- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Filmfestival Oostende
Filmfestival Oostende
SimonSav
-
- 334 berichten
- 3399 stemmen
Het zit er weer op. In totaal 13 films gezien en over het algemeen best tevreden wel. Grappig ook om gisteren bij de premiere van Bastaard (2019) tussen een groot pak BV's te zitten
Beste film die ik heb gezien is Lillian (2019)
Ook zeer goed vond ik Bacurau (2019), Gisaengchung (2019) en Portrait de la Jeune Fille en Feu (2019)
Goed zondermeer waren Bastaard (2019), Sem Seu Sangue (2019), Au Nom de la Terre (2019) en Isha Ovedet (2018)
De tegenvallers waren Evge (2019), Complicity (2018), Viaje al Cuarto de una Madre (2018) en The Room (2019), de nieuwe Kevin Janssens film, hij was zelf ook aanwezig maar had eigenlijk weinig boeiends te melden
Cléo de 5 à 7 (1962) was de enige klassieker die ik heb meegepakt.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Het zit er inderdaad weer op en de ontwenningsverschijnselen beginnen al hun kop op te steken. Uit het programma 29 i.p.v. 30 films gezien. ( een Franse film zonder ondertiteling niet bekeken )
Mijn toppers:
01. Lillian *****
04. Evge ****
Beide Duitse biografische films over Hape Kerkeling Der Junge Muss an die Frische luft en Gerhard Gundermann Gundermann waren ook heel goed naast The Peanut Butter Falcon en Au Nom de la Terre
Ontgoochelingen waren Frau Stern , Bacurau, The Lodge, Tlamess, Ise Yarar Bir Sey,
Verder veel degelijke films gezien. Dat het festival ging verplaatsen naar januari wist ik al geruime tijd, of dit een goede keuze zal zijn gaan we zien in 2021. Dit jaar volgens mij toch heel wat meer volk dan vorig jaar.
SimonSav
-
- 334 berichten
- 3399 stemmen
We zijn het dus eens over Lillian (2019)
Verder veel degelijke films gezien. Dat het festival ging verplaatsen naar januari wist ik al geruime tijd, of dit een goede keuze zal zijn gaan we zien in 2021. Dit jaar volgens mij toch heel wat meer volk dan vorig jaar.
Recordeditie naar eigen zeggen, helpt ook wel dat er echt heel wat bekend volk was dit jaar die hun nieuwe film kwamen promoten, met natuurlijk Monica Bellucci voorop.
Ben zelf geen fan van de verplaatsing naar januari tbh. Vind begin september net ideaal voor een filmfestival aan zee, je kan voor/na/tussendoor de films nog ff richting strand/dijk - want doordat de bioscoop niet in het centrum ligt heb je verder weinig keus wanneer je bv een uurtje moet wachten op je volgende film. Dus hopelijk denken ze een beetje na over de accomodatie. Want wat moet je daar midden januari gaan doen als je een uur moet wachten?
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
4 maart
5 maart
Der Himmel über Berlin (Film, 1987)
6 maart
7 maart
Catch the Fair One (Film, 2021)
Bovary (Jaco Van Dormael) nog niet op MM
8 maart
Seperti Dendam Rindu Harus Dibayar Tuntas (Film, 2021)
Zeby Nie Bylo Sladów (Film, 2021)
9 maart
10 maart
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Programma Filmfestival Oostende
4 maart
Nowhere + Openingsgala
5 maart
Evolution// Do Not Hasitate// Samuel's Travels// Der Himmel über Berlin
6 maart
Gemmel & Tim// Murina// The Good Boss// Sisterhood
7 maart
Catch The Fair One// Bovary// Yuni
8 maart
Vengeance is Mine, All Others Pay Cash// leave No Traces// Persian Lessons
9 maart
Stop-Zemlia// Charlotte// Luzzu// Hatching
10 maart
Nobody Has To Know// The Albanian Virgin// Boiling Point
11 maart
Miss Osaka// Miracle// Persona Non Grata
12 maart
Freaks Out// Die Wannsee Konferenz// After Yang// You Resemble Me
Verschillende films in aanwezigheid van cast & crew. Nog heel wat films die ingezonden zijn voor de Oscar voor beste internationale film. We kijken er al weer naar uit.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Enkele films gecanceld voor andere titels en straks nog Leonor Will Never Die uit de Filipijnen om af te sluiten. 29 films in totaal gezien dan op het filmfestival van Oostende.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
The Albanian Virgin vond ik de beste film die ik op het afgelopen Filmfestival van Oostende heb gezien.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
The Albanian Virgin
Bovary
Hatching
Freaks Out
Mon Père, Le Diable
Murina
Sestri
Boiling Point
Fisico (moderator films)
-
- 9707 berichten
- 5274 stemmen
The Albanian Virgin vond ik de beste film die ik op het afgelopen Filmfestival van Oostende heb gezien.
Bedankt! Die hou ik in de gaten.
Wat vond je van Nobody has to know? Ik zie die morgen, niet omdat ik dat perse hoef, maar er is voor mijn laatavondfilm niet veel andere keuze. Gelukkig heb ik ervoor met het Belgische Animals al een stevig toemaatje
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Bedankt! Die hou ik in de gaten.
Wat vond je van Nobody has to know? Ik zie die morgen, niet omdat ik dat perse hoef, maar er is voor mijn laatavondfilm niet veel andere keuze. Gelukkig heb ik ervoor met het Belgische Animals al een stevig toemaatje
Nobody Has To Know vond ik wel goed omwille van zijn cinematografie en soundtrack.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Op 29 september is er de persconferentie van het komend festival eind januari begin februari waar de openingsfilm en de master van het festival zal bekend gemaakt worden.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Upcoming Filmfestival van Oostende:
28 januari
Alma Viva, The Kings of the World, Bagdad Messi, Bodies Bodies Bodies
29 januari
Blaze, Nightsiren, La Jauría, Blanquita
30 januari
Rose, Summerlight... And Then Comes the Night, Dalva, Aftersun
31 januari
Paloma, Wolf and Dog, The Woodcutter Story, beautiful Beings
1 februari
Lullaby, Burning Days, Godland, Kanun
2 februari
Piece of My Heart, Le Blue Du Caftan, Girls Girls Girls
3 februari
LUKA, Women Talking, Woman at Sea
4 februari
Mini-Zlatan and Oom Bestie, La Ragazza del Futuro, Till, Safe Place
Voor de zéér democratische prijs van 39 euro voor een festival pas. Bewust de wat grotere releases en films met Belgische verdeler wat gemeden. Die zien we wel op andere tijdstippen.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Wat een programma dat ze in elkaar gestoken hebben dit jaar.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Op dit moment zijn dit mijn twee favoriete films
The Woodcutter Story
Summerlight and Then Comes The Night
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Woman Talking en Dalva waren helaas uitverkocht bij de aankoop van mijn te tickets.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Helaas enkel Dalva niet kunnen zien in het filmfestival van Oostende. Was uitverkocht. Maar komt eind maart in de zalen.
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Favorieten uit mijn programma:
01. The Woodcutter Story 4.5
02. Summerlight and Then Comes The Night 4.5
03. Le Bleu Du Caftan 4.5
04. Godland 4.5
05. Safe Place 4.0
06. Bagdad Messi 4.0
07. Lullaby 4.0
08. Rose 4.0
09. Burning Days 4.0
10. The Kings of the World 3.5
11. La Jauría 3.5
12. After Sun 3.5
13. Beautiful Beings 3.5
14. Till 3.5
15. Alma Viva 3.5
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
Dalva is de grote afwezige in deze lijst. Had ik geweten/beter opgelet dat deze film op hetzelfde moment van de mottige Zweedse film Mini Zlatan and Oom Bestie speelde wist ik wel wat ik ging nemen. Die laatste was dan nog eens gedubt. Grootste misse sinds ik naar filmfestivals ga. Voor de rest mag ik mij wel meten met het oordeel van de verschillende jury's denk ik.
kappeuter (crew films)
-
- 74301 berichten
- 5918 stemmen
dimi303
-
- 3345 berichten
- 3469 stemmen
15 films uit 37 kregen van mij 4.0 of meer. Bijzonder goed programma opnieuw op het afgelopen FFO.
01. Skunk
02. Green Border
03. Blue Giant
04. The General ( reeds gezien maar voor het eerst op groot scherm )
05. Daaaaali
06. The Zone of Interest
07. The Peasants
08. Radical
09. Fremont
10. Nata Per Te
11. James Ensor. De Man Achter het Masker.
12. Holy Rosita
13. La Bête
14. Explanation for Everything
15. La Chimera
Malick
-
- 9050 berichten
- 90 stemmen
Wie gaat er komende maand naar het filmfestival van Oostende? Voor mij wordt het de eerste keer.
Malick
-
- 9050 berichten
- 90 stemmen
Van wat ik op eerdere filmfestivals zag: Peacock (★★★½), Mr. K (★★½), Black Box Diaries (★★½), The New Year That Never Came (★★½), La Cocina (★★), The Brutalist (★★★★), Sing Sing (★★★★), Santosh (★★★½), De Jacht op Meral Ö. (★★), Alpha (★★★½) en Armand (★★).
Fisico (moderator films)
-
- 9707 berichten
- 5274 stemmen
Het begint al iets meer vorm aan te nemen bij mij. Ik ben op 3 en 4 februari in Oostende. Volgende zou ik toch willen meepikken:
- Soft Leaves
- Santosh
- Black dog
- Breathing underwater
- Winter in Sokcho
en
- All we imagine as light
- Brule le sang
- TKT
Fisico (moderator films)
-
- 9707 berichten
- 5274 stemmen
Ik ga samen met een maat. De lijst is al wat aangepast en ik kan er dan geen non stop marathon van maken. En eigenlijk hoeft dat ook niet. We gaan ervan genieten in plaats van te rushen. En ook met het thuisfront wat rekening houden de laatste dag...
- De terugreis
- Black dog
- Winter in Sokcho
- Brule le sang
- On falling