My Stepmother Is an Alien (1988)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Richard Benjamin
met Dan Aykroyd, Kim Basinger en Alyson Hannigan

Een buitenaards wezen wordt voor een speciale missie naar Aarde gestuurd. Eenmaal hier aangekomen ziet ze er uit als een aantrekkelijke vrouw. Haar missie is om contact te maken met een nogal nerd-achtige jonge wetenschapper. Hij raakt onder de indruk van haar aanwezigheid, en ziet de connectie tussen de vrouw en zijn werk niet.

avatar van Legan
Denveen schreef:
Vrijwel te triest voor woorden.
Ach, het heeft je maar zo'n 20 minuten van je leven gekost, dus valt nog mee.

Haha, wat een neppe film

avatar van DragQueen
Op zich best een vermakelijk filmpje, als er niets anders op de buis is. het verhaaltje en het acteerwerk zijn een beetje slapjes. toch kunnen akroyd en basinger enigzins vermaken. de special effects zijn wel erg nep. verder bevat de film wel wat leuke momenten. 2,5 sterren.

avatar van Scorpio11
Leuk bedacht. Voor een gezellig avondje met de hele familie.

avatar van chameau 1
Inderdaad leuke film voor gezellig avondje.

avatar van Tweeke
wel, als je van jaren80 films houd, is dit toch wel een leuke hoor..
t'is natuurlijk fake, maar dat sprekend oog enzo vind 'k wel cool

leuk voor een namiddagje amusement!

avatar van Fran
Grappige film. Lekker over de top verhaal maar heel geinig neergezet. Kim Bassinger is schitterend om naar te kijken en zet haar rol heel leuk neer. Akroyd vind ik net iets te overdreven. Maar toch mag dat de pret niet drukken. Vooral in het begin als ze net op aarde is, is erg grappig.

avatar van rotjuh
Dit is een stukje jeugd sentiment, na lange tijd zoeken toch gevonden en weer eens kunnen kijken.
Jah is wat verouderd, jah het acteer weerk is niet van de bovenste plank, nee het is geen realistisch verhaal maar oooooh wat een leuke film als je van een feel good movie en een leuke avond houdt.... alleen daarvoor al 4 sterren.... worden te weinig gemaakt, familie films als dit!

avatar van Musicman10
Was in die tijd een leuke film

avatar van ILDIB
Waarom 9,5 weeks kijken als kim hierin Veel aantrekkelijker is. .

Typisch jaren 80 verhaal. Prima te doen en grappig om al die aankomende sterren als kind te zien. .

avatar van Sol1
Jeugd pleasure of guilty sentiment, hoe noemen ze dat ook al weer hier op deze site?
80er-jaren komedie, die de inmiddels verstreken tijd misschien niet zo goed heeft doorstaan als sommige van de tijd- en genregenoten.
Way-over-the-top, maar wel grappig om al die oude elementen (kleding, dans, muziek, auto's) uit die jaren weer terug te zien of te horen.
SFX dreigen door hun gedateerdheid onbedoeld deel uit te gaan maken van de humor van deze komedie.
Desondanks aangenaam stukje kijkgenot, aangenaam weer terug te zien.
Interessant puzzletje daarbij om na te gaan, waar sommige film- en video fragmenten (waaronder Jimmy Durante) en muziekfragmenten (zelfs nog de Monkees passeren het oor) uit dit verhaal vandaan komen.

een leuke 80s movie.waar ik toch altijd weer van geniet.heb hem ook in mijn verzameling.vermaak me altijd weer prima met herzien.

avatar van Panta Rei
Leuke film die niet echt beklijft, maar goed, kniesoor die daar op let.