In Harm's Way (1965)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Otto Preminger
met John Wayne, Kirk Douglas en Patricia Neal

Kapitein Rockwell Torrey en Commander Paul Eddington nemen deel aan hun orders om mee te helpen tegen de aanval op Pearl Harbor. Torrey is verliefd op zuster Maggie Haynes en hij probeert zijn relatie met zijn zoon goed te maken, die zelf ook bij de marine zit.

Goed oorlogsdrama vol met sterren bv Tom Tryon, Paula Prentiss, Brandon De Wilde, Dana Andrews , Burgess Meredith, Patrick O'Neal, Carroll O'Connor, George Kennedy, Larry Hagman en Henry Fonda.

avatar van anva69
Een goed oorlogsdrama,maar alleen jammer dat ie in zwart-wit gemaakt is.

avatar van hkoster
lang lange langer film.

avatar van Darbie
Wat een kerel die John Wayne..........als hij er niet geweest was, zou Japan de oorlog hebben gewonnen.

Door alle details, een teveel aan subplots en melodramatische elementen, een vrij saaie monumentale oorlogssoap over de aanval op Pearl Harbor, in samenhang met een kapitein die zijn naam probeerde te zuiveren. De speciale effecten vond er wat eigenaardig uitzien, alhoewel de laatste actiescène er prachtig uitzag. Een topcast deed zo nu en dan aan overacting.

Inderdaad een geweldige sterrencast en een leuk, hoewel lang, verhaal.
Vergelijkbaar met andere epische WOII cq Pearl Harbor Navy-drama's met de nodige soap elementen als Mister Roberts en From Here to Eternity.

avatar van Biosguru
Hoe meer Preminger films ik zie, hoe minder ik hem ga waarderen. Het meeste is echt gortdroog en fantasieloos. Deze In Harms way is daar een uitstekend voorbeeld van.

Redelijke film over een kapitein die na de aanval op Pearl Harbor op het matje wordt geroepen. Deze film concentreert zich iets te veel op de verschillende melodramatische zij-plotjes. Die kijken op zich nog wel gemakkelijk weg, maar daarvoor gaat de film wel te lang door. Een cast met aardig wat bekende namen met John Wayne voorop.

Redelijke oorlogsfilm die het vooral moet hebben van een sterrencast, met daarin wel heel grote namen uit die tijd.
En in de bijrollen duiken dan weer acteurs op die het later ook zullen maken, Larry Hagman (Dallas) en Carroll O'Connor (All In The Family) bijvoorbeeld.
Het verhaal is zeker niet slecht, maar men gaat iets te veel de romantische toer op.
Maar ondanks de lange duur, 2 uur en 40 minuten, kijkt de film wel vlot weg.