Harriet the Spy (1996)

Familie / Komedie

geregisseerd door Bronwen Hughes
met Michelle Trachtenberg, Gregory Smith en Vanessa Lee Chester

De 11-jarige Harriet vindt het heerlijk om zich als spion uit te leven en ze had van haar mentor Ole Golly de tip gekregen om al de dingen die haar interesseren op te schrijven. Het probleem is dat alles haar interesseert, en dat niet alles wat ze denkt te zien, ook daadwerkelijk zo is. De schande begint als haar vrienden de aantekeningen ontdekken, en zien dat ook zij object waren van haar illusies. Ze besluiten haar praktijken aan het licht te brengen.

• 7 februari 2106, 07:28 uur op TV (VTM)

BlueSword
deze familiefilm vond ik vroeger best wel leuk, zou hem zo nog een keer kunnen kijken, laatst ook nog is gezien trouwens.
ben dol op michelle trachtenberg omdat ze ook in buffy speelde.
grappig verhaal en een aantal van die kinderen zijn nog best wel bekend geworden.

Jammer dat deze film onaangekondigd werd uitegzonden, volgens mij wist Net 5 niet eens dat ze hem gingen uitzenden. Hoe dan ook, hij was vermakelijk. Beter dan de gemiddelde kinderfilm. Helaas heb ik hem niet af kunnen zien, maar Michelle is geweldig .

avatar van notorious_kim
Als fan van de Buffy the vampire slayer show wou ik deze zeker zien omdat Michelle Trachtenberg (Dawn in de show) hierin meespeelt! Al jaren was ik op zoek naar deze dvd, maar tot nu toe nog nooit gevonden in België. Ik was dan ook zeer bij toen ik vorige week in het tv-blad zag staan dat ze deze gingen uitzenden.
Ik had er geen hoge verwachtingen. Aangezien ik van deze film na al die jaren nog nergens een spoor in de Belgische winkels had gevonden, dacht ik dat het een middelmatige film ging zijn.
Na het bekijken was ik aangenaam verrast, het is geen middelmatige film. Er zit een goed verhaal in dat je zowel kan doen lachen als je ontroeren. Michelle Trachtenberg speelt haar rol schitterend, en dit is zeker één van de beste rollen die ik haar ooit zag spelen. Ze kwam zeer overtuigend over. Ook Rosie O-Donnel moet niet onderdoen met haar prestatie!
Het is natuurlijk een echte familiefilm, dus er moet wat moraal inzitten.
Het feit dat het een familiefilm is, en er al zoveel gemaakt zijn, zullen er wellicht voor gezorgd hebben dat deze film nooit hier in de winkels is geraakt. Toch vind ik dat deze wel originele wendingen heeft! Hij hoort zeker en vast bij de betere familiefilms!

avatar van Smallprint84
Hoi Notorious kim,

Ik ben ook een grote Buffy-fan en vind t ook leuk om de Buffy-acteurs te blijven volgen.
Ik heb hier een overzichtje van de films die ik heb met de castacteurs (ook Angel).:

SMG - Buffy
- Cruel Intentions (1999)
- The Grudge (2004)
- The Grudge 2 (2006)
- Possession (2009)
- The Return (2006)
- Simply Irresistible (1999)
- Veronika Decides to Die (2009)
- I Know What You Did Last Summer (1997)

Eliza Dushku - Faith
- Wrong Turn (2003)
- True Lies (1994)
- Soul Survivors (2001)
- The Alphabet Killer (2008)
- Bye Bye Love (1995)

Amber Benson - Tara
- Chance (2002)
- The Crush (1993)
- Dust Up (2012)

Julie Benz - Darla
- Due Occhi Diabolici (1990) (is haar debuut!! Als een muziekstudent)
- Held Hostage (2009)

Mercedes McNab - Harmony
- Hatchet (2006)
- Addams Family Values (1993)

Alyson + Seth (Willow+Oz)
- My Stepmother Is an Alien (1988)

David Boreanaz - Angel
- Valentine (2001)

Danny Strong - Johnathan
- Sydney White (2007)

Nathan Fillion - Caleb
- Wonder Woman (2009) (stemrol)
- Slither (2006)

Sarah Hagan - Amanda
- Jess + Moss (2011)

En heb er nog wel een paar...

Harriet vond ik wel een aardige jeugdkomedie. Trachtenberg speelde de rol goed.
Ik kon zeker in enkele scenes al een jonge Dawn eruit halen. Zoals waar ze boos is op haar ouders en ze haar notitieblok verscheurd..