Molly: An American Girl on the Home Front (2006)

Familie

geregisseerd door Joyce Chopra
met David Aaron Baker, Molly Ringwald en Maya Ritter

1944. Molly McIntire is nog een kind en moet samen met haar gezin de veranderingen, als gevolg van de Tweede Wereldoorlog, leren waarderen. Ze mist haar vader die weg is gegaan om voor de gewonde oorlogsslachtoffers te zorgen. Om haar leven wat kleurrijker te maken, begint ze danslessen te nemen.

Kreeg vaak spontaan jeuk van het mierzoete gedoe en de plastic kindergezichtjes ...

avatar van matthijs_013
Inderdaad, veel te mierzoet voor zo'n serieus thema. Leuke bijrol van Molly Ringwald, die overduidelijk niet meer het dunne tienermeisje is dat op zaterdag moet nablijven.

avatar van Alittleromance
Knap gemaakte film over de oorlogsjaren. De film laat zien hoe het in de tijd was. TV was er nog niet, de mensen gingen naar de cinema zien en kregen voor de film begon de beelden van de oorlog te zien. Verder is deze film zeer goed verteld en laat bij mij veel Emotie los, zeer ontroerend. De kinderen acteren zeer goed.