Nim's Island (2008)

Alternatieve titel: Nims Eiland

Avontuur / Familie

geregisseerd door Jennifer Flackett en Mark Levin
met Jodie Foster, Abigail Breslin en Gerard Butler

Alles kan gebeuren op Nim's Island, een magische plek die beheerst wordt door de gedachten van een meisje, Nim. Een wereld die gespiegeld is aan haar favoriete boekpersonage, Alex Rover, 's werelds grootste avonturier. Maar de schrijfster van de boeken, Alexandra, leeft gewoon een eenzaam bestaan in de grote stad. Wanneer Nim's vader vermist wordt, brengt een serie gebeurtenissen Nim bij Alexandra en moeten ze moed ontlenen aan Alex Rover om Nim's eiland te doorkruisen.

avatar van juliegirlxoxo
Leuk familie filmpje

avatar van HASCH
Hele leuke film met een wederom geweldig spelende Jodie Foster

avatar van Phantasm
Film die redelijk in elkaar is gezet, aardig acteerwerk, leuk voor de kids.

avatar van Donkerwoud
Ik ben niet vies van een goed gemaakte kinderfilm op z'n tijd. Het probleem bij Nim's Island is echter dat het perspectief teveel bij het karakter van Jodie Foster komt te liggen en te weinig bij Nim zelf. Dat wat je wil zien (spannende avonturen op een onbewoond eiland) wordt overschaduwd door een wat halfbakken avonturenverhaaltje rond een schrijfster die buiten haar comfort zone wordt gehaald door een fictief personage.

avatar van hdehoon
Wat een leuk en origineel idee om een meisje op een eiland in contact te brengen met de schrijfster van haar favoriete boeken.Ook de rol van de schrijfster, die een volkomen anti held is, zorgt voor hilarische momenten.Weer eens heel iets anders dan zo'n cliché avonturenfilm. Ik merkte achteraf pas dat het Jodie Forster was, ik had haar helemaal niet herkend. Weer eens een heel andere rol voor haar, zo hadden we haar nog niet gezien en ze bewijst ook komisch talent te hebben.

Aardig, beetje simpel verhaal.

avatar van ILDIB
aardig, leuk concept, maar ecgtt spannend wordt het helaas niet.

avatar van panax
wel leuk,een andere rol voor jodie foster!!!
soort home alone maar dan anders!!

avatar van breedbeeld
Aardige kinderfilm met inderdaad een totaal andere rol van Foster.Ze doet dat heel aardig en zo zie je dat een goede acteur alles kan.Halfje extra daarvoor.

Zou zo een poster kunnen zijn van een Nederlandse kinderfilm. En dat is geen compliment.

avatar van alexspyforever
Een mooie familiefilm met soms wat overdreven humor. Dat Jodie Foster ook wel komische rollen aankan bewijst ze in deze plaat en hoe! Abigail Breslin toont hier aan dat ze erg getalenteerd, geknipt voor dit soort feel good movies. Prachtig was de omgeving: een eiland met een zandstrand, oneindige blauwe zee en een vulkaan. Ik vind het een aanrader als je in de mood bent voor iets licht.

avatar van alexspyforever
Wouter schreef:

Never judge a book (of in dit geval movie) by its cover...