Batman and Harley Quinn (2017)

Animatie / Actie

geregisseerd door Sam Liu
met de stemmen van Kevin Conroy, Melissa Rauch en Paget Brewster

De beruchte schurken Poison Ivy en Jason Woodrue (beter bekend als The Floronic Man) hebben een ecologische missie om de planeet te redden. Om dit te bereiken zal de mensheid uitgeroeid moeten worden. Hierdoor worden Batman en Nightwing gedwongen om samen te werken met het vriendinnetje van The Joker en tevens hartsvriendin van Poison Ivy: Harley Quinn. Het geduld van Batman en Nightwing wordt op de proef gesteld tijdens het avontuur van dit onwaarschijnlijke gezelschap.

avatar van brawljeff
Zonde dat Tara Strong hier de stem niet inspreekt van Harley Quinn, aangezien zij de stemactrice is die het personage groot gemaakt heeft. De stem van Harley in deze trailer vind ik maar niets, maar wellicht dat de film me nog weet te verrassen.

avatar van krosnicky
Een old School 1992 Batman The animated Series style film daar heb ik wel zin in

avatar van Shinobi
Blijkbaar eenmalig te zien in Pathé op 27 augustus.

avatar van EVIL '84
Vermakelijke Batman animatie film in de tekenstijl van Batman: The animated series. Altijd leuk om even mee te pikken! De film is lekker luchtig en heeft meer weg van een lange aflevering uit de serie dan een film, hij kijkt daarom makkelijk weg. De film is meer op volwassenen gericht en dat merk je onder andere aan het taalgebruik van de grofgebekte Harley Quinn. Er zitten een paar leuke grappen en knipogen in en natuurlijk de nodige fan service. Maarja wat wil je met een tekenfilm die vooral om Harley Quinn draait? Animatie en verhaal/humor vond ik prima in orde. Zo zie ik ze graag voorbij komen! Wel jammer dat Swamp Thing maar zo kort voor kwam. Hoop ook dat ze in de volgende animatie film The Penguin weer eens een rolletje geven, die heb ik een tijd niet gezien.

Fonzzz002
Wederom een hele vermakelijke DC Animatiefilm. Batman And Harley Quinn heeft een meer humoristische toon dan de andere films. Het lijkt zichzelf totaal niet serieus te nemen, met uitzondering van een paar enkele momenten, en het heeft plezier met deze komische toon. Het verhaal, voornamelijk de reacties van Batman en Harley Quinn op de situatie, zijn verre van logisch en het spreekt tegen hoe ze in de vorige films waren neergezet. Maar dit is juist waarom de film vermakelijk is: het plaats de personages in situaties die je niet van ze gewend bent en het maakt gebruik van de gelegenheden die het concept bied. Van onderbroeken lol, absurdisme tot flauwe seksgrappen bood de film voldoende pogingen tot humor. “Hilarisch” is niet het woord dat ik zou gebruiken, en er waren meerdere grappen die niet aansloegen, maar het zorgde wel degelijk voor een aantal leuke lachmomenten. Deze toon maakte Batman And Harley Quinn een onderhoudende wegkijkfilm.
De animatie is van prima niveau en de stemacteurs doen goed hun werk. Ik vond alleen dat de stem voor Harley Quinn iets te energiek was, waardoor het eerder irritant werd dan leuk om naar te luisteren op bepaalde punten.

Het is geen meesterwerk, maar als je de DC animatiefilms prima kunt waarderen dan kan deze leuk zijn om te proberen.

avatar van renzoroy
brawljeff schreef:

Het personage Harley Quinn werd al groot in Batman The Animated Series (1992), waar ze haar debuut maakte. Naar mijn mening nog steeds de beste Batman cartoon serie tot nu toe, maar daar werd ze nog ingesproken door Arleen Sorkin. Tara Strong sprak Harley Quinn pas voor het eerst in, in de game Batman: Arkham City (Arkham Asylum werd ze nog steeds ingesproken door Arleen Sorkin)

avatar van brawljeff
Die stem van Harley is mij 100% meegevallen. Het was even wennen, maar vond het nergens storend.