Kit Kittredge: An American Girl (2008)

Komedie / Familie

geregisseerd door Patricia Rozema
met Abigail Breslin, Joan Cusack en Chris O'Donnell

Kitt Kittredge is een 11-jarig meisje dat opgroeit in de jaren '30, in de periode van de Grote Depressie. Omdat ze altijd optimistisch is, besluit ze haar familie te helpen aan geld, aangezien ze ondervoed zijn en bijna niets meer hebben.

avatar van kimmie131195
lijkt me grappig

Lijkt me echt zo'n Madeline-film. En ach, de cast is ook niet verkeerd.

avatar van matthijs_013
Inderdaad, ik kan me moeilijk een standaardfilmpje voorstellen is de hoofdrolspeelster een Oscargenomineerde is. Het onderwerp spreekt me ook wel aan, maar het blijft wel een onderdeel van de "American Girl"-reeks, die ook eerder kwamen met het minder indrukwekkende Samantha: An American Girl Holiday en Felicity: An American Girl Adventure

avatar van breedbeeld
Alleraardigste feel good movie, ondanks een klein stukje Peppie en Kokkie.
Maak je alle kids mee blij. Me included
Leuk verhaal( goede scriptcoördinator trouwens) goede vaart, leuke cast.
Abigail laat zien dat ze het echt wel kan ( wist ik wel, was in "Definetely, Maybe" gewoon slecht geregiseerd). Zach Mills is net zo okay als in Mr. Magorium's Wonder Emporium.

wat werd hierin af en toe amateuristisch in geacteerd, op het lachwekkende af! Film was wel aardig, niet meer dan dat.

avatar van Marla Singer
Ik vond er weinig aan en had er - met Abigail Breslin in de hoofdrol - echt veel meer van verwacht. Nee, doe mij dan maar veel liever Little Miss Sunshine!

Ik had deze al een tijdje liggen, het duurde redelijk lang eer ik deze ging zien omdat ik dacht dat het wat een mindere film was. En dat was ook zo. Mms soms toch wat langdradig. verhaal valt mee. Ik vond Abigail Breslin weer goed acteren, zoals bijna altijd.

Leuke kinder feel good film. Film is geen hoog vlieger maar is best leuk om te kijken. Verhaal is ondanks de droevige situatie best vrolijk en grappig. Ook wordt er best redelijk in geacteerd en Abigail Breslin deed het zelfs goed. Ook een leuke bijrol van Joan Cusack (wat een gek, maar wel leuk, mens is het toch). Film is vooral geschikt voor de kleintjes maar als volwassenen valt er ook goed naar te kijken. Vond het meer een familie film dan een drama.

avatar van notorious_kim
Speciale film. Komedie vond ik het eigenlijk totaal niet, ik vond het eerder een drama, zeker omdat ik een lichte kinderfilm van een meisje dat reporter wil worden verwachtte.

Goed verhaal, de sfeer van de film en het verhaal geven zeer goed de tijd van de depressie in de jaren dertig weer.
goede acteerprestaties. Abigail Breslin kon me terug bekoren, en ook de andere acteurs die passeerden bleven steenvast in hun rol. De film heeft me ook kunnen raken. Een aanrader voor liefhebbers van drama's waarin kinderen de hoofdrol spelen.

avatar van missl
kinder filmpje met een klein who dunnit verhaaltje. film komt goed op gang wanneer de bijrollen komen.

avatar van alexspyforever
Ik vond dit een heel mooie film. Ik denk dat het ook een goede weergave is van de depressie in de USA in de jaren '30. Schitterende acteerprestatie van Abigail Breslin. Het verhaal is vrij eenvoudig, probeert een aantal mooie waarden mee te geven zonder hierbij moraliserend over te komen. Leuke feel good movie die ik zeker af en toe weer eens terug wil bekijken.

avatar van Gish
Ondanks de sombere achtergrond van de grote depressie in de jaren dertig (actueel) is Rozema er in geslaagd een luchtige en vrolijke kinderfilm te maken die toch de vinger op de zere plek legt. Mooie rol van Julia Ormond als de moeder van Kitt. Kitt zelf wordt prima vertolkt door Abigail Breslin die al veel prima kinderrollen heeft afgeleverd. Leuke film.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.