The Fireball (1950)

Alternatieve titel: The Challenge

geregisseerd door Tay Garnett
met Mickey Rooney, Pat O'Brien en Marilyn Monroe

Johnny Casar (Mickey Rooney) loopt weg uit het weeshuis van Vader O'Hara (Pat O'Brien) en wordt met de hulp van Mary Reeves (Beverly Tyler) een beroemde ster in rolschaatsen. Hij komt in aanraking met meerdere vrouwen, waaronder Polly (Marilyn Monroe). Johnny heeft echter niet in gaten dat zij alleen maar aandacht voor hem hebben omdat hij bekend is, en dat zij niet werkelijk van hem houden, zoals Mary doet. Maar dan krijgt Johnny polio...

Mickey Rooney speelt hier een jongen van begin 20 maar is hier al 30 jaar en je stoort je er niet aan komt zeker weten door zijn babyface.
Ook kleine rol van Marilyn Monroe en Pat O'Brien ja die alweer de geestelijke speelt en dat met verve doet. Verder standaard filmpje met grote sterren en ook aangenaam kijkvoer