• 15.812 nieuwsartikelen
  • 178.349 films
  • 12.227 series
  • 34.007 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.100 gebruikers
  • 9.377.538 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Thing (1982)

Horror / Sciencefiction | 109 minuten
3,83 2.981 stemmen

Genre: Horror / Sciencefiction

Speelduur: 109 minuten

Alternatieve titel: John Carpenter's The Thing

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: John Carpenter

Met onder meer: Kurt Russell, Wilford Brimley en Keith David

IMDb beoordeling: 8,2 (519.772)

Gesproken taal: Engels en Noors

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • SkyShowtime Bekijk via SkyShowtime
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Thing

"Man is the warmest place to hide."

Een Amerikaans onderzoek op Antarctica wordt verstoord doordat er door een langsvliegende Noor op een husky wordt geschoten. De hond wordt bij de andere in de kooi neergelegd, maar 's nachts muteert de hond en vermoordt alle andere honden. Het onderzoeksteam komt er achter dat er een buitenaards wezen is dat lichamen kan overnemen, maar wie heeft hij overgenomen?

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Maarten0402

Maarten0402

  • 803 berichten
  • 533 stemmen

Ben het er ook volledig oneens mee. Ik heb ook geen zin om er verder op in te gaan.

Totaal geen assertief bericht en laat geen ruimte vrij voor mensen die het wel een goede film vinden.

Een beetje vreemd.

Ik denk dat Chris Stuckmanns item over The Problem with Horror Movies Today daar wel bij past.

Overigens keek ik vroeger aardig wat horrorfilms. Ik vond dat toen lekker simpel vermaak.

Met name Scream, Friday the 13th (reeks), Halloween etc.

Braindead en The Evil Dead zijn dan nog uniek in het absurde/belachelijke.

Nu ben ik wat selectiever met dit genre en als ik eerlijk ben zijn er voor mij maar weinig horrorfilms die ik écht goed vind of mij goed lijken.

Deze film is daar juist een uitzondering op. Ik vind dit een van de beste horrorfilms zelfs.

The Shining, Alien, Halloween (1) en The Descent (was ik ook aangenaam door verrast) mogen er ook zijn.


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Nog nooit zo teleurgesteld geweest in het beoordelingsvermogen van iemand. Jezus, zeg.

Ga vooral verder met saaie moderne filmpjes kijken en laat de goede films maar voor wat ze zijn .

Mijn idool een beetje een C-acteur noemen. Ik betwijfel of we het over de zelfde film hebben.

Ik vond de effecten namelijk echt heel erg goed.The Thing staat ongetwijfeld in mijn top 3 allerbeste special-effects. Zelfs vandaag de dag gaat hij nog prima mee.

Nee, net als Maarten en Willy ben ik het volledig oneens.


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

baspls schreef:

Ik vond de effecten namelijk echt heel erg goed.The Thing staat ongetwijfeld in mijn top 3 allerbeste special-effects. Zelfs vandaag de dag gaat hij nog prima mee..

Helemaal mee eens!


avatar van Basto

Basto

  • 11955 berichten
  • 7412 stemmen

Ik zal van Und3rdog nooit een filmtip opvolgen. Zijn smaak lijkt diametraal op de mijne te staan. Over smaak valt echter te twisten. Over de kwaliteit van de special make up effecten echter niet.

Leven trollen niet ond3rgronds?


avatar van Und3rdog

Und3rdog

  • 104 berichten
  • 0 stemmen

Basto schreef:

Ik zal van Und3rdog nooit een filmtip opvolgen. Zijn smaak lijkt diametraal op de mijne te staan. Over smaak valt echter te twisten. Over de kwaliteit van de special make up effecten echter niet.

Leven trollen niet ond3rgronds?

Dus ik word belachelijk gemaakt en een trol genoemd omdat ik cgi verkies boven neppe effecten? Waarom doet een moderator hier niet iets aan?

De effecten zijn typisch jaren '80: nep en onovertuigend. Leuk gedaan, maar zeker niet eng. De prequel doet dit met een mengeling van prostetics en cgi véél en véél beter.


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Und3rdog schreef:

De effecten zijn typisch jaren '80: nep en onovertuigend. Leuk gedaan, maar zeker niet eng. De prequel doet dit met een mengeling van prostetics en cgi véél en véél beter.

Het is helder dat je computerbewerking verkiest boven vakmanschap, maar dan heb je echt de verkeerde film uitgekozen om de effecten af te kraken. Geen idee wat je gezien hebt, maar ik (en zo te zien vele anderen) was juist verbaasd over de hoge kwaliteit van die effecten en dat ze nog steeds 30 jaar later meekunnen.

Als het je puur gaat om slechte special effects af te kraken kan ik je een willekeurige star trekfilm e.d. uit de jaren ´70 wel aanraden, maar ook genoeg films die nog geen 5 jaar oud zijn die met CGI werkelijk belabberde resultaten afleveren. Maar bij The Thing zit je met zo'n opmerking echt verkeerd. Tenzij natuurlijk voor jou het verschil tussen goede en slechte effecten helemaal niet over kwaliteit en geloofwaardigheid gaat, maar uitsluitend bestaat uit of ze wel of niet met de computer zijn gemaakt.

Computers of niet, er bestaan zelfs véél oudere films (ja, zelfs films die een jaar of 90 oud zijn) die zonder computers met effecten en montages kwamen die nog steeds als een huis staan en waar veel effecten van tegenwoordig nog steeds niet aan kunnen tippen.


avatar van Und3rdog

Und3rdog

  • 104 berichten
  • 0 stemmen

Dan moet je nu ook met voorbeelden komen van die oude superieure effecten films.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

The Thing (1982) bijvoorbeeld..


avatar van Maarten0402

Maarten0402

  • 803 berichten
  • 533 stemmen

Precies wat arno74 zegt.

En ik vind eerder CGI nep tegenover de special effects in deze film.

Veel effecten in deze film zijn met de hand gemaakt met échte materialen. Hoezo nep?

Je ziet het er wel duidelijk aan af, maar dat vind ik juist de charme.

Ik ben niet tegen CGI mits er goed over nagedacht is, het goed is toegepast en het leent voor het type film (bijv. Lord of the Rings Trilogy en hier is ook niet álles CGI), maar ik vind het soms ook een te makkelijk gekozen oplossing bij sommige films.


avatar van Maarten0402

Maarten0402

  • 803 berichten
  • 533 stemmen

2001: A Space Odyssey, Alien, Aliens, Terminator 2: Judgement Day, Blade Runner.


avatar van Und3rdog

Und3rdog

  • 104 berichten
  • 0 stemmen

Aliens is 1986, Blade Runner uit 1982, Terminator 2 uit 1991...

2001 A Space Oddysey ziet er trouwens ook niet uit vandaag de dag. Op Youtube staan amateurfilmpjes die betere special effects hebben. Bij Blade Runner viel ik in slaap, wat een saaie film.

Hoe heet de film die 90 jaar oud is en speciale effecten heeft die zelfs vandaag de dag superieur zijn aan cgi? En wat is er precies mis met de cgi in de superieure prequel van de Thing?


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Und3rdog schreef:

Dan moet je nu ook met voorbeelden komen van die oude superieure effecten films.

Je ziet hier al genoeg voorbeelden, maar als je al problemen hebt met een film van 30 jaar oud dan denk ik niet dat nog oudere films iets voor je zijn. Die zijn er wel uit de jaren '20 bijvoorbeeld maar het lijkt me een beetje zinloos om je daarnaar te verwijzen. Als je toch een poging wilt wagen probeer maar te ontdekken wat nep is aan de beklimming van een gebouw in de film Safety Last! (1923) of aan de rivier/watervalscène uit Our Hospitality (1923) (ca. de laatste 20-30 minuten). Dat de effecten in Metropolis (1927) wel verouderd zijn daarin zou ik met je mee kunnen, maar ook daar waren ze hun tijd ver vooruit en zou ik ze niet snel afkraken.

Maar ter kennismaking zie hier een short van nog geen minuut met "special effects" uit 1898, toen het medium film nog amper bestond, en inmiddels 117 jaar oud... Ik waarschuw maar vast, het zijn geen High Definition 3D-beelden in kleur... Un Homme de Têtes (Méliès, 1898)

Maar zoals gezegd, ik denk niet dat dit jouw ding is als je al problemen hebt met een film van 30 jaar geleden.


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Und3rdog schreef:

Aliens is 1986, Blade Runner uit 1982, Terminator 2 uit 1991...

2001 A Space Oddysey ziet er trouwens ook niet uit vandaag de dag. Op Youtube staan amateurfilmpjes die betere special effects hebben. Bij Blade Runner viel ik in slaap, wat een saaie film.

Hoe heet de film die 90 jaar oud is en speciale effecten heeft die zelfs vandaag de dag superieur zijn aan cgi? En wat is er precies mis met de cgi in de superieure prequel van de Thing?

Och, je geeft jezelf de naam underdog om lekker tegendraads te doen vanwege het tegendraads doen. Maar daar hebben wij niet zoveel aan... toegevoegde waarde 0,0.


avatar van Maarten0402

Maarten0402

  • 803 berichten
  • 533 stemmen

Klopt, die bovengenoemde films zijn uit de jaren '80 en '90 net als deze film he.

Leuk dat mensen met de technologie vandaag de dag aan de slag gaan met 2001: A Space Oddysey, een film uit 1968.

Bedenk wel hoeveel tijd en moeite het heeft gekost om die special effects in die tijd te maken voor die film.

Bedoel jij Metropolis?

Tip: Ga eens snuffelen op FilmmakerIQ.com en dan bij het veld "Courses" of op hun Youtube kanaal.


avatar van Und3rdog

Und3rdog

  • 104 berichten
  • 0 stemmen

arno74 schreef:

(quote)

Och, je geeft jezelf de naam underdog om lekker tegendraads te doen vanwege het tegendraads doen. Maar daar hebben wij niet zoveel aan... toegevoegde waarde 0,0.

Geef eens antwoord op mijn vraag in plaats van domme opmerkingen over mijn gebruikersnaam te maken.


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Und3rdog schreef:

Geef eens antwoord op mijn vraag in plaats van domme opmerkingen over mijn gebruikersnaam te maken.

Heb ik ze niet gegeven dan? En die naam heb je zelf uitgekozen...


avatar van Und3rdog

Und3rdog

  • 104 berichten
  • 0 stemmen

arno74 schreef:

(quote)

Heb ik ze niet gegeven dan? En die naam heb je zelf uitgekozen...

Wat er mis is met de cgi in de prequel van deze film?


avatar van Willy Wartaal

Willy Wartaal

  • 433 berichten
  • 3815 stemmen

Volgens mij heeft niemand gezegd dat er specifiek iets mis is met de cgi in de prequel, de meeste van ons prefereren híer de ouderwetse met de hand gemaakte effecten boven de hedendaagse cgi in bijvoorbeeld de prequel. Denk vooral door het feit dat het meer tastbaar oogt en er meer werk en tijd in zit (of lijkt te zitten). Jij vindt van niet, maar je kunt de films van decennia geleden niet af gaan kraken púúr omdat ze niet de techniek van nu hadden.


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Und3rdog schreef:

Wat er mis is met de cgi in de prequel van deze film?

Het is alweer 3,5 jaar geleden dat ik de prequel zag, en dit is wat ik erover schreef. Ik was dus niet echt onder de indruk van de special effects/CGI maar ik kan je niet na 3 jaar nog vertellen wat precies mis was. Er zijn er wel genoeg die over de CGI bij die film schrijven, met een duidelijke meerderheid bij wie het tegenvalt, dus misschien dat een zoekopdracht op CGI bij die film je vraag beantwoordt?


avatar van zikobeetlejuice

zikobeetlejuice

  • 11 berichten
  • 0 stemmen

nooit zo'n spannende film als deze gezien echt heelijk gewoon, tijdens de bloed scene leefde je met de acteurs mee alsof je zelf ook in de Film zat, en als een film je zo'n gevoel kan geven dan weet je dat het een goede film is. voor mij de beste Horror film ooit.


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

zikobeetlejuice schreef:

tijdens de bloed scene leefde je met de acteurs mee alsof je zelf ook in de Film zat

Ben ik het helemaal mee eens. Tot op heden is dat een van de enige scenes in een film waar ik me echt helemaal kapot ben geschrokken


avatar van thriller97

thriller97

  • 101 berichten
  • 44 stemmen

zikobeetlejuice schreef:

nooit zo'n spannende film als deze gezien echt heelijk gewoon, tijdens de bloed scene leefde je met de acteurs mee alsof je zelf ook in de Film zat, en als een film je zo'n gevoel kan geven dan weet je dat het een goede film is. voor mij de beste Horror film ooit.

Helemaal mee eens! Deze film is heerlijk claustrofobisch (ze zitten vast en niemand kan ze helpen). Ik kan me geen engere situatie bedenken dan de mannen in deze film hebben meegemaakt.

Inmiddels al een keer of 5 gezien en het blijft gewoon een topper!


avatar van John Barry

John Barry

  • 3410 berichten
  • 638 stemmen

The Thing (1982) vind ik een erg goede film.

De film trekt al aan het begin de volle aandacht. Je ziet een hond rennen in de sneeuw terwijl er op de hond geschoten word. Je vraagt je af: waarom moet die hond dood ? De film roept meteen vragen op en daardoor zit je meteen in de film.

De spanning komt al heel snel echt goed in de film. De scene in het hondenhok is erg goed gedaan. Het is echt een angstaanjagende scene als The Thing uit de hond verschijnt. Ongelooflijk goed gedaan door de filmmakers. The Thing ziet er erg smerig en ook wel eng uit.

Wat vooral voor de spanning zorgt is dat je als kijker niet weet wie te vertrouwen is. Je weet niet in wie The Thing zit. De spanningen tussen de personages nemen steeds meer toe en het gevaar ligt altijd op de loer….. De spanning van bij wie nu The Thing in zit bereikt wel zijn hoogtepunt tijdens de bloed test scène. Voor mij was dit toch wel het spannendste stuk van de film.


Het feit dat het verhaal zich afspeelt op Antarctica ver van de bewoonde wereld en dat de onderzoekers er alleen voor staan zorgt voor een claustrofobisch gevoel. Dit verhoogt ook op een goede manier de spanning. De muziek zorgt ook op een geweldige manier voor nog meer spanning. De muziek komt van Ennio Morricone. Al moet ik toegegeven dat je dat totaal niet zult denken. De muziek klinkt heel anders dan we van Morricone gewend zijn. Maar dat maakt niks uit. De muziek ondersteunt film op een geweldige manier en daar gaat het om.

Toch is dit geen perfecte film. Het acteerwerk van eigenlijk bijna de hele cast vond ik niet echt goed. Tijdens ruzies maakte de cast zich geregeld schuldig aan overacting en bij andere situaties dreunde men maar een beetje op de automatische piloot hun tekst op.

Maar het slechte acteerwerk stoort niet echt tijdens het kijken. The Thing vindt ik een erg spannende film en zeker een aanrader.

4 sterren voor deze film.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Man man man wat blijft dit toch een geweldig meesterwerk. De claustrofobie, de setting, de muziek, de personages, werkelijk alles draagt bij aan de spannende ervaring die The Thing is. Na meer dan 30 jaar nog steeds nagelbijtend sterk.

Langere recensie:

The Thing (John Carpenter) – recensie | It's Only a Movie - itsonlyamovie.nl


avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

  • 2651 berichten
  • 7065 stemmen

dutchtuga schreef:

Man man man wat blijft dit toch een geweldig meesterwerk. De claustrofobie, de setting, de muziek, de personages, werkelijk alles draagt bij aan de spannende ervaring die The Thing is. Na meer dan 30 jaar nog steeds nagelbijtend sterk.

Langere recensie:

The Thing (John Carpenter) – recensie | It's Only a Movie - itsonlyamovie.nl

Toevallig gisteren je Facebook pagina gaan volgen. Goede recensies.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Iron Maiden schreef:

(quote)

Toevallig gisteren je Facebook pagina gaan volgen. Goede recensies.

Thanks man


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Toch opvallend dat de remakes van vroeger echt goede remakes zijn! Bijvoorbeeld Scarface, The Fly en natuurlijk Invasion of the Body Snatchers.


avatar van lars-pixar

lars-pixar

  • 1460 berichten
  • 3949 stemmen

Prachtige film wat erg vermakelijk en creatief overkomt op het moment dat het monster tot leven komt, buiten die goeie scenes om kwam het voor mij (spijtig) wat traag en saai over.

En dat terwijl de film een goeie/sterke inhoud heeft, goeie setting, goeie casting, geweldige soundtrack en het beste van allemaal, zeer creatieve wezens!

Zou ik de film een herkansing moeten geven, of heeft het bij mij al het hoogte punt bereikt?

3,5*


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2567 stemmen

Een van de klassiekers die ik nog niet gezien had,uit een toffe periode waar alles nog zelf gemaakt werd.

Horrors uit de 80s zijn altijd tof om te zien..uit een vroegere periode is niet mijn voorkeur en kijk ik ook niet.

Ik denk dat deze film erg indrukwekkend was in de tijd dat hij uitkwam want de gore en smerigheid is subliem gemaakt....zelfs nu is het nog cool om te zien laat staan de periode wanneer hij uit kwam.

Ik heb deze gekeken vanaf BR en het is een mooie transfer als je het mij vraagt

Het verhaal is ietswat simpeltjes voor deze tijd maar dat mag de pret niet drukken.

Het goede visuele horror spectakel en de prima soundtrack zorgt ervoor dat dit niet voor niets de horror klassieker uit de 80s is.

Ik sla de remake lekker over.


avatar van mikey

mikey

  • 28990 berichten
  • 5141 stemmen

tattoobob schreef:

Horrors uit de 80s zijn altijd tof om te zien..uit een vroegere periode is niet mijn voorkeur en kijk ik ook niet.

mwah

invasion of the body snatchers, carrie, halloween, exorcist, jaws, dawn of the dead, zombi 2, a bay of blood, black christmas, psycho, the birds, blood and black lace, the tenant, the omen, jaws, duel, texas chainsaw massacre, burnt offerings, bird with the crystal plummage, cat o nine tails, high rise.....