• 12.959 nieuwsartikelen
  • 169.158 films
  • 11.091 series
  • 31.753 seizoenen
  • 629.386 acteurs
  • 196.193 gebruikers
  • 9.175.768 stemmen

Filmfestival Oostende

zoeken in:

SimonSav

• 334 berichten
  • 3399 stemmen

Het zit er weer op. In totaal 13 films gezien en over het algemeen best tevreden wel. Grappig ook om gisteren bij de premiere van Bastaard (2019) tussen een groot pak BV's te zitten

Beste film die ik heb gezien is Lillian (2019)

Ook zeer goed vond ik Bacurau (2019), Gisaengchung (2019) en Portrait de la Jeune Fille en Feu (2019)

Goed zondermeer waren Bastaard (2019), Sem Seu Sangue (2019), Au Nom de la Terre (2019) en Isha Ovedet (2018)

De tegenvallers waren Evge (2019), Complicity (2018), Viaje al Cuarto de una Madre (2018) en The Room (2019), de nieuwe Kevin Janssens film, hij was zelf ook aanwezig maar had eigenlijk weinig boeiends te melden

Cléo de 5 à 7 (1962) was de enige klassieker die ik heb meegepakt.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Het zit er inderdaad weer op en de ontwenningsverschijnselen beginnen al hun kop op te steken. Uit het programma 29 i.p.v. 30 films gezien. ( een Franse film zonder ondertiteling niet bekeken )

Mijn toppers:

01. Lillian *****

02. Kiz Kardeşler ****

03. Seltsimees Laps ****

04. Evge ****

05. Gisaengchung ****

Beide Duitse biografische films over Hape Kerkeling Der Junge Muss an die Frische luft en Gerhard Gundermann Gundermann waren ook heel goed naast The Peanut Butter Falcon en Au Nom de la Terre

Ontgoochelingen waren Frau Stern , Bacurau, The Lodge, Tlamess, Ise Yarar Bir Sey,

Complicity

Verder veel degelijke films gezien. Dat het festival ging verplaatsen naar januari wist ik al geruime tijd, of dit een goede keuze zal zijn gaan we zien in 2021. Dit jaar volgens mij toch heel wat meer volk dan vorig jaar.

SimonSav

• 334 berichten
  • 3399 stemmen

We zijn het dus eens over Lillian (2019)

dimi303 schreef:

Verder veel degelijke films gezien. Dat het festival ging verplaatsen naar januari wist ik al geruime tijd, of dit een goede keuze zal zijn gaan we zien in 2021. Dit jaar volgens mij toch heel wat meer volk dan vorig jaar.

Recordeditie naar eigen zeggen, helpt ook wel dat er echt heel wat bekend volk was dit jaar die hun nieuwe film kwamen promoten, met natuurlijk Monica Bellucci voorop.

Ben zelf geen fan van de verplaatsing naar januari tbh. Vind begin september net ideaal voor een filmfestival aan zee, je kan voor/na/tussendoor de films nog ff richting strand/dijk - want doordat de bioscoop niet in het centrum ligt heb je verder weinig keus wanneer je bv een uurtje moet wachten op je volgende film. Dus hopelijk denken ze een beetje na over de accomodatie. Want wat moet je daar midden januari gaan doen als je een uur moet wachten?

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Programma Filmfestival Oostende

4 maart

Nowhere + Openingsgala

5 maart

Evolution// Do Not Hasitate// Samuel's Travels// Der Himmel über Berlin

6 maart

Gemmel & Tim// Murina// The Good Boss// Sisterhood

7 maart

Catch The Fair One// Bovary// Yuni

8 maart

Vengeance is Mine, All Others Pay Cash// leave No Traces// Persian Lessons

9 maart

Stop-Zemlia// Charlotte// Luzzu// Hatching

10 maart

Nobody Has To Know// The Albanian Virgin// Boiling Point

11 maart

Miss Osaka// Miracle// Persona Non Grata

12 maart

Freaks Out// Die Wannsee Konferenz// After Yang// You Resemble Me

Verschillende films in aanwezigheid van cast & crew. Nog heel wat films die ingezonden zijn voor de Oscar voor beste internationale film. We kijken er al weer naar uit.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Enkele films gecanceld voor andere titels en straks nog Leonor Will Never Die uit de Filipijnen om af te sluiten. 29 films in totaal gezien dan op het filmfestival van Oostende.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

The Albanian Virgin vond ik de beste film die ik op het afgelopen Filmfestival van Oostende heb gezien.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

The Albanian Virgin

Bovary

Hatching

Freaks Out

Mon Père, Le Diable

Murina

Sestri

Boiling Point

Fisico (moderator films)

• 9707 berichten
  • 5274 stemmen

dimi303 schreef:

The Albanian Virgin vond ik de beste film die ik op het afgelopen Filmfestival van Oostende heb gezien.

Bedankt! Die hou ik in de gaten.

Wat vond je van Nobody has to know? Ik zie die morgen, niet omdat ik dat perse hoef, maar er is voor mijn laatavondfilm niet veel andere keuze. Gelukkig heb ik ervoor met het Belgische Animals al een stevig toemaatje

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

Bedankt! Die hou ik in de gaten.

Wat vond je van Nobody has to know? Ik zie die morgen, niet omdat ik dat perse hoef, maar er is voor mijn laatavondfilm niet veel andere keuze. Gelukkig heb ik ervoor met het Belgische Animals al een stevig toemaatje

Nobody Has To Know vond ik wel goed omwille van zijn cinematografie en soundtrack.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Op 29 september is er de persconferentie van het komend festival eind januari begin februari waar de openingsfilm en de master van het festival zal bekend gemaakt worden.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Upcoming Filmfestival van Oostende:

28 januari

Alma Viva, The Kings of the World, Bagdad Messi, Bodies Bodies Bodies

29 januari

Blaze, Nightsiren, La Jauría, Blanquita

30 januari

Rose, Summerlight... And Then Comes the Night, Dalva, Aftersun

31 januari

Paloma, Wolf and Dog, The Woodcutter Story, beautiful Beings

1 februari

Lullaby, Burning Days, Godland, Kanun

2 februari

Piece of My Heart, Le Blue Du Caftan, Girls Girls Girls

3 februari

LUKA, Women Talking, Woman at Sea

4 februari

Mini-Zlatan and Oom Bestie, La Ragazza del Futuro, Till, Safe Place

Voor de zéér democratische prijs van 39 euro voor een festival pas. Bewust de wat grotere releases en films met Belgische verdeler wat gemeden. Die zien we wel op andere tijdstippen.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Wat een programma dat ze in elkaar gestoken hebben dit jaar.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Op dit moment zijn dit mijn twee favoriete films

The Woodcutter Story

Summerlight and Then Comes The Night

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Woman Talking en Dalva waren helaas uitverkocht bij de aankoop van mijn te tickets.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Helaas enkel Dalva niet kunnen zien in het filmfestival van Oostende. Was uitverkocht. Maar komt eind maart in de zalen.

‘Godland’, ‘Le bleu du caftan’ en ‘Safe Place’ vallen in de prijzen op de vijftiende editie van FFO | Filmfestival Oostende - filmfestivaloostende.be

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Favorieten uit mijn programma:

01. The Woodcutter Story 4.5

02. Summerlight and Then Comes The Night 4.5

03. Le Bleu Du Caftan 4.5

04. Godland 4.5

05. Safe Place 4.0

06. Bagdad Messi 4.0

07. Lullaby 4.0

08. Rose 4.0

09. Burning Days 4.0

10. The Kings of the World 3.5

11. La Jauría 3.5

12. After Sun 3.5

13. Beautiful Beings 3.5

14. Till 3.5

15. Alma Viva 3.5

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

Dalva is de grote afwezige in deze lijst. Had ik geweten/beter opgelet dat deze film op hetzelfde moment van de mottige Zweedse film Mini Zlatan and Oom Bestie speelde wist ik wel wat ik ging nemen. Die laatste was dan nog eens gedubt. Grootste misse sinds ik naar filmfestivals ga. Voor de rest mag ik mij wel meten met het oordeel van de verschillende jury's denk ik.

dimi303

• 3345 berichten
  • 3469 stemmen

15 films uit 37 kregen van mij 4.0 of meer. Bijzonder goed programma opnieuw op het afgelopen FFO.

01. Skunk

02. Green Border

03. Blue Giant

04. The General ( reeds gezien maar voor het eerst op groot scherm )

05. Daaaaali

06. The Zone of Interest

07. The Peasants

08. Radical

09. Fremont

10. Nata Per Te

11. James Ensor. De Man Achter het Masker.

12. Holy Rosita

13. La Bête

14. Explanation for Everything

15. La Chimera

Malick

• 9050 berichten
  • 90 stemmen

Wie gaat er komende maand naar het filmfestival van Oostende? Voor mij wordt het de eerste keer.

Fisico (moderator films)

• 9707 berichten
  • 5274 stemmen

Voor mij wordt het ook de eerste keer. Ik maak er een tweedaagse van. Films die we zeker niet links mogen laten liggen, dimi303?

Malick

• 9050 berichten
  • 90 stemmen

Van wat ik op eerdere filmfestivals zag: Peacock (★★★½), Mr. K (★★½), Black Box Diaries (★★½), The New Year That Never Came (★★½), La Cocina (★★), The Brutalist (★★★★), Sing Sing (★★★★), Santosh (★★★½), De Jacht op Meral Ö. (★★), Alpha (★★★½) en Armand (★★).

Fisico (moderator films)

• 9707 berichten
  • 5274 stemmen

Het begint al iets meer vorm aan te nemen bij mij. Ik ben op 3 en 4 februari in Oostende. Volgende zou ik toch willen meepikken:

- Soft Leaves

- Santosh

- Black dog

- Breathing underwater

- Winter in Sokcho

en

- All we imagine as light

- Brule le sang

- TKT

Fisico (moderator films)

• 9707 berichten
  • 5274 stemmen

Ik ga samen met een maat. De lijst is al wat aangepast en ik kan er dan geen non stop marathon van maken. En eigenlijk hoeft dat ook niet. We gaan ervan genieten in plaats van te rushen. En ook met het thuisfront wat rekening houden de laatste dag...

- De terugreis

- Black dog

- Winter in Sokcho

- Brule le sang

- On falling

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.