Back to Bataan (1945)

Oorlog

geregisseerd door Edward Dmytryk
met John Wayne, Anthony Quinn en Beulah Bondi

Colonel Joseph Madden (Wayne) geeft als Amerikaans officier leiding aan het Filipijnse verzet wanneer Bataan door de Japanners wordt afgesneden.

teudal
hallo hier een berichtje van mij(teudal)
ben de film back to bataan aan het zoeken

is voor een vriend van mij die zeer ernstig ziek is en hij wil die graag in zijn bezit hebben
wil er graag voor betalen wat je er ook voor vraagt
gaarne zo spoedig mogelijk een berichtje terug
alvast hartelijk dank

groetjes teudal

avatar van Pilcrepus
Een oorlogsfilm uit 1945? Ik dacht dat ze toen al te druk bezig waren met het voeren van een echte oorlog.

neo (crew)
Tijdens de oorlog werden er nog genoeg oorlogsfilms gemaakt wereldwijd, over dezelfde oorlog en vaak vol propaganda.

Bart Simpson
Neo, jij hebt best veel oorlogsfilms gezien die in NL niet te krijgen zijn waaronder deze, waar haal je ze in godsnaam vandaan als ik vragen mag?

avatar van Arnhemmer
Bart Simpson schreef:

Ik weet niet of je digitale tv hebt, maar dit soort oorlogsfilms worden regelmatig op TCM uitgezonden.

Bart Simpson
Arnhemmer schreef:

Nog nooit voorbij zien komen het afgelopen jaar..
Op een aantal films na:
- Play Dirty
- The Hill
- The Devil's Brigade

Dat zijn alle oorlogsfilms die in NL niet te verkrijgen zijn, maar wel zijn uitgezonden. Voor de rest draaien ze nog wat klassiekers zoals:
''A Bridge too Far'' / ''Where Eagles Dare'' / ''Kelly's Heroes'' etc. films die hier al jaren verkrijgbaar zijn dus.

avatar van bunkerboy
zeer goede oorlogspropaganda film , een pareltje uit die tijd en is als je hem te pakken krijgt het zien meer dan waard
een dikke 4