Sydney White (2007)

geregisseerd door Joe Nussbaum
met Amanda Bynes, Matt Long en Sara Paxton

Een moderne versie van Sneeuwwitje. De film speelt zich af tussen studenten in hun eerste jaar op college. Rachel is de leidster van de Kappa Phi sociëteit en de nr. 1 op de 'hottie' ranglijst van de universiteitswebsite. Haar status wordt echter bedreigd door nieuwelinge Sydney White, een vriendelijke brunette die bovendien bij Rachels vriendje Blaine in de smaak valt.

avatar van PascaL
prima komedie
Die jongen met die handpop alleen al hahahaa

avatar van K. V.
'k vond het ook een leuk filmpje. De film is gebaseerd op het sprookje van Sneeuwwitje, maar is zeker geen klakkeloze kopie. Ze hebben het leuk geüpdatet (bv een geïnfecteerde Apple (computer)). Natuurlijk geen wereldschokkende film, maar als je eens niet weet naar wat te kijken, is dit een goeie optie.

avatar van gillie24
Amanda Bynes kan mij eigenlijk altijd wel bekoren, zo ook in deze film. Haar mimiek en komische timing is spot on en doet je toch elke keer weer glimlachen.
De film zelf is niet bijster interessant, al is het wel leuk om te zien hoe Sneeuwitje in deze highschool-film is verweven. Sara Paxton vertolkt haar rol als 'bitch' met verve.

Als in: SnowWhite. Leuke highschoolfilm met elementen uit Sneeuwwitje erin verwerkt.
Het behandelt de verschillende subculturen en hun eventuele onderlinge strijd op school, goths en stylish girls bv en vooral 'dorks'. Hoe het is om een buitenbeentje te zijn en hoe deze zich kunnen ontwikkelen om toch blij met zichzelf te zijn. En Sydney is de catalysator van het geheel.
In de film zijn leuke popsongs verwerkt.

avatar van Marvinleeaday
Lekkere komedie, zeker genoeg lach momenten. Ik vond Amanda Bynes, net als in she's the man, goed spelen. Leuke meid om te zien trouwens.

avatar van kuiponok
Gewoon een leuk tussendoortje, dus niks op aan te merken.
Zeer goede Amanda Bynes btw

Zeer slechte film. Het heeft van heel veel films iets 'gestolen', maar totaal slecht uitgewerkt. The Beaver, The Nerds en elke high school film die er is komen in mijn gedachten. Verspilde tijd.

avatar van Timothyvdmeer
Echt een tienerfilm. Mooie meid maar ze kan de film niet redden. Heeft leuke stukjes maar wordt in vele films leuker uitgewerkt.

calimer@
shrink schreef:
Eens saai kinderfilmpje dit moet op een zondagmiddag uitgezonden worden, weggezapt en uiteindelijk overgeschakeld naar een andere film. Maar....

Matige film waarin een studente niet wordt toegelaten bij de populaire sociëteit. Gebaseerd op het welbekende sprookje van Sneeuwwitje, maar dan gesitueerd op een hedendaagse high-school. Net als alle andere high-school comedies vol met clichématige personages. Op zich niet erg, maar echt grappig wordt het ook niet. Amanda Bynes in de titelrol doet het zeker leuk.