Nim's Island (2008)

Alternatieve titel: Nims Eiland

Avontuur / Familie

geregisseerd door Jennifer Flackett en Mark Levin
met Jodie Foster, Abigail Breslin en Gerard Butler

Alles kan gebeuren op Nim's Island, een magische plek die beheerst wordt door de gedachten van een meisje, Nim. Een wereld die gespiegeld is aan haar favoriete boekpersonage, Alex Rover, 's werelds grootste avonturier. Maar de schrijfster van de boeken, Alexandra, leeft gewoon een eenzaam bestaan in de grote stad. Wanneer Nim's vader vermist wordt, brengt een serie gebeurtenissen Nim bij Alexandra en moeten ze moed ontlenen aan Alex Rover om Nim's eiland te doorkruisen.

avatar van Norma
Zeer matige film. Het schreeuwerige en slapstick-achtige kan ik de film nog wel vergeven, want dit vinden de kleintjes immers prachtig. Maar het totale plot vond ik weinig aan. De eerste helft van de film bestaat grotendeels uit een situatieschets van het leven van de kleine Nim en uit het heen-en-weer-gemail tussen Nim en Alex en bevat bar weinig avontuur. Begrijp me goed, voor kleine kinderen zijn er genoeg spannende scènes in te vinden, maar wie verwacht dat Nim en Alex samen op jungle-avontuur gaan komt toch grotendeels bedrogen uit.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het een leuke en vrolijke film. Natuurlijk niet een geweldige topper maar zeker voor kids en voor degene die gek zijn van kinderfilms is dit zeker een leuke film om eens te kijken. Grappig verhaal met wat humor tussendoor en toch ook een mooie omgeving met fantastische dieren die leuk worden neergezet in de film. Ik vond alleen Nim soms een beetje vervelend overkomen, en ik had ook wel mijn bedenkingen bij de denkbeeldige Alex Rover, maar het personage van Jodie Foster maakte het wel goed. Geen hoogstaand filmpje, maar wel leuk voor tussendoor

En als je hem nou ziet liggen en je weet niet zeker of je hem wilt zien omdat de hoes erg kinderachtig lijkt, neem hem dan gewoon mee, want het valt erg mee, en is zeker ook voor de oudere onder ons gewoon leuk om te kijken.

avatar van JohnWilliams
Leuke familiefilm naar mijn mening, met een leuk verhaal en een interesante trailer. En zo ben ik toch maar gaan kijken naar Nim's Island...

Het resultaat is wel aardig, de Cast is ook wel aardig.
De muziek is daarintegen méér dan aardig van Patrick Doyle. Verder een verhaal wat leuk is maar naar mijn mening niet echt heel goed uitgewerkt. Sommige kritiekpuntjes zijn bijvoorbeeld het verband met de dieren etc. dat kan niet maar daar moet je helemaal niet op gaan letten als je een film zoals Nim's Island gaat kijken.
Bij zulke films moet je je hoofd helemaal leeggooien en alles op je af laten komen en als je het uit dat opzicht kijkt is deze film helemaal nog niet zo slecht...3*.

*brrr*

Echt té hard gericht op kinderen. Grootste probleem is dan ook nog eens dat Breslin niet om uit te staan is. Wat een verschrikkelijk kind, en compleet niet geschikt om als voice overend doorheen de film te kwetteren.

Beetje dollen met circusbeestjes op exotische locaties, meer is het jammer genoeg niet. Kleine, wat saaiige miniavontuurtjes en een streep Home Alone op eilandlocatie ertussendoor. Het was niet grappig, niet leuk en vooral erg oubollig allemaal, email en ander verkeer ten spijt.

Ook Foster is een complete miscast. Is toch echt een stoffen doek, zelfs gezien haar rol niet echt te verantwoorden. Enkel Butler lijkt er ook echt lol in te hebben, vooral als zijn avontuurlijke alter ego dan.

Nu geloof ik best dat de kleine mens onder ons hier wel iets mee kan. Maar ben er ook zeker van dat mijn kleine mens hier vroeger ook z'n neus voor zou hebben opgehaald.

1.0*, vond de begin- en eindanimaties wel erg mooi.

avatar van ibendb
Ben nietzo aan familiefilms, maar ik dacht: waarom niet?
Vond er niks aan. het verhaal was een eetje slapjes en het acteerwerk was matig.

Goed voor kleine kids, maar niet voor mij

2**

avatar van rep_robert
Waar Little Manhattan echt een verrassing was en zelfs op mijn leeftijd een toppertje is om te kijken viel Nim's Island van Mark Levin een beetje tegen.

De mooie, tropische locaties, de vrolijke en spontane cast en een geinig uitgangspunt ten spijt, het blijft iets teveel op de kids gericht en het blijft allemaal iets te simpel. De humor laat soms te wensen over en dat gedoe met die circusdiertjes kan gewoon echt niet.

Wat dat betreft is dit toch het kleine broertje van Little Manhattan.

avatar van tommykonijn
Leuke familiefilm. Uiteraard geweldige onzin met de dieren etc. maar het werd al voor mij gezegd (door JohnWilliams), en daar sluit ik mij volledig bij aan, als je daar op gaat letten of niet tegen kan raad ik je aan de film niet te bekijken. Als je het verstand op nul draait kijkt het namelijk wel lekker weg. Acteerwerk was opzicht in orde en het verhaal is ook best goed. De mooiste vergelijkenis tussen Nim en Alexandra was nog wel tussen iemand die een vulkaan beklimt en iemand die een deur openmaakt Al met al een geslaagde film die misschien enkele missers bevat maar in zijn algemeen toch leuk overkomt, en zorgt voor een leuk en gezellig filmavondje.

avatar van RuudC
Leuk en fantasierijk. Nim's Island is bedoeld voor de hele familie. maar ondanks dat ik geen kinderen heb, heb ik er toch behoorlijk van kunnen genieten. Prachtig om te zien hoe vader en dochter een prachtig tropisch eiland voor zichzelf hebben. Voor mijn smaak hebben de dieren te menselijke trekjes en naar mijn idee voegt Jodie Fosters rol te weinig toe. Erg leuk gedaan met de verhaallijn met de 'piraten'. Alleen jammer dat het soms wat raar verloopt.

gezellig filmpje om te kijken. Acteerwerk was over het algemeen wel te pruimen, en ook het verhaal kon me wel boeien tot het eind (ook al weet je ergens hoe het gaat aflopen).
Maar de film verdient natuurlijk ook niet meer lof dan nodig is. Het zit boordevol clichés en sommige scènes zijn ietwat onrealistisch.

Vandaar 3*. Nice, maar geen must see...

avatar van Donkerwoud
Ik ben niet vies van een goed gemaakte kinderfilm op z'n tijd. Het probleem bij Nim's Island is echter dat het perspectief teveel bij het karakter van Jodie Foster komt te liggen en te weinig bij Nim zelf. Dat wat je wil zien (spannende avonturen op een onbewoond eiland) wordt overschaduwd door een wat halfbakken avonturenverhaaltje rond een schrijfster die buiten haar comfort zone wordt gehaald door een fictief personage.

avatar van alexspyforever
Een mooie familiefilm met soms wat overdreven humor. Dat Jodie Foster ook wel komische rollen aankan bewijst ze in deze plaat en hoe! Abigail Breslin toont hier aan dat ze erg getalenteerd, geknipt voor dit soort feel good movies. Prachtig was de omgeving: een eiland met een zandstrand, oneindige blauwe zee en een vulkaan. Ik vind het een aanrader als je in de mood bent voor iets licht.