Charlotte's Web (2006)

Familie / Fantasy

geregisseerd door Gary Winick
met Dakota Fanning, en de stemmen van Julia Roberts en Kathy Bates

Het varkentje Wilbur wordt getergd door de zenuwen nu het einde van het seizoen nadert op de boerderij. Hij heeft sterke vermoedens dat hij nu op de eettafel zal belanden. Wilbur schakelt de hulp in van Charlotte, een spin die in zijn hok leeft, om zijn leven veilig te stellen. Ze bedenken een plan waarbij iedereen zal weten dat Wilbur niet zomaar een varkentje is en derhalve gered moet worden.

avatar van TragieStar.*
Het is idd niet van Disney, maar van: Paramount Pictures.

avatar van TragieStar.*
Ga de film vandaag bekijken, ik ben erg benieuwd

avatar van TragieStar.*
Vandaag bekeken en vond het geen sterke film.
Na het sterke begin, begon de film steeds meer af te brokkelen. Toen de dieren eenmaal begonnen het praten vond ik het minder worden.
Het begin was zeer sterk, en kreeg ook bijna tranen in mijn ogen. Wat is Dakota Fanning toch een grote pluspunt voor deze hele film en wat een lief varkentje .

Er zat weinig vaart in de film, en er werd maar steeds om dezelfde cliches heen geborduurd.
Toen de spin eenmaal teksten op het web begon te spinnen, vond ik het allemaal een beetje teveel van het goede en werd het vrij saai, ik snapte nog steeds niet waarom ze dat precies deed. Ik kon me gedachten dus moeilijk bij de film houden, maar ik was ook erg moe, maar zo boeiend was het verhaal niet dus werd niet alles heel ingewikkeld voor me Het is immers een kinderfilm. Toch is dit dan wel een van de betere dieren/kinderfilms.

Ook toen de spin eenmaal stierf moest ik bijna huilen, dat was dus een van de betere momenten van de film. Toen de baby spinnetjes waren geboren en omhoog zweefden was ook best grappig, en vooral dat die schapen het geluid nagingen doen

Verder heb ik me erg vermaakt hoor, maar had beter verwacht. Daarom geef ik toch net een onvoldoende met een:

avatar van hdehoon
Leuk voor kinderen, maar voor volwassenen toch wel erg zoet en ook wel eentonig. En dan die typische Amerikaanse moraal op het einde. Zo melodramatisch...
Dan vond ik Babe toch leuker.

avatar van Gish
Leuke, moralistische, maar ook ontwapenende en mooi gemaakte familiefilm.
Vaak kostelijke humor van de pratende dieren. Dakota Fanning laat zien dat sommige kindsterretjes gewoon geboren actrices zijn. Ook als volwassene erg van genoten.

Aardige film waarin een meisje zelf voor een varkentje gaat zorgen, als haar vader die wil slachten. Alhoewel volwassenen hier ook nog wel van kunnen genieten, is de film toch wel duidelijk gericht op kinderen. Mooie beelden, een charmant karakter en de special effects met betrekking tot de pratende dieren zijn naadloos.

avatar van TomaskeX
soom schreef:
Ik had de vage hoop dat Dakota me, nadat ik haar in New Moon niet zo vervelend vond als ik had gedacht, niet zo zou irriteren.
Verkeerd gedacht, wat was ze in haar kinderjaren vervelend, ik hoop dat ik haar in Eclipse wel weer goed zal gaan vinden, maar als kindactrice stelde ze niet veel voor, zo te zeggen.

Te Amerikaans, te kinderachtig, te moralistisch om echt te kunnen amuseren. Tel daarbij de meest irritante kindactrice bij op, en je hebt mijn waardering: 2*.

Dakota is altijd enorm goed geweest.

avatar van TomaskeX
Een megaleuke film met een weeral supergoede Dakota Fanning!
Dit was wel een erg leuke kinderfilm

avatar van myster01
samen met de kinderen gekeken. vooral genoten van hun reacties. een hele leuke middag gehad dankzij deze film. 4 sterren vooral vanwege het tevreden gevoel aan het eind.

Dick2008
Best lastig om kinderfilms te beoordelen, die heel terecht gewoon worden aangeduid als familiefilms. Op dit punt heb ik geen enkele moeite om dit soort films te bekijken, ze zijn er gewoon voor jong en oud. Alleen de ene kan ik moeiteloos een volgende keer weer kijken maar bij een film als deze ...... Het leek me aanvankelijk ook niks, een soort variatie op Babe. Nou ik heb hem toch bekeken maar zoals ik dit bericht al begon, behoorlijk lastig om een mening neer te zetten. Wel erg leuk gemaakt met dat biggetje en de andere boerderij-dieren. Ook de spin is goed gemaakt en het zijn nuttige dieren in de strijd tegen allerlei insekten. De stemmen erbij zijn ook goed en het wordt mooi in beeld gebracht, dus tot zover is het allemaal goed.

Ik vind het toch maar een hele zit. Het moraal, en begrip en vriendschap en nog een hoop blabla het wordt er allemaal bijgesleept. Erg traag van opzet en had bij deze film toch wel wat het gevoel te oud te zijn.
Mooi gemaakt, grappig maar vaak toch al te dramatisch en sentimenteel. Wel beter dan verwacht maar het resultaat is dat ik toch met gemengde gevoelens blijf zitten. 3.0

avatar van alexspyforever
Vergelijkingen met Babe kan ik niet maken omdat ik die niet heb gezien. En het kon denk ik geen spin- off van deze film zijn gezien dit gebaseerd is op een geschreven verhaal dat al in 1973 als animatie is uitgezonden. Dus eigenlijk is Babe eerder geïnspireerd op Charlotte's Web en niet omgekeerd.
Ik had persoonlijk gehoopt op een grote rol voor het meisje Fern, maar het is uiteindelijk het varkentje Wilbur zelf die de hoofdrol opeist. Het is allemaal vermakelijk, grappig lief maar zoals Dick al aangaf het kon ook allemaal wat korter worden gemaakt. Charlotte krijgen we uiteindelijk maar weinig te zien of te horen ondanks dat ze in de titel staat. Het meest vermakelijke karakter is uiteindelijk Templeton de rat die bij momenten overkomt als een grumphy versie van Remy uit Ratatouille.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Ik vind het toch maar een hele zit. Eerst dacht ik dat het meisje de hoofdrol ging spelen, toen het biggetje, toen de spin. De rat, die vaak ook een slechte naam heeft, krijgt toch ook een vrij grote rol. Dit had toch ook wel in een uur gefilmd kunnen worden. Echt teveel van het goede.

Niet zo veel anders dan de vorige keer al weet je nu hoe het afloopt. Zeker het eerste gedeelte is erg leuk gedaan met die boerderijdieren onderling, al blijft dat de gehele film wel doorgaan. En levert koddige plaatjes op met het biggetje (o.a. in de modder) en de andere dieren. En ik vind het toch heel mooi en grappig gemaakt met die animatie en met die conversaties. Camerawerk is ook heel goed. Prachtig ook hoe het paard op zijn zij gaat.
Helaas zwakt de film steeds meer af zodra Wilbur in de belangstelling komt te staan. En gooien ze er nogal wat drama in wat eigenlijk niet hoeft. Ook gaan ze er veel te lang mee doen, zoals met die tentoonstelling, zodat hij voor mijn gevoel toch weer veel langer duurt dan hij eigenlijk is. Maar dat is met al die animatiefilms ook het geval en mogen ze er na een uur wel een punt achter zetten. Wat zelden gebeurt.
Maar heb me er (tegen verwachting in) het eerste gedeelte toch wel weer aardig mee vermaakt. 4.0/3.0

Een hele leuke familiefilm, waarbij Dakota toch wel heel goed acteert!!

avatar van Decec
Een goede komedie/familie/fantasie film...
Leuk verhaal...
Geschikt voor jeugdfilm voor hele familie...
Goed acteerwerk...
Bekende actrice Dakota Fanning (nu is volwassen)...
Allemaal stemmen (die kan ik niet horen, alles bekende acteurs en actrices)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...