The Return (2006)

Thriller

geregisseerd door Asif Kapadia
met Sarah Michelle Gellar, Peter O'Brien en Sam Shepard

Joanna Mills heeft een succesvolle carrière als vertegenwoordigster voor een transportbedrijf. Maar haar privéleven gaat niet zo vlot. Ze is vervreemd van haar vader en wordt gestalkt door haar ex-vriend.In haar nachtmerries beleeft ze de verschrikkelijke moord op een jonge vrouw die zij helemaal niet kent. Het lijkt erop dat zij het volgende doel van de moordenaar is en ze gaat op onderzoek in de woonplaats van de dode vrouw. Daar ontdekt Joanna dat sommige geheimen niet begraven kunnen worden, sommige geesten nooit sterven en dat de moord die zij wil oplossen wel eens die op haarzelf zou kunnen zijn....

avatar van ¿?ImAmused?¿
deze film kwam mij toch verassend uit de hoek !3***

avatar van aburex
Langdradig en slaapverwekkend. Heb een flink aantal keren doorgespoeld

ben benieuwd!

avatar van 606
Deze zin klopt niet echt,

Na onderzoek blijkt dat de 25-jarige vrouw vroeger vermoord is geweest door een psychopaat.

avatar van moviemafketel
Zeer zwakke thriller. De psychopaat is niet gek genoeg, waardoor alles een beetje inkakt als een plumpudding. Ik vind de setting ook niet bijdragen aan de spanning. Het is het gewoon allemaal net niet. Je ziet bijna alles van mijlenver aankomen. Had het leuker gevonden, mochten ze er ook horror-elementen in hebben gestopt. Het bleef nu te braaf en RTL-8-achtig.

nou, ik vond deze film erg tegenvallen! ik stoorde me aan de hele tijd heen en weer gaan van tijden, ook was het verhaal slecht, de personages waren te oppervlakkig, het eind is enigszins verrassend, maar te zwak om het hele verhaal te redden. mij was alleen niet duidelijk wie de moordenaar was, want zij zag de hele tijd een man met een staart, maar aan het eind rende een man met een bril achter haar aan, was hij ook de moordenaar van die andere vrouw of was het de man met lange staart?

avatar van moviemafketel
HoneyRyder schreef:

Man met de staart is dezelfde man als de man met de bril. Hij heeft zijn staart er alleen afgehaald.

avatar van Daan258
wat was dit onwijs slecht zeg.
echt zonden van me tijd, gebeurd helemaal niks in de film en totaal niet spannend.
dit is echt één van de allerslechtste horror film die ik gezien heb.
ECHT CRAP

avatar van TragieStar.*
@Daan258 het is geen horror, maar een Thriller.

Ik wilde de film al een hele tijd zien en was echt blij verrast dat deze een keer op tv kwam Dan maar gelijk opgenomen en ik ben best tevreden al was het niet meer dan een gemiddelde filmbeleving.

Sarah Michelle Gellar is in mijn ogen een erg goede en leuke actrice om te zien, en ook erg ondergewaardeerd en ze deed hier ook weer prima al heb ik haar beter gezien vooral op het begin.

Er zitten een paar storende factoren in, waaronder de fluisterende en hijgende stem en het personage van Adam Scott was echt vreselijk. Wat had Kurt met het hele verhaal te maken? Helemaal niks! En ik snapte ook totaal niet waarom hij Joanna iets wilde aandoen.

Een paar spannende en een paar schikeffecten zijn er wel te vinden, maar je wilt eigenlijk gewoon de ontknoping weten wat erg tegenvalt. Het begint allemaal wat warrig, maar je komt steeds dieper in de film te zitten en je geniet.

avatar van witboek
Wat een film

avatar van filmfreak 101
Daan258 schreef:
wat was dit onwijs slecht zeg.
dit is echt één van de allerslechtste horror film die ik gezien heb.
ECHT CRAP

misschien komt dit omdat het helemaal geen horrorfilm is! xd

jeanleeke
veel te langdradig.....

avatar van tattoobob
Redelijk filmpje....ik heb me best vermaakt met deze film.

avatar van alexspyforever
Deze film was best wel OK. Al stak het allemaal wel goed in elkaar en is het min of meer duidelijk wat er precies is gebeurd, blijft de uitwerking vrij zwak. Ook de hele achtergrond bij de verschillende karakters is pover uitgewerkt. Op het personage van Sarah Michelle na zijn de karakters 1-dimensionaal. De motieven van de moordenaar/verkrachter worden nooit op een behoorlijke manier uitgelegd.

avatar van Left4Dead
Nogal langdradig en wil het op een manier gewoon niet soepel draaien.
Behoorlijke zit waar meer mij gedaan ad kunnen worden, spanning ontbreekt door verschillende actoren.

avatar van HK Senator
Het leuke koppie van Sarah Michelle Gellar maakt de film nog net het kijken waard. Verder een spanningsloze matige uitwerking van een te saai verhaal.