Batman: Mystery of the Batwoman (2003)

3,04

Animatie / Actie

geregisseerd door Curt Geda
met de stemmen van Kevin Conroy, Tara Strong en Kyra Sedgwick

Een vernielzuchtige slechterik, die zichzelf voordoet als Batwoman, zaait dood en verderf in Gotham City. Als blijkt dat de slechterik werkt in opdracht van The Penguin, gaat de echte Batwoman achter hem aan. Helaas wordt ze in de val gelokt en gekidnapt door Penguins rechterhand Bane. De enige die haar nu nog van een gewisse dood kan redden, is Batman.

11 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Flipman

geplaatst: 25 februari 2005, 18:16 uur [permalink]
Wow, BANE komt voor in deze film? Ook maar effe kijken, dan!

geplaatst: 29 oktober 2005, 13:34 uur [permalink]
Flipman schreef:
Wow, BANE komt voor in deze film? Ook maar effe kijken, dan!

Idd Bane komt er in voor en BANE is cool alleen word hij hier niet zo cool weer gegeven als in de comics

geplaatst: 24 augustus 2006, 12:27 uur [permalink]
bane hier is gewoon zwak. Hij word hier gebruikt als een assasin terwijl hij in de comics een geniale oorlogssoldaat was die geobsedeerd was in het breken van batman en gotham city van hem afnemen..het ontwerp is wel goed gedaan maar ik vind z'n positie niet goed. Ze kunnen mischien wel een keer een knightfall film maken.

avatar van totalreject
geplaatst: 20 augustus 2008, 00:57 uur [permalink]
Aardige animatiefilm. Niet heel erg bijzonder. Voor de fans is het wel leuk.

De beschrijving klopt niet echt helemaal trouwens. Er is geen neppe/echte Batwoman. Het is gewoon Batwoman (niet te verwarren met Batgirl).

avatar van serpico

geplaatst: 20 augustus 2008, 01:22 uur [permalink]
totalreject schreef:
Het is gewoon Batwoman (niet te verwarren met Batgirl).
Of Catwoman. Of Catman Of Batman

Erg origineel zijn ze niet in dat namenbedenken heur

avatar van totalreject
geplaatst: 29 januari 2009, 00:12 uur [permalink]
serpico schreef:
Of Catwoman. Of Catman Of Batman

Erg origineel zijn ze niet in dat namenbedenken heur

Misschien hebben ze daarom de serie ook maar gestopt?

avatar van IcU
IcU
geplaatst: 10 juli 2009, 16:40 uur [permalink]
Man, wat is het toch jammer dat de animatie zo crappy is bij deze Batman films en bij behorende serie. De tekeningen zijn ok, maar de bewegingen, grootte van personages e.d. zijn verre van goed en nogal goedkoop. Jammer, jammer. Sfeer is leuk en de muziek is prima in orde. Jammer dat de animatie soms tenenkrommend slecht zijn.

mug13
geplaatst: 31 maart 2011, 11:30 uur [permalink]
Dit soort animatie spreekt mij altijd wel aan en vind ik geweldig om naar te kijken.Het verhaal is goed te doen.Ik heb 75minuten kunnen genieten van Batman&Robin,Batwoman,The Penguin en zijn rechterhand Bane,(Ja ik ben zeer tevreden). .

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 20 juni 2012, 15:39 uur [permalink]
mug13 schreef:

Niks aan toe te voegen.

avatar van Awasiku

geplaatst: 13 april 2013, 10:24 uur [permalink]
Verhaal is goed .
Enige wat ik jammer vond zijn de animaties en de soundtrack

Gelukkig is Kevin Conroy zoals vertrouwd..., Bruce Wayne/Batman

avatar van Metalfist
geplaatst: 1 februari 2016, 13:17 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
As they say on the streets, "I ain't touchin' that one."

Recentelijk een aantal van de live-action Batman films gezien en het viel me op dat ik de Caped Crusader heel wat beter kon waarderen dan ik dacht. Bij deze Mystery of the Batwoman had ik echter wat mijn twijfels omdat ik vroeger The New Batman Adventures serie (waar deze film qua stijl erg veel van weg heeft) niet zo kon waarderen. De DVD kostte echter maar anderhalve euro en dan denk je al eens: kom ik waag het erop.

En ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Ik ben nog steeds geen enorme fan van deze animatiestijl die er hoekig en best wel goedkoop (die introductie van Kathy Duquesne is werkelijk verschrikkelijk geanimeerd, let maar eens op hoe ze lijkt te zwalpen) uitziet, maar er hangt een toffe sfeer. Weliswaar komen niet alle personages echt overtuigend aan bod (Robin wordt gedegradeerd tot een aanhangsel dat wat in de weg loopt en Batgirl krijgt welgeteld 1 lijn dialoog), maar langs de andere kant passeert er erg veel bekend volk en dat is altijd wel leuk. Aangenaam verrast ook dat de verhaallijn de Batman liefhebbers op het verkeerde been (ik was ervan overtuigd dat Kathy Duquesne Batwoman ging zijn aangezien het personage in de comics Kathy Kane heet en ik al superieur dacht dat ze mij niet gingen hebben met de speciale schrijfwijze van quesne - Kane) zet en de film verveelt gedurende de speelduur niet. Iets wat op zich al wel straf zou zijn aangezien de film uiteindelijk maar zo'n goede 70 minuten duurt. Ik heb al langer gezien.

Hoewel ik niet dus niet zo'n fan was van de animatie, verbaasde het me toch dat dit alweer meer dan 10 jaar oud. Blijft toch beter overeind staan dan ik had gedacht. Ik blijf het enkel jammer vinden dat het design van The Penguin is omgegooid. Ik ben echt fan van de Burton aanpak en de villain verliest hier eerlijk gezegd compleet zijn uitstraling. Bane daarentegen is een goede toevoeging en ook Carlton Duquesne (een personage dat voor deze film werd gemaakt) blijkt nog wel degelijk ingevuld te worden. Sowieso ook wel dankzij een goede stemmencast. Kevin Conroy blijft toch één van de ultieme Batman acteurs.

Vermakelijk, zoveel is duidelijk. Er schorten weliswaar een aantal zaken aan Mystery of the Batwoman, maar het mysterie zelf blijft goed overeind staan en voor een dik uurtje vermaak is dit ideaal. Al lijkt dit soort films me vooral iets voor de liefhebbers van het genre.