Ultimate Avengers (2006)

Alternatieve titel: Ultimate Avengers: The Movie

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Curt Geda, Steven E. Gordon en Bob Richardson
met de stemmen van Justin Gross, David Boat en Olivia d'Abo

Steve Rogers, ook wel bekend als Captain America, wordt na 60 jaar invriezing weer gewekt. De wereld is weer in gevaar. Dit keer bedreigt buitenaards leven de gehele mensheid. Zelfs de hulp van andere superhelden wordt ingeroepen. Tegen wil en dank moeten ze leren samenwerken. Captain America, The Hulk, Thor, Iron-Man, The Wasp en Giant Man zijn samen 'The Avengers'.

as
Straight to dvd tekenfilm. Ben benieuwd wat dit oplevert. Marvel is de stal flink aan het uitmesten en niet altijd met evenveel kwaliteit. Trailer: http://www.ultimateavengers.com/

BlueSword
ik heb nooit echt wat gehad met captain america, lijkt me niks dus.

as
Captain America heeft mij ook nooit echt aangesproken. De plannen voor een film zijn er al een tijdje. Mits ze een beetje een originele uitwerking voor ogen hebben en in iedergeval een deel tijdens WO II laten afspelen, zou het wat kunnen worden. Maar dan nog houd ik mijn hart vast.

Gebaseerd op de geniale comic serie the Ultimates een herbewerking van de orginele Avengers (hulk- captain america- ironman- wasp- thor- gaintman) die wat meer gericht was op de oudere lezer en daardoor ook wat grimmiger is. Jammer genoeg is hier in deze film niks van over gebleven. Saaie doorsnee tekenfilm. Lelijk tekenwerk en slechte stemmen. Jammer!

Als je de kans hebt en je houdt van dit soort spul moet je zeker The Ultimates eens lezen (VOL. 1 en 2)

avatar van SuperSideSwipe
Ben benieuwd, was enorm grote Avangers fan, mijn favoriete Marvel stripserie. Heb nog een paar dozen vol staan.

Hopelijk is het met wat zorg gemaakt.

avatar van aryan
Vond er niet heel veel aan. Het waren wel mooie animaties, maar te weinig actie. Het plot klopt ook niet echt bij de film.

aryan schreef:
Dan verander je hem toch?

as
Inmiddels ook al een tweede deel op komst.

as
Aardige tekenfilm. Maar gaat hier en daar gebukt onder matig uitgewerkte personages en de film duurt te kort. Het lijkt op een gerekte aflevering van een tv-serie. Veel interessante dingen gebeuren er niet. Meest interessante personage Hulk moet zich vooral laten gelden in een gevecht met de rest van de Avengers. Banners strijd met zijn alterego wordt zowel knullig als stompzinnig uitgewerkt. Misschien ligt het ook wel aan het feit dat ik de Avengers altijd één van de minste superhelden groepen heb gevonden. Er hangt een knulligheid die het maar niet kwijtraakt. Toch wel vermaakt, maar niet meer dan dat.
Net drie *en

avatar van Naomi Watts
Aardig filmpje maar werd nergens erg vermakelijk of bovengemiddeld. Ook zijn The Avengers ook zeker geen comic favorieten van mij. Het innerlijke gevecht van Banner met zijn alter ego Hulk is erg onhandig gedaan, de film duurt te kort of de makers willen te veel vertellen in die 70 minuten en de personages missen uitdieping.

Geen straf dit gezien te hebben maar niets bijzonders. 3*

avatar van Ché Cliché
Als grote Marvel fan ben ik redelijk tevreden. Het is zeker niet geweldig. Zoals mijn twee voorgangers zal zeiden, vooral het innerlijke gevecht van Banner met zijn alter ego Hulk is niet best gedaan. Zelfs slecht. Maar goed, het gaat allemaal om het vermaak he? Captain America vind ik wel een toffe held, zeker vanwege het '2e wereldoorlog aspect'. Maar Iron Man, The Wasp, etc... Niet echt. 2,5 ster.

Als echte Marvel-fan heb ik deze in mijn collectie, ik zag hem tijdje terug liggen voor 10 Euro.
Een leuke film is dit, vind het ook leuk dat de iets mindere bekende Marvel characters aan bod komen.

Binnekort Iron Man uit met Robert Downey Jr. als Tony Stark.
Ik had al een trailer gezien en ik kijk erg naar de film uit.
Plannen om een film van Thor te maken zijn er ook al

Ulitmate Avengers krijgt van mij een 3,5*

Achmed
Redelijk filmpje over de afgelopen jaren heb ik geen amerikaanse tekenfilms gezien en dit is wel een mooie verandering van all die anime ogen die me beginnen te irriteren

avatar van Jawaddedadde
Aardige tekenfilm als tussendoortje.

Het begin en vooral het einde (met de Hulk die alles en iedereen te lijf gaat) zijn leuk om zien. Leukste personages waren in mijn ogen de Hulk en Captain America. De rest loopt er een beetje voor spek en bonen bij. Korte speelduur is een plus.

Ergens een tegenvaller. Had er toch net iets meer van verwacht.
Als dit nu een pro-loog was geweest van een lange reeks dan had het iets meer punten gescoord.

De 72minuten hadden wat mij betreft drastisch verlengd mogen worden om alle verhaallijnen een beetje soepeler te laten verlopen.

avatar van Iron Maiden
Er is nog een deel 2?

Nomak
Leuke animatiefilm, het enige probleem is dat de speelduur veel te kort is om alle personages wat uit te diepen. Als je een hoop comics hebt gelezen, of veel op het internet opzoekt en leest over dit soort helden heb je daar natuurlijk geen last van. Maar ik veronderstel dat er ook mensen zonder enige achtergrondinformatie naar deze Avengers film gaan kijken. En dan word je natuurlijk overvallen door een hoop personages waar je niets vanaf weet.
De beste vind ik zonder twijfel The Hulk, die hier eigenlijk nog geen deel uitmaakt van de Avengers. Hij vecht natuurlijk wel tegen de Chitauri (aliens), maar doet dat in zijn eentje. Het allerbeste gevecht komt zoals het hoort pas tegen het einde van de film als de Chitauri zijn uitgeschakeld en The Hulk het opneemt tegen de Avengers. Wat een gevecht, Captain America, Iron Man, Giant Man, en al de anderen hebben niets in te brengen tegen de brute kracht van The Hulk. Thor wordt zelfs met zijn eigen hamer knockout gemept.
Captain America is ook wel een mooi personage. Waarschijnlijk de meest Amerikaanse Amerikaan die ik ooit heb gezien, wat een vaderlandsliefde. Merk je ook aan deze dialoog.
Captain America: Everything I knew, Everyone I cared for, they're all gone.
Nick Fury: You haven't lost everything son. You still have your country, and we need you now more than ever.
Deze dialoog is alles wat Captain America nodig heeft om terug ten strijde te trekken. Wat een held!
De machtige Thor is natuurlijk ook een beest, erg leuk om hem aan het werk te zien als mileuactivist. Met de rest van de Avengers heb ik weinig of niets.

avatar van Metalfist
Who's the chick with the hammer?

In het Wijnegem Shopping Center waar ik een paar dagen geleden was, is een nieuwe winkel geopend en die deden wat acties op DVD's. Geïnteresseerd als ik altijd ben in de mogelijkheid om wat goedkope interessante films te scoren, gingen ik en mijn broer de winkel binnen. Ergens vanonder op een schap stonden 3 Marvel verfilmingen (deze, Ultimate Avengers 2 en The Invincible Iron Man) en bleken ze ook tot de 3 voor 5 euro actie te behoren. Alledrie meegenomen en gisteravond beide Avengers film gezien, beginnend met de eerste natuurlijk.

Ik ben sowieso een enorme fan van The Avengers. Ik kijk al enorm lang uit naar de nieuwe verfilming, helemaal toen ik te horen kreeg dat Joss Whedon achter de regiestoel kruipt, maar dit leek me ook wel erg interessant te kunnen zijn. Ik heb de Ultimate comics nooit gelezen doordat ik altijd het idee heb gehad dat de verhalen beter tot hun recht komen zoals ze oorspronkelijk zijn bedoeld en niet in een herziene versie om alles beter te laten kloppen. Geen idee of de film de verhaallijn van de Ultimate Avengers goed volgt maar ik was persoonlijk minder te spreken over de waardeloze bijrol van Bucky. in de comics zit hij normaal gezien samen met Captain America op de raket waardoor Cap ingevroren geraakt. Hij overleeft het allemaal en wordt hierdoor de Winter Soldier en dat is een enorm sterke verhaallijn. Ook de nasleep van dat alles (o.a. de dood van Captain America in de comics) is geniaal. Hier wordt Bucky echter maar wat opzij gezet en dat is jammer. Ook de originele teamleden van The Avengers stroken niet echt met de oorsprong, al kan dit natuurlijk ook aan het Ultimate gedeelte liggen en in dat opzicht zou het wel een geslaagde verfilming zijn. Soit, hoewel de verhaallijnen wat zijn aangepast wordt het allemaal nog wel interessant en lekker vlot gebracht. De stemmen zijn trouwens wel van een hoog niveau. Er is voor gekozen om zich zo min mogelijk te laten verleiden om grote namen te gebruiken als promotie en dat werkt in de film zijn voordeel. Elke stem past perfect bij het personage en dat is niet simpel voor iemand die toch al wel wat uren in het Avengers universum heeft doorbracht.

The Ultimate Avengers begint qua plot bij het prille begin, de formatie van het team zelf. Hoewel de film een korte speelduur heeft, die van mij trouwens echt wel wat langer had mogen zijn, worden de personages in mijn opzicht perfect geïntroduceerd. Het verloopt allemaal lekker vlot en ook qua actie is hier echt wel wat interessants in te vinden. Het duurt wel even eer we wat goede gevechten op ons bord krijgen maar het is vooral het eindgevecht dat er echt met kop en schouders boven uitsteekt. De Chitauri worden verslagen maar dan blijkt de Hulk compleet te zijn doorgedraaid en begint hij zich te keren tegen zijn teamgenoten. Hierdoor krijgen we een climax die voor mij typerend is voor The Avengers, namelijk een groep compleet verschillende types die toch bereid zijn alles uit de kast te halen voor elkaar. Vooral Cap bewijst hiermee nog eens zijn terechte status van icoon uit de comic wereld. Qua animatie komt dit trouwens wel wat droog over. Er is voor gekozen om traditionele animatie te gebruiken in plaats van de gebruikelijke computereffecten maar toch zit het er voor mij toch allemaal iets te digitaal uit. Het is niets dat het zeer doet aan de ogen of iets dergelijks maar het was toch iets te pover soms.

Ik ben nog altijd wat aan het twijfelen wat ik voor score ik aan de film zou geven. Ik heb me enorm geamuseerd, voornamelijk omdat ik sowieso al grote fan ben van The Avengers, maar de soms povere animatie en een aantal veranderingen waar ik niet echt geheel over tevreden ben zorgen ervoor dat ik het toch geen 4* kan geven. Wel een dikke voldoende natuurlijk.