Nim's Island (2008)

Alternatieve titel: Nims Eiland

Avontuur / Familie

geregisseerd door Jennifer Flackett en Mark Levin
met Jodie Foster, Abigail Breslin en Gerard Butler

Alles kan gebeuren op Nim's Island, een magische plek die beheerst wordt door de gedachten van een meisje, Nim. Een wereld die gespiegeld is aan haar favoriete boekpersonage, Alex Rover, 's werelds grootste avonturier. Maar de schrijfster van de boeken, Alexandra, leeft gewoon een eenzaam bestaan in de grote stad. Wanneer Nim's vader vermist wordt, brengt een serie gebeurtenissen Nim bij Alexandra en moeten ze moed ontlenen aan Alex Rover om Nim's eiland te doorkruisen.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het een leuke en vrolijke film. Natuurlijk niet een geweldige topper maar zeker voor kids en voor degene die gek zijn van kinderfilms is dit zeker een leuke film om eens te kijken. Grappig verhaal met wat humor tussendoor en toch ook een mooie omgeving met fantastische dieren die leuk worden neergezet in de film. Ik vond alleen Nim soms een beetje vervelend overkomen, en ik had ook wel mijn bedenkingen bij de denkbeeldige Alex Rover, maar het personage van Jodie Foster maakte het wel goed. Geen hoogstaand filmpje, maar wel leuk voor tussendoor

En als je hem nou ziet liggen en je weet niet zeker of je hem wilt zien omdat de hoes erg kinderachtig lijkt, neem hem dan gewoon mee, want het valt erg mee, en is zeker ook voor de oudere onder ons gewoon leuk om te kijken.

avatar van Nelusje
Leuke film voor kids, niet zo standaard en ook niet te betuttelend, kijken dus!

avatar van notorious_kim
Het verhaal was anders dan verwacht. En eigenlijk viel het een beetje tegen. Ik hou van familiefilms, maar dit is een van de mindere die ik al gezien heb. Het verhaal was soms te onsamenhangend waardoor ik interesse verloor.

De cast was goed, het is raar om Jodie Foster in een familiefilm te zien spelen, ik ben haar gewoon van de serieuze rollen zoals vb Clarice in Silence of the Lambs, en dan is dit wel iets geheel anders. Ze draagt de rol goed, daar geen probleem, maar 't blijft raar.

Mooie inbeeldzetting met de sfeershots van het eiland, de dieren, ... en daar moet de film het vooral van hebben vind ik. Daardoor haalt de film voor mij net een gemiddelde. De film laat geen sfeer na, de elementen van een goede familiefilm zijn allemaal aanwezig, maar sommige belangrijke sferen worden niet doorgedrukt, waardoor het allemaal maar wat over je heen waait, zonder dat het je raakt.

6/10

BS
Gewoon een leuke film.

Het is voor mij gewoon een leuke film met wat goede en wat mindere punten.
De goede punten zijn eigenlijk de hoofdspelers ( Jodie en Abigail ) die beide een mooie rol neerzetten. De locatie is mooi en dus ook de shots van het eiland en dergelijke. Het ziet er mooi uit en de meeste CG is ook gewoon goed gelukt. Ook is het leuk gedaan met het fictieve Alex Rover-karakter.

De mindere punt is eigenlijk dat het verhaal niet goed uitgewerkt is. nou ja, ik bedoel eigenlijk dat we een hoofdverhaal hebben ( Jodie gaat naar het eiland en Abigail moet overleven zonder vader ) dat is wel oke, maar wat mij vooral verveeld is het switchen van scene naar scene. Leuk gedaan maar het hoofverhaal domineert terwijl het verhaal van haar vader een beetje ondergesneeuwd raakt.
Dat had gewoon beter gekunnen.

Het verhaal zelf is wel oke voor een kinder/familie-film en is ook wel leuk uitgewerkt. Het is spannend of in ieder geval boeiend genoeg om de 1,5 uur te vullen en er zit af en toe nog wat humor in waar je ook nog om kan lachen.

Al met al eigenlijk een vermakelijk leuke film maar met te weinig diepgang ( in het verhaal ) om het echt boeiend te maken voor volwassenen. Voor kinderen zit er genoeg avonduur, humor en zelf drama om zich in te kunnen leven in Abigail's situatie.

Positief en negatief maar wat ik wel mooi vind is het eind. Niet TE maar gewoon mooi gedaan en daar heb ik wel respect voor.

Al met al kom ik eigenlijk neer op 3,5 ster .. maar ik haal er een halfje vanaf omdat het een film is die ik niet snel meer opnieuw zou kijken. Ook al is het mooi en goed opgezet. ik vind wel dat ik dat gevoel van een film mij zou moeten krijgen.

avatar van queenie
Zondag gezien met dochter en die vond hem heel leuk. Vooral ook omdat er wat dieren in meespelen.

Zit inderdaad weinig diepgang in, maar dat is voor kinderen ook niet nodig. Film kijkt lekker weg.

3,5 *

geweldige film! (L)

avatar van dikkop
Ook weer een leuk familiefilm, zit wel weining avontuur in voor volwassenen maar is toch best aardig dankzij Jodie Foster en het mooie zonnige landschap.

avatar van JohnWilliams
Leuke familiefilm naar mijn mening, met een leuk verhaal en een interesante trailer. En zo ben ik toch maar gaan kijken naar Nim's Island...

Het resultaat is wel aardig, de Cast is ook wel aardig.
De muziek is daarintegen méér dan aardig van Patrick Doyle. Verder een verhaal wat leuk is maar naar mijn mening niet echt heel goed uitgewerkt. Sommige kritiekpuntjes zijn bijvoorbeeld het verband met de dieren etc. dat kan niet maar daar moet je helemaal niet op gaan letten als je een film zoals Nim's Island gaat kijken.
Bij zulke films moet je je hoofd helemaal leeggooien en alles op je af laten komen en als je het uit dat opzicht kijkt is deze film helemaal nog niet zo slecht...3*.

ondanks prachtige sfeerbeelden een verhaal wat me niet kon bekoren, zelfs niet meer met versneld beeld..

Horrorfreak12
film vol mooie beelden en leuke gebeurtenissen maar soms wat aan de saaie kant

avatar van brielen
Ik vond het een goede mix van avontuur en komedie. Werkt op de lach- als op de traanspieren.
Ontroering alom dus.3.

avatar van TragieStar.*
Misschien een beetje overdreven film maar zeker leuk.
Heb erg genoten. Vooral het meisje doet het goed. Het verhaal is beetje simpel en raar maar toch zeker vermakelijk.
Ga de film zeker nog een keer kijken want is al tijdje geleden.
Eigenlijk is de film wel voorspelbaar en houd de film niet zo lang vast. Maar zeker een aanrader.
Goede cast!!

*brrr*

Echt té hard gericht op kinderen. Grootste probleem is dan ook nog eens dat Breslin niet om uit te staan is. Wat een verschrikkelijk kind, en compleet niet geschikt om als voice overend doorheen de film te kwetteren.

Beetje dollen met circusbeestjes op exotische locaties, meer is het jammer genoeg niet. Kleine, wat saaiige miniavontuurtjes en een streep Home Alone op eilandlocatie ertussendoor. Het was niet grappig, niet leuk en vooral erg oubollig allemaal, email en ander verkeer ten spijt.

Ook Foster is een complete miscast. Is toch echt een stoffen doek, zelfs gezien haar rol niet echt te verantwoorden. Enkel Butler lijkt er ook echt lol in te hebben, vooral als zijn avontuurlijke alter ego dan.

Nu geloof ik best dat de kleine mens onder ons hier wel iets mee kan. Maar ben er ook zeker van dat mijn kleine mens hier vroeger ook z'n neus voor zou hebben opgehaald.

1.0*, vond de begin- en eindanimaties wel erg mooi.

avatar van Nientje1980
Leuke kinderfilm, die ook voor volwassenen goed te doen is. zit ook echt leuk in elkaar

avatar van blurp194
Leuke film, ook voor volwassenen. Breslin is goed in haar rol, en Foster doet het geniaal op de paar momenten dat het verhaal om acteren vraagt. Verder zijn de beelden mooi, en ook eigenlijk volledig cliche voor de setting. Het verhaal is niet echt op enig moment geloofwaardig, maar wat geeft dat? Ik heb er in ieder geval met veel plezier naar gekeken, en ga dat denk ik over een jaartje of wat nog wel eens doen.

avatar van ibendb
Ben nietzo aan familiefilms, maar ik dacht: waarom niet?
Vond er niks aan. het verhaal was een eetje slapjes en het acteerwerk was matig.

Goed voor kleine kids, maar niet voor mij

2**

Geinige film voor een vrije ochtend met filmnet!

avatar van Decec
Gewoon een leuk jeugd avontuurfilm.. Wel grappig voor sprekende dieren
3 sterren, cijfer 6

avatar van miss_efron
Het was een mooie film met een misschien toch niet zo verassend einde.Ik vond het een amusante film maar er zat niet veel verhaal in.

avatar van Olivia*
Ik hou echt niet van kinderfilms, het plot sprak me dan ook totaal niet aan. Een 'magische plek die beheerst wordt door de gedachte van een meisje, Nim'.. Alsjeblieft zeg!

Waarom ik hem dan überhaupt ben gaan kijken? Om eerlijk te zijn: voor Jodie Foster. Heb alle Fosterfilms gezien, dus deze 'moest' ook.

Achteraf bleek het nog niet zo'n hele slechte film te zijn. Het meisje speelt haar rol erg goed en ook Jodie was weer erg goed (ook al zie ik haar liever in wat serieuzere rollen). Het verhaaltje is aardig, maar meer bedoeld voor kinderen. Er ontbrak spanning of humor. Eigenlijk vond ik het allemaal maar een beetje saai.

2,5* die ze vooral te danken hebben aan Jodie en Abigail Breslin.

avatar van missl
prima familiefilmpje. Ziet er mooi uit en is een verhaal vol avonturen.
Film wordt wel gered door Foster die een leuke rol neerzet.

avatar van moviemike
Betekenisloze film die waarschijnlijk gauw in de vergetelheid zal raken.
De grappige vertolking van Foster is eigenlijk het enige pluspunt in gans de film.

avatar van rep_robert
Waar Little Manhattan echt een verrassing was en zelfs op mijn leeftijd een toppertje is om te kijken viel Nim's Island van Mark Levin een beetje tegen.

De mooie, tropische locaties, de vrolijke en spontane cast en een geinig uitgangspunt ten spijt, het blijft iets teveel op de kids gericht en het blijft allemaal iets te simpel. De humor laat soms te wensen over en dat gedoe met die circusdiertjes kan gewoon echt niet.

Wat dat betreft is dit toch het kleine broertje van Little Manhattan.

Vandaag op TV: 8 juli om 20.30 op RTL 4. (staat helaas niet in de moviemeter tv-gids)

avatar van gillie24
Mijn dochter vond dit een hele leuke film. De film is duidelijk ook bedoeld voor kinderen, want er gebeurt maar weinig. Abigail Breslin weet mij weer te overtuigen ondanks haar jonge leeftijd. Leuk om Jodie Foster ook weer eens te zien.

avatar van tommykonijn
Leuke familiefilm. Uiteraard geweldige onzin met de dieren etc. maar het werd al voor mij gezegd (door JohnWilliams), en daar sluit ik mij volledig bij aan, als je daar op gaat letten of niet tegen kan raad ik je aan de film niet te bekijken. Als je het verstand op nul draait kijkt het namelijk wel lekker weg. Acteerwerk was opzicht in orde en het verhaal is ook best goed. De mooiste vergelijkenis tussen Nim en Alexandra was nog wel tussen iemand die een vulkaan beklimt en iemand die een deur openmaakt Al met al een geslaagde film die misschien enkele missers bevat maar in zijn algemeen toch leuk overkomt, en zorgt voor een leuk en gezellig filmavondje.

avatar van RuudC
Leuk en fantasierijk. Nim's Island is bedoeld voor de hele familie. maar ondanks dat ik geen kinderen heb, heb ik er toch behoorlijk van kunnen genieten. Prachtig om te zien hoe vader en dochter een prachtig tropisch eiland voor zichzelf hebben. Voor mijn smaak hebben de dieren te menselijke trekjes en naar mijn idee voegt Jodie Fosters rol te weinig toe. Erg leuk gedaan met de verhaallijn met de 'piraten'. Alleen jammer dat het soms wat raar verloopt.

avatar van m1701
Was een leuke en verrassende film.
Vond Foster erg aangenaam in deze film, lekker overdreven, paste goed bij haar.
Butler vond ik een beetje irritant...
Denk dat het voor kinderen leuker is, verhaal is wat simpel

Butler was een miscast van 300 naar dit gedrocht . zijn alter ego verkrachte het verhaal .

gezellig filmpje om te kijken. Acteerwerk was over het algemeen wel te pruimen, en ook het verhaal kon me wel boeien tot het eind (ook al weet je ergens hoe het gaat aflopen).
Maar de film verdient natuurlijk ook niet meer lof dan nodig is. Het zit boordevol clichés en sommige scènes zijn ietwat onrealistisch.

Vandaar 3*. Nice, maar geen must see...