- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Letterboxd
Letterboxd

beavis
-
- 6564 berichten
- 13246 stemmen
Ook niet een pagina waar ik naar kijk, maar als jullie het interessant vinden om te zien: tada!
https://live.staticflickr.com/65535/52355882083_f2af49ceb3_z.jpg

John Milton
-
- 19777 berichten
- 10898 stemmen
Ha, jij hebt S&S weer compleet. Grappig!

beavis
-
- 6564 berichten
- 13246 stemmen
Allemaal geen lijstjes waar ik echt aan werk. De enige conclusies die ik trek als ik snel vergelijk is dat ik gemiddeld weg blijf van films die Oscars winnen en meer kijk van vrouwelijke regisseurs. Maar als ik er dan eentje groen zou willen hebben... ja, blij dat het S&S is. De nieuwe is nabij!

Flavio
-
- 4184 berichten
- 4419 stemmen
Ik had me ooit voorgenomen de Oscarwinnaars best picture allemaal te zien, dat schiet ook al wel aardig op. En die AFI lijst heb ik ook bijna compleet. Maar ik mag wel meer door vrouwen geregisseerde films zien.
PS JM: binnenkort een aardig jubileum zie ik!

Onderhond
-
- 86947 berichten
- 11546 stemmen
AFI is de enige die ik volledig heb, maar da's een absolute draak van een lijst. Sowieso geen lijstjes waar ik echt van wakker lig.

John Milton
-
- 19777 berichten
- 10898 stemmen
PS JM: binnenkort een aardig jubileum zie ik!

tbouwh
-
- 5482 berichten
- 4620 stemmen
Volgens letterboxd zag ik dit jaar de meeste acteerprestaties van Willem Dafoe. Wat nog maar eens bevestigt dat de man daadwerkelijk overal inzit.

TornadoEF5
-
- 5455 berichten
- 1400 stemmen
Even offtopic is bij jullie de achtergrond bij Letterboxd.ook donkergrijs. Zoals hier en bij IMDb is het gewoon wit, dat is wat prettiger.
Ja, ik weet niet zeker of je dat kan veranderen. Maar om eerlijk te zijn, vind ik de lay-out van letterboxd één van diens grote sterktepunten en bij IMDb juist één van de zwakke punten. Moviemeter zet ik tussen de twee.
Ik heb even in dit topic gereageerd, hier past het beter.
Letterboxd heeft ook de beste kwaliteit naar mijn gevoel qua snelheid. Icheckmovies - wat sommige gebruikers van hier wel zullen kennen - is op dat vlak trouwens echt niet goed. En dat is soms ook wel eens een punt waar mensen op afhaken (whatiwatch is ook zeer slecht trouwens op dat vlak).

Dick2008
-
- 9980 berichten
- 805 stemmen
Nou ja ieder zijn eigen voorkeur maar ik vind het maar moeilijke site. Ik heb nu een aantal keren geprobeerd een film van positie te doen veranderen, ik heb op save geklikt maar blijft op oude positie. Dus bijvoorbeeld nummer 164 wordt nu 120 en dan?
Het is overigens goed dat je hier reageert maar ik weet niet hoe actief het forum nog is vandaar daar gedaan.
IMDb is voor mij de basis en heel volledig zelfs te volledig dingen die helemaal geen films zijn maar bijvoorbeeld theater staan er ook op. En helaas alleen Engels, lastig met berichten schrijven. Bovendien eenmaal geschreven kan je niet meer corrigeren en een nieuw bericht plaatsen kan dacht ik ook niet dat kan hier wel.
Moviemeter is fijn omdat het Nederlands is dus handig voor reviews bij films zodat ik die ook online heb. Maar heel lang zeer beperkt door strenge toevoegcriteria en series waren niet toegestaan. Discussiëren over films vind ik maar een term van wat wordt er mee bedoeld (naar mijn mening heeft het alleen maar zin als je iemand weet te overtuigen van zijn ongelijk, maar als bij aanvang de verschillen al te groot zijn heeft het geen enkele zin), bovendien brengt het onrust en is bij IMDb allang opgedoekt. I.p.v. het toevoegen soepeler te maken, kwam seriemeter.nl en ik dacht ??? toen kwam het likken en toen was mijn reactie, doei. Ook niet de eerste keer dat ik zo reageerde. Ik kan niet zo goed tegen veranderingen. Als het een verbetering is ok maar dat is het lang niet altijd.
En I Check Movies is, ja leuk en handig die lijstjes maar het is net als op YouTube, hier zijn de vijf beste scènes van de film. Nou misschien 3 maar er zijn toch betere scènes. Kortom lijsten die ook graag had willen zien zijn er niet maar wel een heleboel lijsten van wat heb ik eraan.
Maar goed alle sites hebben zo hun voor- en nadelen. Dat geen dubbele titels in je lijst is heel goed.

Kondoro
-
- 9861 berichten
- 2268 stemmen
Ik vind een donkere achtergrond juist wel relaxed, het is fijner voor mijn ogen zeker in de avond. Het witte vind ik daardoor juist best vaak storend, ik wacht nog steeds op een donkere thema op MovieMeter maar, dat zie ik nu niet echt meer gebeuren om eerlijk te zijn.
Daarbuiten vind ik MovieMeter in zijn oude lay-out toch nog de beste site in mijn ogen op filmgebied. O.a. omdat het Nederlands is maar, ook voor gebruiksvriendelijkheid. Iets wat je niet meer terug ziet in hun nieuwe lay-out overigens. Letterboxd vind ik daarnaast erg fijn maar, zoals ik al vaker aangaf is de site niet gericht op community. Je komt moeilijk met andere mensen in contact en dat mis ik daar echt wel, en ook het stukje forum heb je daar niet wat ik dan echt wel mis maar, dat komt misschien ook omdat hier gewoon een vast clubje is waar je aan gewend raakt en mee kan lachen.
Het forum is nog redelijk actief. Niet zo actief als MusicMeter trouwens maar, er zijn hier altijd de standaard mensen aanwezig die iedereen wel willen helpen. Actief is het al jaren niet meer, niet zoals "vroeger".
Daarbij kun je ook genoeg Nederlandse reviews vinden op Letterboxd als je maar voor de Nederlandse mensen zoekt. Ik zelf schrijf ook Nederlands op Letterboxd, en ik weet dat 'Metalfist' ook in het Nederlands typt.

Dick2008
-
- 9980 berichten
- 805 stemmen
Daarbuiten vind ik MovieMeter in zijn oude lay-out toch nog de beste site in mijn ogen op filmgebied. O.a. omdat het Nederlands is maar, ook voor gebruiksvriendelijkheid. Iets wat je niet meer terug ziet in hun nieuwe lay-out overigens.
Klopt dat vind ik ook. Verder is het denk het leeftijdsverschil. Jullie zijn met internet opgegroeid, ik niet. Ik doe zelf nog heel veel met pen en papier. Zo maak ik tijdens het film kijken wat korte aantekeningen die ik dan in computer verwerk als bericht. Verder koop ik bijna niks online, behalve als de winkels in de buurt het niet hebben. En dan ben ik nog vrij goed met het internet omdat ik het vroeger al gelijk leuk vond al die informatie opzoeken maar ik ken heel veel mensen die vinden het maar zozo. En als je ze dan helpt dan is al heel snel laat maar zitten te moeilijk, dan moeten de kleinkinderen het maar doen.
Dus ik laat Letterboxd verder zitten. Ik doe eerst gewoon via IMDb en dan nieuwe lijst bij Letterboxd en dan opsturen.

Dick2008
-
- 9980 berichten
- 805 stemmen
Ik moet overigens toch wel corrigeren dat hoewel de oude lay-out visueel wel beter oogt, de gebruiksvriendelijkheid is verschillend. Ik ben momenteel toch wel doorlopend aan het switchen. De oude lay-out is voor lijstjes en vanuit je stemoverzicht naar bericht bij de film en weer terug naar de stemmen is die beter. Voor een bericht schrijven is de nieuwe layout weer beter, alle belangrijke acteurs staan er boven, vroeger moest ik hiervoor steeds naar IMDb en weer terug naar MM en om oude forumtopics te raadplegen is deze ook beter.

IH88
-
- 8045 berichten
- 3027 stemmen
Ligt het aan mijn computer, of hebben ze Letterboxd compleet verandert qua uiterlijk en gebruik.

tbouwh
-
- 5482 berichten
- 4620 stemmen
Bij mij ziet het er op het eerste oog nog hetzelfde uit.

IH88
-
- 8045 berichten
- 3027 stemmen
Ik heb wat junk en cookies verwijdert, en nu ziet het er weer normaal uit. Beetje vreemd, maar goed.

John Milton
-
- 19777 berichten
- 10898 stemmen
Beetje vreemd, maar goed.
https://i.ibb.co/JdrtHzH/lett.jpg
Ziet er hier gewoon normaal uit?

IH88
-
- 8045 berichten
- 3027 stemmen
Ja, bij mij nu ook weer. Lag aan mijn laptop. Alle rotzooi verwijdert, en nu ziet het er weer normaal uit.