Superman/Doomsday (2007)

Alternatieve titel: Superman: Doomsday

Animatie / Actie

geregisseerd door Lauren Montgomery, Bruce Timm en Brandon Vietti
met de stemmen van Adam Baldwin, Anne Heche en James Marsters

Lexcorp laat een buitenaardse seriemoordenaar Doomsday vrij uit zijn opgegraven ruimte schip. Superman moet nu Doomsday tegenhouden en gaat het gevecht van zijn leven aan. Het gevecht dat zijn leven kan kosten. Wat moet de wereld zonder Superman?

avatar van eltorro
Ik las net wat over deze film, het schijnt wel een redelijke animatie film te zijn, die hard om de bocht kan komen voor 12 jaar en ouder

avatar van Aapje81
Redelijke animatie waarin vooral de stem van Anne Heche goed uit de verf komt. Voor een jeugdige doelgroep is dit prima filmpje.

Ik heb hem gisteren gezien, en ik moet zeggen dat het best een goeie film is. Persoonlijk ben ik niet echt een superman fan (Ik ben meer een Batman persoon) maar deze was niet slecht, er zit een goeie sfeer in deze film. Laatst ook Batman and Superman public enemys gezien vond die stukken slechter.

avatar van DieGo
Zeer grimmig animatie filmpje wat redelijk de moeite waard is. Vroegah keek ik nog wel eens de (brave) tekenfilmpjes van Superman waardoor de donkere sfeer nogal als een verrassing kwam maar wellicht is het daardoor nog redelijk kijkbaar. In ieder geval niet geschikt voor de kleintjes.

avatar van Nicolage Rico
Klein stukje gezien op Film 1 - en dat was niet best. Ik moet er niet aan denken om dit 75 minuten lang vol te houden.

Nomak
De eerste Superman animatiefilm die ik te zien krijg. Prima film met een zeer spectaculair gevecht tussen Superman en Doomsday. Doomsday is één van de sterkste wezens die je ooit op je beeldscherm zal zien verschijnen. Een brute emotieloze moordmachine met ongelooflijke kracht, vermoordt alles wat hij op zijn pad tegenkomt, kan zich aan elke situatie aanpassen en is onsterfelijk. Hij is een soort van perfecte levensvorm. Superman moet dan ook alles uit de kast halen en slaagt er maar ternauwerdood in om Doomsday tegen te houden. Het is niet in deze film te zien, maar Doomsday is een wezen dat talloze keren kan en zal verrijzen, en heeft de capaciteiten om zich zo aan te passen zodat hij immuun wordt voor de manier waarop hij de vorige keer werd verslaan. Dat is Doomsday!
Dat gevecht is dus ook meteen het hoogtepunt van de film. Het eindgevecht tussen Superman en een kloon van Superman is ook niet slecht, maar het biedt toch wat minder spektakel.
Ik heb in elk geval genoten van deze film. Ik wil dan ook graag andere animatiefilms van Superman zien en sowieso enkele Superman films (her)zien.

avatar van Koert
Lekker simpel vermaak. Een aardig verhaaltje met wat leuke villains. Ik ken de comics van Superman verder niet, maar alles was goed te volgen. Het gevecht met Doomsday was leuk, maar kwam wat mij betreft wat te vroeg. Het hoogtepunt was daarmee al snel voorbij. Na dat gevecht is er vooral veel drama en de actie komt niet meer op hetzelfde niveau. Een ander nadeel vond ik de nogal simpele animatie. Soms leek het alsof je naar een simpele cartoon op Fox Kids zat te kijken.

waar is die dvd te vinden? zag hem onlangs op vijf tv en heb hem op mijn digibox opgenomen

heb hem gevonden op facts 2011 in gent zoektocht is voorbij gelukkig

avatar van HALVE TAMME.
''DC UNIVERSE ''.

Fijne animated-movie, Metropolis wordt weer heerlijk naar de klote gebeukt.

Drieënhalve ster van mijn kant voor Superman: Doomsday (2007).