Complicity (2018)

Japan / China / Frankrijk

geregisseerd door Kei Chikaura
met Yulai Lu, Tatsuya Fuji en Sayo Akasaka

Een Chinese man reist illegaal naar Japan om zijn leven te verbeteren en kansen te krijgen. Hij koopt een valse identiteit tegen een aanzienlijk bedrag, neemt die aan en is daarom meer dan bereid om een jobaanbieding voor een ander te aanvaarden. Hij baant zich een weg naar een nieuwe omgeving en worstelt met de realiteit van zijn baan. Hij moet namelijk traditionele Japanse soba-noedels bereiden.