• 8.251.842 stemmen

Batman: Assault on Arkham (2014)

Animatie / Actie | 75 minuten

Genre: Animatie / Actie

Geregisseerd door: Jay Oliva en Ethan Spaulding

Met onder meer: Neal McDonough, Hynden Walch en Kevin Conroy

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Batman: Assault on Arkham

"Get ready to root for the bad guys."

Batman gaat erop uit met Task Force X, ook wel bekend als Suicide Squad, een groep schurken ingehuurd door de regering voor gevaarlijke missies. Ze proberen de Joker te stoppen, die momenteel gevangen zit omdat hij ergens in Gotham City een vuile bom heeft geplaatst.

imageimageimageimage

Batman / Bruce Wayne (stemrol)

Deadshot / Floyd Lawton (stemrol)

Harley Quinn / Harleen Quinzel (stemrol)

The Joker (stemrol)

The Riddler / Edward Nigma (stemrol)

Killer Frost / Louise Lincoln (stemrol)

Captain Boomerang

King Shark / Nanaue / Bane (stemrol)

Amanda Waller (stemrol)

G.C.P.D. Commissioner James Gordon (stemrol)

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Batman: Assault on Arkham - Trailer.

Gelukkig draagt Bruce Wayne / Batman weer de stem van Kevin Conroy.

I am so happy , zie mijn recensie bij Son of Batman (2014).

En lekker hoor, the Joker is ook weer van de partij .

Ik ga Batman: Assault on Arkham (2014) vanavond kijken, ik heb er zin in.

avatar van JigSaw_Doll

JigSaw_Doll

Wow, gemiddelde score zover. Mensen teleurgesteld in te weinig Batman?

avatar van Breur

Breur

12 jaar? Zit toch redelijk wat blood & gore in.

avatar van Uier

Uier

Breur schreef:

12 jaar? Zit toch redelijk wat blood & gore in.

Het blijft een tekenfilm.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Degelijke animatiefilm die dankzij het vrij harde geweld en een korte speelduur makkelijk wegkijkt.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

''Welcome back Kevin Conroy.''

Batman: Assault on Arkham (2014) is een zeer strakke animated-movie die door het

heerlijke gewelddadige verhaal mij tot het einde heeft weten te vermaken.

Daarbij komt ook nog eens kijken dat Gotham City voor mij nou eenmaal beschikt

over super vette comic-characters, die samen / individueel altijd iets bijzonders en

of stoers op het scherm weten te brengen.

Deze animated-junkie is wederom tevreden tot en met.

4 solide sterren van mijn kant voor B: A o A (2014).

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Alweer een geslaagde Batman animatie. En lekker inkomen voor de film Suicide Squad volgend jaar. Hayley Quinn, Killshot en King Shark stelen de show en ook veel actie. Enige minpunt is stem van Batman, die van Peter Weller klonk beter.

avatar van namingway24

namingway24

Assault on Arkham doet veel te hard zijn best om edgy te zijn, maar komt daardoor des te kinderachtig over.

Het groepje misfits dat zich de Suicide Squad noemt kan zich niet meten aan de gevestigde namen die tijdens de film opduiken en het scherm overnemen. Ik moet wel zeggen dat ik er erg van genoot toen er achter elkaar een aantal hoofden van Squad-leden explodeerden. Deadshot en Harley Quinn krijgen het meeste te doen, maar ik moet zeggen dat deze versie van Harley me een beetje tegenstaat. Ik weet het niet, ze proberen haar en beetje te donker en vreemd te maken, net als in de comics en de videogame-reeks van Rocksteady, waar deze animatie vooral op gebaseerd lijkt.

Zoals te verwachten wordt het pas echt leuk als Batman en the Joker zich er mee gaan bemoeien. De actie wordt dan aardig spectaculair en Mister J. laat zien waarom hij zo'n iconisch figuur is; in welke vorm dan ook blijft hij de beste van de Batman-slechteriken, en één van de beste personages in comics en popular culture in het algemeen. Batman haalt weer wat spectaculaire stunts uit en bewijst opnieuw zijn coolheid. Daarnaast krijgen we cameo's van veel bad guys, waaronder Scarecrow, Poison Ivy en Bane, die een verademing zijn naast de saaie leden van de Suicide Squad.

Ik vond het eerste gedeelte van deze film erg vervelend (ook door Amanda Waller die ik nog niet eens genoemd heb), maar naarmate het verhaal vorderde en de lijken van voornamelijk de Suicide Squad zich begonnen op te stapelen begaon ik er meer in te komen. Daardoor een iets hoger cijfer, maar geen voldoende.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Pover.

Als 'voorbereiding' op Suicide Squad maar even meegepikt, maar dit is een vrij saaie bedoening, waarbij de leden van de Suicide Squad zelf enorm tegenvallen. De rollen van Batman en - hoe kan het ook anders - de Joker zijn stukken leuker en ook cameo's van bijvoorbeeld Poison Ivy zijn wel leuk ter herkenning.

Hopelijk valt de live action poging van David Ayer beter mee, maar dat mag geen probleem zijn.

avatar van Sint Antonius

Sint Antonius

Leuke animatiefilm. Laat je echter niet misleiden door de naam van Batman in de titel: dit is de facto een Suicide Squad-film en geen Batman-film. Ik vond de suspens bij de inbraak van de Suicide Squad in Arkham Asylum echt wel goed zitten. Ook de scenes met de Joker zijn zeer geslaagd. Eveneens is Harley Quinn een zeer leuk personage in deze film.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Op zich verfrissend dat het niet meteen draait rond Batman. De gevlederde held stoort zelfs met momenten. De Suicide Squad werkt perfect op zich. De animatie is een mooie mix van actie en humor. De kwaliteit is niet echt hoogstaand en het verhaal is wat simpel, maar er zit best potentieel in. Leuke figuren trouwens. Batman hoeft er niet bij te zijn. Sommige cameo's passen dan weer wel. Het is een film die je niet hoog inschat, maar waar je toch van kan genieten.

avatar van Confusie

Confusie

Dit was nog eens een heerlijke tekenfilm.

avatar van Jokkie

Jokkie

Wauw wat een film. En wat waren The Joker en Harley heerlijk

avatar van Perfect_Cell

Perfect_Cell

Zo had Suicide Squad moeten zijn, met Joker als villain.