ad
  • 8.144.997 stemmen

Highlander: The Search for Vengeance (2007)

Animatie / Sciencefiction | 86 minuten

Genre: Animatie / Sciencefiction

Alternatieve titel: Highlander: Vengeance

Geregisseerd door: Yoshiaki Kawajiri

Met onder meer: Alistair Abell, Scott McNeil en Zachary Samuels

Over Highlander: The Search for Vengeance

"In revenge, patience is a virtue. And after a thousand years, Colin MacLeod doesn't give a damn about virtue ..."

Door de jaren reist de eenzame strijder Colin met de wijze geest Amergan heen en weer, zoekend naar de onsterfelijke Marcus Octavius, die zijn geliefde tientallen eeuwen geleden op de Keltisch vlakte heeft vermoord. Zijn zoektocht leidt hem naar New York. Colin kan de overlevenden redden, maar zijn zwaard hunkert slechts naar het bloed van één mens, Marcus Octavius.

image

avatar van Justice4All

Justice4All

"Officiële Highlander: Vengeace Site

kalashnikovboy

Ik dacht even te maken te hebben met een slappe sequal van de films, maar dit is anime en dat kan een zeer leuke film opleveren.

Ik ben benieuwd. De trailer ziet er iniedergeval al veelbelovend uit.

avatar van D-ark

D-ark

gelikt

avatar van dirkplug

dirkplug

kalashnikovboy schreef:

Ik ben benieuwd. De trailer ziet er iniedergeval al veelbelovend uit.

De sequel gaat ook komen, Highlander: The Source.

hier de imdb info.

zou dit jaar verwacht worden.

avatar van aawillemsen

aawillemsen

Jaah!!! en met Thekla Reuten

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Nou, The Source zuigt. En hard ook!

Ik dacht bij het zien van deze film even dat er NOG een sequel zou komen, dat terwijl The Source overduidelijk de franchise wil beëindigen.

Ik vermoed dat deze anime enkel poogt mee te liften op de naam (voor zover daarvan na The Source nog iets over is...)

avatar van Woussie

Woussie

Zeer mooie animatie, en een lekker apart verhaal. Af en toe ook bloederig maar dat kan de pret niet drukken. Al met al dus een mooie animatie voor de gene die er van houdt.

avatar van Khd

Khd

Redelijke anime. Vampire hunter is iig een stuk beter, zowel qua verhaal als vechtscenes. Maar 't brengt wel weer het highlander-gevoel naar boven.

avatar van Stuntman_Jasper

Stuntman_Jasper

Dit ziet er een stuk origineler uit dan al die Highlander vervolgen. Ben benieuwd.

avatar van koos5

koos5

deze film heb ik niet maar het lijkt mij een mooie film

avatar van Legan

Legan

Vergeleken met de Highlander reeks, is deze anime stukken beter dan de vier vervolgen op Highlander.

avatar van Metalfist

Metalfist

In revenge is patience a virtue. After a thousand years, Colin doesn't give a damn about virtue...

Een paar dagen geleden kwam de 5e Highlander film nog eens in mijn updates tevoorschijn en toen realiseerde ik me dat ik mijn tocht met de onsterfelijken nooit heb afgemaakt. Er was immers nog altijd The Search For Vengeance, een animatiefilm die er goed uitzag en waarmee wel wat gedaan kon worden in het Highlander universum. Diezelfde avond heb ik de film dan maar meteen opgezet want ik was wel erg benieuwd geworden.

Eigenlijk is het grappig in hoeverre de film wederom langs geen kanten klopt. Hoewel, misschien is langs geen kanten niet echt waar. De film heeft op zich niet echt erg veel te maken met die twee andere MacClouds of the clan MacCloud, namelijk Connor en Duncan. In dat opzicht past de film dus wel lekker met de 5 andere films, al passen sommigen daarvan dan weer niet bij elkaar qua continuïteit... Soit, het probleem bij de meeste Highlander films zit hem in het feit dat het altijd eindigt dat er nog maar ééntje overschiet. De climax van de film is steevast het eindgevecht tussen de twee overblijvende Immortals en hier gaat de film, net als zijn voorgangers, de mist in door alles definitief te maken. Maar het is maar een kleine smet op een voor de rest uitstekende film in de Highlander serie. Met animatie valt er natuurlijk een pak meer te realiseren dan met echte beelden. Iets wat bij de Highlander reeks zeker van pas kan komen want de effecten waren soms wel lachwekkend in de voorgangers. The Search for Vengeance doet dan ook perfect wat er van hem verwacht wordt, namelijk Colin in verschillende tijdsperiodes situeren waardoor het allemaal wel interessant wordt. Jammer genoeg weet de film toch niet echt de aandacht vast te houden en verzuipt hij soms in oeverloos gezwets in de toekomst. Het personage van Colin MacCloud is het interessantste van de film maar de nevenpersonages zorgen ervoor dat het niet al te moeilijk is om Colin het beste te vinden doordat daar wel hier en daar irritante types tussen zitten zoals Dahlia.

De animatie is wel geslaagd. Ik zei het daarjuist al maar een animatiesequel was juist hetgeen wat de Highlander reeks nodig had doordat hier zoveel meer mee gedaan kan worden. De verschillende tijden zien er gelikt uit en de gevechten zien er ook uitstekend uit. The Search for Vengeance weet het ouderwetse Highlander gevoel weer op te roepen en dat doet deugd wan hoewel er wel een paar missers tussen zaten (Highlander III bijvoorbeeld), kan de reeks toch nog altijd mijn interesse wekken. De film is een stap in goede richting maar kent toch nog een paar verbeteringspunten. De gevechten zien er wel mooi uit maar zijn vaak wel erg kort en daar wringt het schoentje meermaals. Qua animatie is dit erg solide, ik ben zeker en vast geen grote anime kenner maar in vergelijking met wat ik heb gezien, ziet dit er wel sterk uit dus daarmee is het ook jammer dat niet alles uit de kast wordt gehaald om dit echt cool te maken. Wel leuk om eens te zien dat er een Japanse anime expres naar de Engelse stemmen is gemodelleerd.

Interessant om te zien en een tot nu toe waardige afsluiter van de Highlander reeks, of is het 5e deel eigenlijk de afsluiter? Ach, maakt eigenlijk niet uit. De animatie ziet er goed uit maar wordt niet ten volle benut. Het verhaal is standaard Highlander (het oude verhaal over de relatie tussen een Highlander en zijn vriendin wordt weer eens opgegraven) maar werkt wel. Dit verdient trouwens wel wat meer aandacht want ik heb de indruk dat er bijzonder weinig mensen zijn die hier weet van hebben.

avatar van louisvf

louisvf

Woussie schreef:

Waarom zou bloed de pret drukken? Ben jij nog jong ofzo? Manga is dan toch ook niet voor kinderen gemaakt...?!

avatar van wu-tang

wu-tang

zaten best leuke stukken in ook wat mindere maar heb me ermee vermaakt

samen met de eerste film de beste van de reeks alhoewel dat ook niet zo moeilijk is

Onderhond

Redelijk.

Ooit wel de originele Highlander film gezien, de vervolgen ken ik niet, verder herinner ik me ook een TV-reeks waar ik ooit wat afleveringen van gezien heb(?). Ben nooit zo'n Highlander fan geweest, deze film dan ook vooral opgezocht omdat Kawajiri hier achter zat, toch wel een legende.

Z'n stijltje is in ieder geval nog steeds herkenbaar. Kent wel een aardige update in deze film, wat CG her en der om het wat visueel complexer te maken, maar grosso modo is er niet zoveel veranderd met vroeger. Beetje lelijke character designs maar erg gedetailleerd en sterk geanimeerd.

Verhaaltje doorheen de tijd kon me wat minder boeien, beetje vreemd ook dat de hoofdmoot van de brok eerder een anime-adaptie van Escape From NY leek dan een Highlander vervolg, maar dat kon de pret niet drukken.

De film duurde me wat lang, vooral omdat de tijdssprongen teveel tijd innemen en ik het verhaaltje sowieso het minst boeiende aan de film vond. Verder een mooie update van een ouderwetse stijl, maar het heeft toch ondertussen wel een beetje van z'n glans verloren. Misschien ook wel iets te braaf voor een Kawajiri, maar dit is dan ook vooral voor de Amerikaanse markt gemaakt.

avatar van Lennert

Lennert

Ik ben wel een groot fan van de eerste twee Highlanders, maar zal mezelf er maar bij voorbaat alvast bij neerleggen dat het er niets mee te maken heeft. Hoe verhoudt deze film zich echter qua geweld en gore met Kawajiri's andere films? Ik verwacht wel geen Ninja Scroll taferelen, maar kan een Vampire Hunter D. er nog wel vanaf?

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.