Wonder Woman (2009)

Animatie / Fantasy

geregisseerd door Lauren Montgomery
met de stemmen van Keri Russell, Nathan Fillion en Alfred Molina

Amazone prinses Diana brengt piloot Steve Trevor terug naar de Verenigde Staten, na zijn crash op het mystieke eiland Themyscria. Tegelijkertijd moet Diana op jacht naar de uit gevangenschap ontsnapte Griekse oorlogsgod Ares. Ares, die kracht put uit oorlog en strijd, ontketent een aanval op Washington DC. Om zowel de mensheid als de Amazones te redden, moet Diana veranderen in Wonder Woman.

avatar van Dogie_Hogan
Blu-ray release op 3 maart a.s.: link.

avatar van Legan
Wonder Woman begint al lekker strak met fijne actie en weet dit aangename niveau aardig vast te houden gedurende de rest van de film. De animaties zijn over het algeheel redelijk met een paar erg mooie stukjes erdoor. Gelukkig lang niet zo hoekig als bijvoorbeeld bij Hulk Vs. Daar heb ik toch een hekel aan . Wat betreft de personages, had men wat meer werk aan de hoofdpersoon kunnen besteden. Mist uitstraling zowel qua uiterlijk als qua stem. Doch de meeste andere stemmen, en er zitten aardig wat bekende namen tussen, zijn aardig.

Grootste minpunt is de bijna totale afwezigheid van bloed. Hierdoor is het misschien wel geschikt voor een wat jonger publiek, maar toch haalt het 'het echte' eruit. Maar soit; er zijn ergere dingen. Het verhaal op zich is meer dan redelijk en bevat ook wat diepgang, maar het moge duidelijk zijn dat de main focus op de actie is. En wat Wonder Woman echt maakt is de actie. Heerlijk agressieve actie, dat in een redelijk hoog tempo op je afkomt en bij vlagen zeer indrukwekkend is.

Vette actie, mythologische beesten, Amazones, ... Wat wil je nog meer!?

avatar van movie acteurs
Deze heb ik eens een keer gezien. Aardige tekenfilm van de geweldige serie uit de jaren 70. Zeker geen aanrader maar wel een aardig filmpje.

avatar van Pistons
Weer eens een geslaagde DC Comic animatie van Warner. Mooi geschreven en leuke animaties en actiescènes.

leuke film maar weeral niet hier te krijgen spijtig

avatar van missl
Ik heb deze film aangezet omdat er natuurlijk een Wonder Woman film aan komt en ik hier nog nooit iets van gezien had. Deze animatie is een goede eerste start, leuk verhaal, actie en de nodige humor.