ad

Geregisseerd door: Spike Lee

Met onder meer: Josh Brolin, Samuel L. Jackson en Elizabeth Olsen

Releasedatum: 28 november 2013

Over Oldboy

"Ask not why you were imprisoned. Ask why you were set free."

Een man wordt ontvoerd en gegijzeld en vervolgens 20 jaar lang eenzaam opgesloten. Wanneer hij op onverklaarbare wijze weer wordt losgelaten, begint zijn missie om te ontdekken wie hem al die tijd heeft opgesloten. Langzamerhand raakt hij verstrikt in een web van samenzwering en kwelling.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Gijs2

Gijs2

Origineel niet gezien. De belachelijke vechtscenes halen de verdere sublieme film 2 punten naar beneden.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Gijs2 schreef:

Origineel niet gezien.

Heel dikke aanrader! Die doet alles goed wat deze slecht doet. Maar dan zonder Lizzie.

avatar van principal2000

principal2000

Prima film die qua sfeer en genre wel alle kanten op gaat. Als je je daar niet aan stoort, zal je de verhaallijn waarschijnlijk wel kunnen waarderen. Maakt me in ieder geval benieuwd naar het origineel.

avatar van Zandadder

Zandadder

Belachelijk dat deze overal te verkrijgen is op bluray maar het origineel niet.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Film die me positief heeft verrast. Kijkt lekker weg en is voorbij voor je het weet.

avatar van IH88

IH88

Oldboy

Redelijke remake. De film is wat toegankelijker en meer straight forward dan het Zuid-Koreaanse origineel, en dat heeft zo zijn voor- en nadelen. Verhaaltechnisch zit het allemaal goed in elkaar en de regie van Spike Lee is niet speciaal, maar met een aantal indrukwekkende en absurde scènes weet hij wel zijn stempel op het materiaal te drukken.

Brolin is indrukwekkend in de hoofdrol en ook Elizabeth Olsen weet het maximale uit een wat ondankbare rol te halen. Copley en Jackson stellen wel teleur. De twist wordt weer goed gebracht, maar de intensiteit van het origineel wordt nergens benaderd. Qua sfeer ook niet. Oldboy is een degelijke remake die nergens echt teleurstelt, maar ook nergens boven het origineel kan uitstijgen.

avatar van horizons

horizons

• 1967 stemmen

Hoewel de remake het allemaal in een wat meer gebruikelijke stijl verpakt dan het origineel blijft het een bizar verhaal natuurlijk. Gelukkig doen Brolin en Olsen het best goed in deze film. Kan niet gezegd worden van Jackson...

avatar van SharonJoy

SharonJoy

Goeie film. Op de naar mijn mening misplaatste komische stukjes. Voor de rest prima film.

avatar van Shadowed

Shadowed

Leuk.

Ik hoor dit eigenlijk niet te zeggen, en ik ben waarschijnlijk in de 2%, maar ik vind de remake gewoon beter dan het origineel. Het is minder irritant, wat toegankelijker, en er lopen veel minder types in rond die strontvervelend zijn.

Alhoewel het origineel in bepaalde scenes zo goed is dat het hier niet kan worden overtroffen, komt deze film soms ook wel met een paar eigenaardige scenes. Het is wat simpeler een eenvoudiger en eenmaal het origineel gezien is de twist ook niet meer nieuw.

Toch nog wel een tof filmpje. Iedereen acteert goed, de film kijkt goed weg en dat was hem wel. In sommige opzichten haalt hij het inderdaad niet bij het origineel, maar ik vond dit deel leuker.

avatar van maurice32

maurice32

Beter dan verwacht, kijkt lekker weg ?

avatar van Splinters

Splinters

Leuke film. Veel beter dan het origineel.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Beter dan orgineel,

Heel mooi een toegangkellijk verpakt.

Ik ben blij dat ik deze heb kunnen zien maar het einde is toch fucked upp

De acteer prestaties zijn goed buiten Jackson hij speelt weer op automatsiche piloot maar in de hitman's bodyguard speelt hij ook zo met veel motherfucker dus zo hard verschilt dat niet.

Voor de rest top film !!!