ad

Alternatieve titels: Hulk vs. Thor / Hulk vs. Wolverine

Geregisseerd door: Sam Liu en Frank Paur

Met onder meer: Steve Blum, Fred Tatasciore en Matthew Wolf

Over Hulk Vs.

Hulk vs. Wolverine: de Hulk laat een spoor van vernieling achter zich op het Canadese platteland. Het groene monster moet gestopt worden en er is maar één persoon die dat kan, namelijk Wolverine. De elite-agent van het topgeheime Afdeling H gaat achter het spoor van de Hulk aan met maar één missie. De groene Goliath stoppen koste wat het kost. Hulk vs. Thor: Asgard, koninkrijk van de goden. Al sinds het begin der tijden heeft Loki de bedrieger naar een manier gezocht om zijn verdoemde halfbroer Thor te verslaan. Echter van alle gevechten die Thor in alle negen koninkrijken heeft gevochten, kan slechts één schepsel zich qua sterkte met hem meten. Een sterfelijk monster van Midgard genaamd The Incredible Hulk.

imageimageimage

Hulk (stem) (archiefmateriaal)

Thor (stem) (archiefmateriaal)

Sif (stem) (archiefmateriaal)

Amora (stem) (archiefmateriaal)

Wolverine (stem) (archiefmateriaal)

Bruce Banner (stem) (archiefmateriaal)

Deadpool (stem) (archiefmateriaal)

Loki (stem) (archiefmateriaal)

Professor (stem) (archiefmateriaal)

Volstagg (stem) (archiefmateriaal)

Iron Maiden

prachtig getekend, vette actie en bloed.

dat is alles waar ik op let tijdens zo'n vette marvel film!

en ja, het is allemaal aanwezig.

hoe blijven ze toch van die keiharde films bedenken?

ik dacht dat het na Ultimate Avengers 2 niet meer op kon, maar dit is echt stoer!

avatar van coldheaven

coldheaven

Verdraaid, ik heb de 45 minuten versie, maar hier staat dat er een is van 78. Hoe zit dat bij jou, Iron Maiden?

avatar van Metalfist

Metalfist

Misschien heb jij maar 1 verhaal i.p.v. 2?

avatar van BrtBs

BrtBs

ik heb ze alletwee gezien.

het zijn 2 aparte verhalen

Iron Maiden

ja, klopt! 2 aparte, maar allebei leuk.

Glacius

Horen deze 2 niet apart beoordeelt te worden? Volgens mij zijn ze ook apart verkrijgbaar.

avatar van witboek

witboek

Wow, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo jong ben maar van deze cartoon heb ik echt genoten.

avatar van Legan

Legan

Soms heb ik zin in lekker stompzinnig vermaak, en ik ging er eigenlijk vanuit dat Hulk Vs. wel garant zou staan voor een uur lang puur vechten. Gewoon een lekker klein simpel intro-tje en dan knokken maar; maar dan komt er weer eens een twist en zogenaamde diepgang... Enfin, het zij zo.

Hulk vs. Wolverine is zonder twijfel het beste deel, hoewel de focus toch wel op Wolverine is en niet op de Hulk, die meer een bijpersonage lijkt. Het was wel weer even inkomen wat betreft de animatiestijl, want ik heb een gruwelijke hekel aan dat hoekige. Ook kreeg ik het gevoel dat men niet kon kiezen tussen 6+ en 12+. Dan ging er een bloederige ledemaat af, en even later leek het net Nickelodeon. Jammer. Ook miste het toch wel sfeer, vooral omdat de animaties tegenvielen. Echter er waren enkele hele korte scènes (in Wolverine) die uitmuntend, duister en dreigend waren. Wat betreft de personages, stemmen en verhaal, kon eigenlijk alleen Vs Wolverine mij boeien. Een simpel straightforward verhaal met interessante personages. Vs Thor was een stuk saaier en irritanter, met vervelende personages, matige niet bijpassende stemmen, een oninteressant verhaal, soms 3+ humor, slappe gevechten en veels te lang (45 min).

Hulk vs. Wolverine: 3,5*

Hulk vs. Thor: 2,0*

Eindcijfer: 2,5*

film88888

Heel leuk bedacht, en vrij orgineel ook.

Als grote Marvel fanaat kon dit zeker niet tegenvallen !

Heb ze alle 2 gezien, en natuurlijk alle 2 niet even goed, maar wat een enorm zalig vermaak.

Hulk Vs Thor:

Begint met mooie effecten, en prachtige kleuren.

Ook de personage's vond ik echt heel mooi getekent, en de Hulk heeft helemaal zijn karakter zoals in de Comics (Wat hij een beetje in de films verloor, zoals The Hulk met gevoelens. Ik bedoel komaan....)

Maar hier maakt hij gewoon lekker alles kapot, en leeft zich mooi uit.

Het personage Thor ken ik niet, en heb ik nog nooit van gehoord, buiten nu dan. Maar al de mensen van Thor, en Thor zelf zagen er best cool uit, en hun krachten spraken me helemaal aan.

Maar kan bij dit filmpje niet verder geraken dan een dikke 3,5

Hulk Vs Wolverine:

Dit vind ik het beste van de 2, en ook het geweldadigste (Vooral als de Hulk dat kleine meisje vermoord)

We hebben hier ook fantastische actie stukken, en het is echt geweld van het begin tot het einde, en Wolverine (Mijn lievelings Marvel personage) vond ik er zalig uitzien, en was ook hier helemaal de Wolverine zoals iedereen hem kent: Cool, zalige One-Liners, en vooral een koelbloedige wraakmachine.

Verder ook zalig dat we een deel Badguys krijgen te zien van de X-men serie.

Zeker Deadpool vond ik hier grappig, en was leuk op dreef, maar ben benieuwd hoe ze hem gaan aanpakken, en maken in X-men Origens: Wolverine.

4,0 sterren.

Vrij orgineel bedacht in het algemeen, en de 2 verhalen hebben me super vermaakt, en in het geheel zou ik zeggen dat ik het laat op een kleine 4,0 sterren.

Iron Maiden

Grote Marvel fan en je kent Thor niet?

Glacius

Ja dat vind ik ook vreemd.. Van Marvel is Thor zeker één van de groten.

Glacius schreef:

Ja dat vind ik ook vreemd.. Van Marvel is Thor zeker één van de groten.

Ik heb echt nog nooit ervan gehoord, maar heeft Thor dan ook zijn eigen animatiefilms, zoals Spiderman, en Hulk die hebben?

Iron Maiden

Als je alleen naar de films kijkt, ben je geen fan. Stripboeken is waar het om draait. En de film van Thor komt in 2010, ja

avatar van coldheaven

coldheaven

Hulk vs. Thor gezien, maar zal niet gaan stemmen aangezien het gemiddelde dan flink omlaag wordt gehaald. Uit respect voor de fans zeg maar

Bedankt!

Iron Maiden schreef:

Nou nou !

Ik heb al de strips van Spiderman, en X-Men, en een paar van The Punisher, en zelfs 1 van the Hulk, en 2 van Iron Man dus ik denk wel dat ik een fanaat van Marvel ben:)

Glacius

Nou volgens mij komt Thor vrij vaak voor in de Spiderman en X-Men strips.. Op z'n minst in wat crossovers zoals de Onslaught saga.

avatar van Hayabusa

Hayabusa

Heb ze beide gezien,

vond Wolverine vs. Hulk beter dan de andere. Ook al klopt het hele verhaal niet met de stripboeken, het maakt mij niet uit. Lekker snijden met de klauwen van Logan, of de keiharde stoten van de Hulk. Ook al waren zijn krachten ondergewaardeerd ten opzichte van de stripboek. Deadpool stal de show.

3.5/5

Nou,

ik heb me geergerd aan Thor vs. Hulk, wat een stomme verhaallijn. Het is een film geworden van, hoe zwak moet je Thor maken om de Hulk zo sterk mogelijk te laten zien. Dit is niet de Thor die zonder zijn hamer vocht tegen de Hulk, om hem te laten zien dat hij ook zonder zijn Mjölnir kan etc.

Loki was wel goed en omdat ik nou eenmaal een Hulk fanboy ben, geef ik het een 3.

avatar van Hayabusa

Hayabusa

Glacius schreef:

Het probleem met de Thor is,

hij verkoopt niet zo heel erg goed buiten Amerika. De lijst met bestverkochte Marvel-personages is:

- Wolverine (er wordt ook heel veel nummers van hem uitgebracht)

- Spider-man

- Hulk

- The Punisher

En na Punisher verandert de nummer 5 van tijd tot tijd.

En overigens Wolverine is ook nog eens de bestverkochte strippersonage van dit moment, DC Comics (Batman, Superman) inbegrepen.

avatar van FixX

FixX

is deze al te koop ??

avatar van Mr_White

Mr_White

• 2067 berichten

Uiterst vermakelijke animatiefilm. Hulk Vs. Wolverine is wel een stuk beter dan Hulk Vs. Thor, mede door het feit dat Deadpool mee doet, en integenstelling tot een bepaalde recente film (*kuch* Wolverine *kuch*) hij hier wel tot zijn recht komt.

Verder een beetje jammer dat het Hulk Vs. gedeelte een beetje ondersneeuwt in beide verhalen (uiteindelijk zijn er toch andere vijanden die bevochten moeten worden) maar zoals ik al zei, het is allemaal uiterst vermakelijk.

avatar van Hero-man

Hero-man

leuk film weer eens een marvel tekenfilm

De animatie was mooi maar ik heb betere animatie's gezien.

Wat me opvalt is dat de animatie films qua tekeningen me best tegen vallen vergeleken met de strips.Wat me ook opviel is dat beide bruce banners anders waren. Ik vraag me af waneer dit zich afspeelde voor of na de Avengers?? Of na Civil war??

Kan iemand antwoord geven hierop?

Hulk als dat beest egt bestond hadden we hem maar beter met rust kunnne laten want als je hem slaat word hij nog bozer gaat hij je nog harder slaan en dan ben jij de pineut, maar weer terug naar mijn verhaal:

Hulk vs. Wolverine: Was zeker de betere het verhaal draaide niet alleen maar om de Hulk maar ook om Wolverine. Eindelijk weer een Marvelfilm waar ze geen bloed censuren.

Hulk vs. thor: Was zeker niet slecht ik heb hiervan echt genoten en was leuk om te zien. De strijd tussen thor en hulk was ook spetterend om te zien

Mijn stem is 3.5*

avatar van tal1b

tal1b

vond vs wolverine beter, maar mss omdat ik die als eerst keek.

avatar van AHWA

AHWA

Hulk vs Thor vond ik de mindere van de twee, al was het wel leuk om al die Noorse personages voorbij te zien komen. Ik had echter iets meer van de slag om Asgaard willen zien, dan alleen het einde. Iets meer bloodshed zeg maar.

In Hulk vs Wolverine was genoeg bloodshed te zien, en Deadpool tilt de film nog een half sterretje hoger met z'n droge humor. Daar kon ik wel om lachen. Ik moet me toch maar eens gaan verdiepen in die man.

3.0* Leuk om een keer gezien te hebben, vooral Deadpool is leuk. De Hulk brult alleen maar, raak je gauw op uitgekeken.

avatar van 10-StepKill

10-StepKill

Deadpool was inderdaad genieten!

Ook ik vond Vs. Wolverine beter dan Vs. Thor, vooral omdat ik wat meer heb met de X-Men/Wolverine verhaallijnen, dan die van Thor (ook al ben ik wel geïnteresseerd in de Germaanse goden). Verder waren de animaties en de sounds dik in orde.

avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

Bericht met slecht leesbaar taalgebruik verwijderd.

mug13

Dit soort animatie spreekt mij altijd wel aan en vind ik geweldig om naar te kijken.Het verhaal is bij beide goed/prima zelfs,en alles is super mooi getekend.Ik heb 78minuten kunnen genieten van Hulk vs. Thor, Hulk vs. Wolverine en de vette actie die in deze Marvel animatie te zien is. (Ja ik ben zeer tevreden).

avatar van louisvf

louisvf

Beste Marvel verfilming... Het Thor gedeelte is van minder kwaliteit dus vind ook dat je ze apart moet beoordelen. Alles aan het Wolverine gedeelte klopt gewoon. Dit is het resultaat dat je krijgt als je een Marvel maakt voor het iets wat oudere publiek. Wat meer agressie, zwarte humor en oog voor detail. Heb hier enorm van genoten!

avatar van the flash

the flash

wolverine stuk is vele beter dan thor stuk

avatar van knightfightx

knightfightx

Hulk Vs. Thor

Voor mij de meest spannende versie.

Hulk V. Wolverine daarintegendeel had een matige plot.

avatar van Metalfist

Metalfist

Twice the carnage. Double the smash

Ik was al een tijdje op zoek naar wat ontbrekende Marvel Animated Features. Indertijd in de Boekenvoordeel geloof ik eens een resem gekocht, maar sindsdien vond je ze enkel nog terug in een boxset waar ik a) al een aantal films van had en b) een aantal delen (specifiek de Spider-Man DVDs die deel uitmaken van de Spider-Man serie uit 1994) niet wou hebben. Daarstraks kwam ik deze echter samen met Planet Hulk tegen en meteen meegenomen.

Ik had de plotomschrijving niet gelezen dus ik verwachtte eigenlijk een team-up van Thor & Wolverine die het tegen de Hulk opnemen. Dat is dus niet het geval en de film opent met Hulk VS Thor waarin Asgard wordt bedreigd door de shenanigans van Loki. Een leuke opener in ieder geval met veel bekende gezichten die hun opwachting maken (onder andere Lady Sif en de Enchantress Amora) en is uiteindelijk gewoon een lekkere knokpartij tussen de Hulk en de God of Thunder. De Marvel Animated Features staan niet gekend om hun fantastische tekenstijl en ook hier kan het er mee door. Je wordt er niet warm of koud van en het is zonde dat er wordt gekozen om geen enkel bloedspatje te laten zien. Dat haalt toch meteen het effect weg van bijvoorbeeld de scène waar Lady Sif het opneemt tegen de Hulk.

Hulk VS Wolverine staat dus compleet los van de voorgaande strijd tegen Thor en vond ik eigenlijk ook wel wat minder. Opeens kan het nu wel dat de ledematen (en het bijhorende bloed) in het rond vliegen, maar het pakte me minder. Wat vreemd is aangezien de inspiratie duidelijk wordt gehaald bij Incredible Hulk #180 waar Wolverine zijn debuut maakte. Gelukkig maakt de aanwezigheid van onder andere Deadpool en Omega Red nog wel wat goed alsook een aantal leuke knipogen (X-23!) voor de liefhebbers. Ik had eigenlijk ook wel een wat betere verhouding verwacht tussen de twee delen. Hulk VS Thor duurt zo'n 45 minuten terwijl deze het moet doen met 10 minuten minder en daardoor was dit sneller gedaan dan verwacht. De strijd lijkt ook helemaal nog niet gedaan te zijn dus dat is wel jammer.

Voor de liefhebbers, deze ligt voor nog geen 3 euro in de MediaMarkt en je kunt er meteen ook de Ultimate Avengers, Next Avengers, Planet Hulk, Dr. Strange en Iron Man bij aanschaffen. Vermakelijk filmpje in ieder geval, maar het Thor gedeelte is wel een stukje beter dan hetgeen met Wolverine.

Kleine 3,5*

avatar van Hulk7777

Hulk7777

Hoewel Hulk Vs Wolverine een vermakelijke film is, is Hulk Vs Thor dat ietsje minder.

De tekenstijl van de twee films zit wel goed, echter maakt het niet veel goed met Hulk Vs Thor.

Hulk Vs Thor is gewoon een film waar er constant word in gemept (wat mij niet stoort) zonder enig achtergrond verhaal voor Thor.

Hulk Vs Wolverine is zowel actie als humor, dan vooral met Deadpool die een heel goede stemacteur had.

Al bij al zijn deze twee films vermakelijk.