Nim's Island (2008)

Alternatieve titel: Nims Eiland

Avontuur / Familie

geregisseerd door Jennifer Flackett en Mark Levin
met Jodie Foster, Abigail Breslin en Gerard Butler

Alles kan gebeuren op Nim's Island, een magische plek die beheerst wordt door de gedachten van een meisje, Nim. Een wereld die gespiegeld is aan haar favoriete boekpersonage, Alex Rover, 's werelds grootste avonturier. Maar de schrijfster van de boeken, Alexandra, leeft gewoon een eenzaam bestaan in de grote stad. Wanneer Nim's vader vermist wordt, brengt een serie gebeurtenissen Nim bij Alexandra en moeten ze moed ontlenen aan Alex Rover om Nim's eiland te doorkruisen.

was best leuk om te zien met mijn neefjes. Af en toe beetje rommelig maar zeker niet onaardig.

avatar van Verdronkenvis
Wel een leuke film, een beetje voor de kids. Minpunt vond ik het ergelijke neurotische gedrag van Foster wat ze ook liet zin in Panic room en andere films. Wat een irritant wezen. Ik begon op een gegeven moment echt te hopen dat die helicopter in zee stortte.
Verder is het allemaal erg luchtig en fantasieloos. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een 12 jarige een spannende film is.
3 sterren. Doch door het ergelijke acteergeweld van Foster verlaagd naar 2.5

Vond het een hele leuke film en de kids vonden het ook heel leuk

avatar van -happy
ehh waarom staat er : vanaf 7 augustus in de bioscoop ?

rose
Abigail is een opkomende ster. Zie haar in veel film's voorbij komen. Deed me in deze film een beetje aan een wel heel jonge Indiana Jones denken.

avatar van Obiwan
Erg vermakelijk voor de kids !!

Kijk lekker weg. Verder Niets bijzonders !!

avatar van Norma
Zeer matige film. Het schreeuwerige en slapstick-achtige kan ik de film nog wel vergeven, want dit vinden de kleintjes immers prachtig. Maar het totale plot vond ik weinig aan. De eerste helft van de film bestaat grotendeels uit een situatieschets van het leven van de kleine Nim en uit het heen-en-weer-gemail tussen Nim en Alex en bevat bar weinig avontuur. Begrijp me goed, voor kleine kinderen zijn er genoeg spannende scènes in te vinden, maar wie verwacht dat Nim en Alex samen op jungle-avontuur gaan komt toch grotendeels bedrogen uit.

avatar van Punkette
Ik vond dit echt een leuke film. Ik was helemaal opgenomen in het verhaal, ik hou wel van dit soort avonturenfilms. Een 3,5*

gewoon een leuke kinder avonturen film die zelfs voor volwassenen goed kijkbaar is. Heb me zeker niet verveeld!

3,5 ster

avatar van lagaiske
Zeer saai begin van de film die me hem hierdoor bijna deed uitzetten.
Dan toch maar even op de tanden gebeten.
En blijkt dat de film toch na een halfuurtje leuker wordt.
Simpel verhaal maar leuk om eens gezien te hebben.
2 Sterren(En een halve ster erbij voor de leguaan!!!)

avatar van Carlos Olivera
Erg leuke film die lekker weg kijkt. Het is behoorlijk luchtig allemaal, maar dat maakt het juist leuk. Als volwassene vond ik dit echt een leuke film, dus voor kids zal die nóg leuker zijn. Vooral de dieren waren leuk, wat hadden ze allemaal van die leuke geluidjes ook... héhéhé

avatar van mnrk
Leuke film om te kijken, Jodie Foster speelt ook wel leuk.
Beesten zijn inderdaad leuk in de film, de pelikaan, leguaan en de zeeleeuw.

Leuke film, maar ook weer niet echt iets bijzonders.
Geef hem 3 punten

avatar van macdanger
uitgezet na een kwartier

Wel oke, maar had meer ingezeten. Vond Forster wel erg leuk spelen.

avatar van valerio2003
Een hele leuke kinderfilm,heb me geen moment verveeld en mijn zoontje van 5 ook niet.een tip om hem in de bios te kijken is het zeker.

Wat gek dat de Pathe alleen maar de Nederlands gesproken versie draait.

De film haalde voor mijn gevoel gewoon net niet zoals de films die vroeger op tv kwamen met piraten en onbewoonde eilanden. zaten wel spannende momenten in. had beter gekund.

wellicht hebben kinderen daar nog wat meer fantasie in. daarom ook jammer dat mensen de film gelijk afkraken.

ach aardige film , meer niet , mooie omgeving , dat wel , wel een opmerking over de vulkaan nadat de mensen wegvluchten , ineens stopte die blijkbaar met aktief zijn ? raar , alleen wel veel te zoetsappig op het einde

Leuke film voor een zondag.
Mooie, een beetje nostalgie door TV van vroeger

avatar van Car-freak
macdanger schreef:
uitgezet na een kwartier

je kan een film niet beoordelen na een kwartier

Matige film, maar inderdaad voor kinderen van 10 a 12 jaar leuk.

Ik vond het opzich een leuke film maar wel een vaag plot.
Ik wou de film eigenlijk 2,5 * geven, maar doordat de dieren er wel
weer goed uitzagen geef ik uiteindelijk 3*

Leuke film om te kijken als je niks te doen hebt.

toffe film. een goed verhaal, alleen het einde wordt wat rap afgehandeld. Abigail Breslin doet het goed. die gaan we nog in veel films zien.

lekker luchtige film, leuk geacteerd, alleen had ik richting het einde van de film, en dan heb ik het daadwerkelijk over de laatste 10 minuten dat het wel heel, HEEL snel afgelopen is.

3**

avatar van Jt*
Jt*
leuke film! leuk spannend verhaal. Mooi opgezet en zo op dat eiland. Een aanrader

avatar van Abelone
Leuke film

avatar van 606
skipy05 schreef:

zeker weten een lief meisje om te zien

3,5 ster

avatar van james_cameron
Tegenvallende kinderfilm. Rommelig, onsamenhangend verhaal, irritante personages en zeer overdreven neergezet allemaal. Charme en magie ontbreken totaal. Vreemd dat Jodie Foster zich leent voor een dergelijk prul. Haar personage deed me trouwens sterk denken aan dat van Kathleen Turner in Romancing The Stone...

avatar van vph1272qm
leuke film! jodie is juist grappig als agorafobie, straatvrees, patient
ik heb me uitstekend vermaakt. (en ben ruim boven de 30)
tis een mooi sprookje.