Doctor Strange (2007)

Animatie / Fantasy

geregisseerd door Jay Oliva en Frank Paur
met de stemmen van Bryce Johnson, Paul Nakauchi en Jonathan Adams

Doctor Stephen Stranges handen worden verbrijzeld bij een ongeluk. Wanneer niets en niemand hem lijkt te kunnen helpen reist hij af naar Tibet, op zoek naar hoop en genezing. Daar kan de mysterieuze 'Ancient One' hem geven wat hij nodig heeft. En meer. Doctor Strange leert dat er achter onze realiteit een magische wereld verborgen is, waar een oorlog woedt tussen goed en kwaad. Waar ongelooflijke helden strijden tegen verschrikkelijke monsters. Na een keiharde training wordt Doctor Strange de nieuwe Hoofdmagiër. Nu moet hij alles geven wat hij in zich heeft om de mensheid te beschermen tegen het meest afgrijselijke wezen dat ooit heeft bestaan.

avatar van koiboy
Weer een leuke marvel productie. Best een leuke en goede film om te kijken. als je invincible iron man en ultimate avengers leuk vond denk ik dat je hier ook wel zal van genieten. ik iedergeval wel als marvel fan:-)

Vandernagel
Ah, scheelt mij een toevoeging. Deze animatie is ook wel bekend als "Doctor Strange - The Sorcerer Supreme". Persoonlijk vond ik het tegenvallen in vergelijking met de comic. Het gaat meer om "kung fu" dan om magie, men is door de originele verhalen met een hakbijl gegaan en te vaak gaat het te kort en verkeerd door de bocht.

2,0 sterren

avatar van MovieHolic
koiboy schreef:

Hier kan ik het volkomen mee eens zijn
En wat betreft de andere recentie.... er is meer dan genoeg "magie" in de film aanwezig.
Het is een vermakelijke, goed geanimeerde Marvel productie.

avatar van Vascago
Tof werkje van Marvel. Volop magie en actie en stoere personages.

avatar van Metalfist
I'm Doctor Strange: Sorcerer Supreme!

Ik heb erg lang achter Doctor Strange liggen zoeken. De eerste 4 Marvel Animated Features (de 3 Avengers films en Iron Man) zaten in een 5 voor 5 euro actie in de Boekenvoordeel maar voor deze film vroegen ze nog 10 euro. Dat was me zelfs als Marvel fan wat te gortig en de tijd ging voorbij in de hoop deze ooit eens even goedkoop tegen te komen. Vandaag was dan eindelijk de dag doordat ik de DVD in een grabbelbak in de Saturn vond.

En de verwachtingen waren best wel hoog gespannen doordat de Marvel animatiefilms altijd wel voor degelijk vermaak zorgen, al was de Iron Man film wel wat een teleurstelling. Toevallig had ik gisteren nog de aflevering van Spider-Man gezien waar Dr. Strange zijn intrede doet (seizoen 3, episode 1 voor de geïnteresseerden) en waar de origine van Strange in een paar minuten wordt uitgelegd. Een origine die ik ook al kende vanuit de comics maar wederom wordt er besloten om er een geheel andere draai aan te geven in vergelijking met het bronmateriaal. Nu draait het op zich wel goed uit want de verhaallijn met de Ancient One en Mordo blijft zelfs met de veranderingen boeien. Met een speelduur van zo'n 70 minuten verliest de film dan ook nergens zijn vaart en valt er alleen op de wel erg snelle climax iets aan te merken. Nu is Strange natuurlijk een wonderkind op gebied van magie en stuff maar hij maakt wel erg snel komaf met Dormammu en Mordo. Wel leuk dat de film een aantal leuke easter eggs bevat zoals het omroepen van dokter Donald Blake wanneer Strange in het ziekenhuis is. Blake was de schuilnaam van Thor wanneer hij in zijn mensenvorm zit. Hij liep altijd met een wandelstok en juist wanneer Wong voorbij wandelt, zie je een jonge blonde man met een wandelstok. Ook de knipoog op het allerlaatste naar Clea (één van de nieuwe rekruten) is leuk doordat ze later in de comics zal uitgroeien tot leerlinge en vriendin van Strange.

Over de animatie ben ik iets minder te spreken. Nu is het alweer een jaar of 2 geleden dat ik de vorige Animated Features heb gezien dus geen idee of dat daar ook zo was maar dit ziet er wel enorm digitaal uit. Het lijkt soms meer weg te hebben van een Dragon Ball Z spel met de dikke lijnen en de personages zien er vooral erg hoekig uit. Maar op den duur begin je er wel aan te wennen dus stoort het niet meer zo hard. Soms oogt de animatie wel enorm onverzorgd. Stemmen lopen niet gelijk met de bewegingen van de mond, wanneer Strange een check uitschrijft is de inkt sneller dan de pen, ... De stemmen zijn wel weer erg degelijk gedaan. Met de tweede Ultimate Avengers film viel me op dat Marvel vooral voor ronkende namen koos (Mark Hamill en Dwight Schulz onder andere) maar voor de rest van hun animatie avonturen kiezen ze altijd voor een onbekendere maar wel degelijke stemmencast. Doctor Strange moet daar zeker en vast niet voor onderdoen.

Jeps, wederom een vermakelijke Marvel animatie. Sowieso interessant voor degene die eens wat meer over Strange willen leren (er is al wel een verfilming uit 1978) en dan zit je hier wel aan het goede adres. Soms wat onverzorgd en de animatie ziet er niet altijd even goed uit maar vermakelijk is het wel.

avatar van HALVE TAMME.
Ik ben van jongs af aan al helemaal idolaat van de marvel and dc comic characters,
Doctor Strange (2007) ontvang/ontving ik daarom ook met open armen.

In mijn ogen heeft MARVEL dan ook weer een uitstekende animated-movie production
afgeleverd.

Eindconclusie : Meer dan tevreden.

avatar van RuudC
Niets nieuws gezien, maar toch leuk gedaan. Door de simpelheid van het verhaal deed het me erg denken aan de cartoons die ik als kind keek. Hetzelfde avontuur, maar dan in maximaal een half uur gepropt. Toch fijn dat met minimale karakterontwikkelingen, leuk tekenwerk en simpele conclusies je een heel scala aan avontuurtjes kan maken, zonder dat het echt verveelt. Doctor Strange is een leuk karakter, waarvan ik eventueel nog best wel wat films zou willen zien. Ik heb het niet gecheckt, maar ik neem aan dat dit gewoon een pilot was. Liefhebbers van H.P. Lovecraft en de Cthulhu Mythos gaan dit waarschijnlijk ook wel leuk vinden. Het mag duidelijk zijn waar men de inspiratie vandaan gehaald heeft. Doctor Strange heeft zeker z'n momenten, maar kijkt vooral lekker weg. Ik heb me er geen seconde mee verveeld. Er zijn talloze slechtere superheldenfilms.

avatar van Legan
Redelijk veel actie doch weinig magie te bekennen in een verder oppervlakkig en ongeïnspireerd verhaal. Me dunkt dat de comic naar alle waarschijnlijkheid een stuk beter, interessanter en mooier uitgewerkt is.