niet te pruimen (een even vervelend personage met een al even afschuwelijk accent), de rest van de cast, regisseur inclusief bakken er helemaal niks van.

Oerlelijk gefilmd, vreselijk plotje, domme personages en overacting om u tegen te zeggen. Werkelijk niks aan deze film is aanvaardbaar, behalve dan misschien de lengte. Al kan een film als deze eigenlijk nooit kort genoeg zijn.

Het einde is al helemaal een sof, sowieso de slechtste Monroe film die ik gezien heb, en daar is gewoon iedereen en alles die aan dit project gewerkt heeft verantwoordelijk voor.

avatar van Flavio
Vond het maar een vervelende film, hoewel ik een zwak heb voor MM. Humor is flauw en gedateerd en Don Murray´s karakter - genomineerd voor een Oscar - haalt het bloed onder je nagels vandaan. Hij deed me in deze film erg denken aan Jim Carrey trouwens.

Murray genomineerd voor een Oscar? Unbelievable! Uiterst flauwe humor ja, in een komedie
die vooral irriteerde. De minste film die ik van Monroe gezien heb.

avatar van hkoster
Dit is het verschil in waardering: op moviemeter: 2,88 (van de vijf sterren) in de oude filmencyclopedie 3 en half van de vier sterren. Een uitstekende tragikomedie die bewijst dat Monroe wel degelijk kan acteren als ze op gevoelige wijze de rol van een zangeres speelt. Murray is de ruwe cowboy die haar probeert te strikken. Field is mooi als serveerster.

Ondanks het feit dat MM schijnbaar moeiteloos steeds alle aandacht op zich wist te vestigen in haar films, ben ik nooit een fan geweest van haar (net zo min als van haar counterparts BB en CC trouwens). Hele volksstammen zijn evenwel idolaat van haar, volgens mij voornamelijk vanwege de sensuele uitstraling. Ik hoor daar niet bij. Ik vind dat er in Hollywood (en daarbuiten) talrijke mooiere vrouwen hebben rondgelopen. Daar komt bij dat Monroe volgens mij geen kaas gegeten van acteren. Ik heb in de loop van de tijd nagenoeg al haar films gezien, maar m.u.v. Some Like It Hot heeft zij nooit indruk op mij kunnen maken. Ook niet in deze film, waarin ze geruime tijd te bewonderen is in een onooglijk revuepakje. MM’s irritante stemmetje, het continu schmieren van Don Murray en het geforceerd aandoende verhaal maken dit tot een wel erg middelmatige film. Niet zo verrassend overigens, want ik ben van regisseur Joshua Logan niet anders gewend.

Dick2008
BBarbie schreef: