Nim's Island (2008)

Alternatieve titel: Nims Eiland

Avontuur / Familie

geregisseerd door Jennifer Flackett en Mark Levin
met Jodie Foster, Abigail Breslin en Gerard Butler

Alles kan gebeuren op Nim's Island, een magische plek die beheerst wordt door de gedachten van een meisje, Nim. Een wereld die gespiegeld is aan haar favoriete boekpersonage, Alex Rover, 's werelds grootste avonturier. Maar de schrijfster van de boeken, Alexandra, leeft gewoon een eenzaam bestaan in de grote stad. Wanneer Nim's vader vermist wordt, brengt een serie gebeurtenissen Nim bij Alexandra en moeten ze moed ontlenen aan Alex Rover om Nim's eiland te doorkruisen.

avatar van wall-e
De poster lijkt op die van het gouden kompas. Het verhaal lijkt op dat van bridge to terabithia wand dit meisje heeft ook haar eigen koningrijk bedacht, als het niet zo'n flut film word als bridge to terabithia vind ik het goed. Het valt me wel op dat ze ineens allemaal films gaan maken over fantasierijken.

En daarom geef je maar alvast een 1,0*?

avatar van Nicolage Rico
tsjidde schreef:
En daarom geef je maar alvast een 1,0*?

Zijn stem zal vast verwijderd worden.

Ik moet wel zeggen dat de poster veel wegneemt van mijn zin in deze film.

Stem verwijderd.

avatar van wall-e
Ik heb nog niet eens gestemd

charliEish
Abigail Breslin speelt er in, dus het moet wel een goede film worden. Welke film met haar is niet goed?

Lijkt me een aardige familiefilm worden, maar of het een sterk verhaal heeft is weer wat anders.

avatar van Nicolage Rico

Valt me nogal tegen. De poster bewees het al; het is een kinderfilm.

Waarom zit hier dezelfde muziek onder de trailer: http://www.apple.com/trailers/independent/nimsisland/ als de soundtrack van Disney's Treasure Planet?

avatar van moviemike
charliEish schreef:

net hetzelfde over Jodie Foster!

Best een aardige kinderfilm die stiekem ook wel leuk is voor volwassenen.

waneer draait deze?

7 augustus, volgens imdb.

avatar van EspenSGX
wall-e schreef:

Walden Media is nogal voor fantasie films. Kijk anders een op WikiPedia voor hun films en je zult zien dat het voornamelijk fantasy is.

avatar van alegondatje
Hoe is het toch mogelijk dat er mensen zijn die al commentaar kunnen leveren alleen bij het zien van de poster.

En ojee waarom ineens allemaal films over fantasierijken........WAAROM NIET ???!!!!

Kritisch zijn vind ik oke maar hou het wel reeel en probeer niet bekritseren om het kritiseren........

De trailer zag er leuk uit dus ik ga hem zeker bekijken en zal dan stemmen.

avatar van balosa
het is een leuke kinder-, familiefilm maar niet echt voor de serieuzere kijker, de CGI is bij vlagen erg goed zichtbaar maar niet echt storend, verder best vermaakt met deze film maar het brengt niets nieuws

nog even het volgende over de plotomschrijving:
- er is helemaal niets magisch aan deze film, denk niet aan Harry Potter of Golden Compass achtige taferelen

- Nim en Alex hoeven helemaal niets op het eiland te doorkruisen

avatar van Explosive
Aardige familiefilm! mooie omgeving. Deze kijk je op een zondagmiddag en dan is ie goed weg te kijken. Verhaallijn zit goed in elkaar. Leuk gedaan met die dieren die zg communiseren met Nim.

Voor mij 3.0*

Ermm.,nog 1 ding: Jodie Foster moet stoppen met acteren! ze heeft haar tijd erop zitten:) Kijk en ordeel:)

avatar van Miss Sway
alegondatje schreef:

De trailer zag er leuk uit dus ik ga hem zeker bekijken en zal dan stemmen.

Omdat je hier gelukkig ten alle tijden voor, tijdens en na de betreffende film je mening mag geven. Indien film gerelateerd uiteraard. Dat zou wat zijn als je al niet eens je verwachting kenbaar mag maken, elke film moet gaan zien, ook degene waarover je twijfelt. Want stel dat deze niet gegrond zijn.

Als ik eerlijk ben trekt het visite kaartje, de poster, mij ook niet. Op basis daarvan zal ik 'm dan ook niet gaan zien. Wel zal ik terugkomen om meningen van anderen te gaan teruglezen om te zien of deze overeenkomen met mijn verwachting van de film.

deze film is echt voor kleine kinderen gemaakt en word nergens spannend , avontuurlijk of leuk
ik denk dat deze direkt op dvd word uitgebracht de poster ziet er leuk uit maar laat je niet om de tuin leiden dit is een tegenvaller

avatar van sofripa
Met pijn en moeite 2,5*. Wel geschikt voor kinderen, eigenlijk niet voor voor volwassenen. Daarvoor gebeurd er te weinig en wordt het ook nergens spannend. Ook de verhaallijn is onevenwichtig. Het is 'zomaar' afgelopen. Affin, kinderen zullen zich best vermaken.

avatar van hannes64
Een leuke kinderfilm tot een jaar of 14, misschien iets hoger.
Goed verhaaltje, soms een beetje tè kinderachtig ( Maar dat hoort in ieder geval bij kinderfilms ).
Maar wat sofriba al vermeldde dat ie "zomaar' afgelopen was, heeft ie wel gelijk in.
Abigail Breslin is zeer goed als een soort 5 dagen lang robinson crusoë, die wacht op haar vader die door een windhoos ver op zee is gebleven.
Foster ze heeft een soort agorafobieis ook alleraardigst ....weer eens een ander soort rol als in PANIC ROOM of FLIGHTPLAN.....dus haar komische talent moest even tevoorschijn komen, en `t is in mijn opinie goed gelukt.

Vermakelijke familiefilm die `t hopelijk wèl goed doed in de bios.

avatar van GGG
GGG
Leuke, aardige en onderhoudende film. Beetje alla Romancing the stone...

avatar van flyer
Prima film waarmee je kostelijk kunt vermaken. Speciale effecten waren wel wat minder, maar doen geen afbreuk aan de film. Snap niet wat er bedoeld wordt met dat de film zomaar afgelopen is. Alex Rover en Jack hadden elkaar toch gevonden. En heeft nog altijd de mogelijkheid voor een vervolg

avatar van Betamax
Mooie film.
Prachtige beelden, origineel verhaal en mooie effecten.
heerlijke film voor de zondagmiddag.

avatar van alec
Leuke avonturenfilm, bij vlagen spannend maar net niet pakkend genoeg. Voorspelbaar tot op het bot (wat overigens niet erg is) en tijdens het zien van de film krijg je het gevoel dat het al eerder is vertoond. Petje af voor Foster, een verademing om haar te zien in een komische, tikkeltje neurotische rol.
Een *3.5

avatar van pietpuk
Bombastische en nogal rommelig uitgewerkte film. Leuk voor kinderen.

leuk, maar ook niet meer dan dat. Had meer verwacht van Foster die welliswaar gewoon niet slecht kan acteren maar deze film niet echt weet te dragen. Wel een geweldige prent voor kinderen.

avatar van NTsuno
Een leuke avonturenfilm voor een regenachtige dag. Foster en Breslin spelen gewoon goed. Butler komt niet echt tot zijn recht in deze film. Er zitten alleen wat gaten in deze film (zoals het (niet) verzorgen van het been van het meisje waar wel telkens de aandacht op wordt gevestigd) en aan het eind van de film krijg ik de indruk dat hij wat afgeraffeld is. Maar zeker een kijkje waard.

avatar van saiyan
ik vond het een leuke film om na te kijken verhaal was erg leuk spanend niet zo maar voor de kids een leuke film

Beetje saaie film, heb hem in het vliegtuig al gezien.

Wel mooie natuur