Dirty Rotten Scoundrels (1988)

Alternatieve titel: Zwendelaars met Fatsoen

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Frank Oz
met Steve Martin, Michael Caine en Glenne Headly

Lawrence en Freddie zijn bedriegers: de ene een grote en de andere een kleine. Ze proberen, zonder succes, samen te werken en komen erachter dat hun dorpje te klein is voor hen beiden. Ze besluiten een weddenschap aan te gaan om zo te besluiten wie er mag blijven.

Gelukkig maar want anders had je het bericht niet meer kunnen intikken.

kappeuter (moderator)
Erg leuke komedie.
Het verhaal is op zich vrij simpel, maar weet toch steeds te vermaken en te verrassen.
Aan Steve Martin erger ik me normaliter vaak, maar hier vind ik 'm erg leuk.
Veel 80s films hebben de tand des tijds niet goed doorstaan, maar dit is een film die nog steeds staat als een huis.

Ben benieuwd naar het origineel: Bedtime Story (1964)

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Meester en leerling.

Steve Martin en Michael Caine zijn aan elkaar gewaagd als meesteroplichters in het zonnige Frankrijk. De meester die zijn leerling opvoedt levert vermakelijke scenes op, die het vooral moeten hebben van de droogte van Caine en de kolder van Martin. Voorspelbaarheid troef - zo zie je de twist van mijlen ver aankomen - maar absoluut komisch en onderhoudend.

Goed.

HALVE TAMME.
"Dirty Rotten Scoundrels (1988) is een film die mij nooit zal vervelen".

De chemie tussen Martin & Caine in Dirty Rotten Scoundrels (1988) is fantastisch, geweldig, uitstekend, met andere woorden: Onbetaalbaar tot en met ( voor mij althans ).

Dirty Rotten Scoundrels (1988) is goed, Dirty Rotten Scoundrels (1988) blijft goed, eigenlijk wordt Dirty Rotten Scoundrels (1988) na elke kijkbeurt alsmaar beter.

Voor nu, 4 solide sterren van mijn kant voor Dirty Rotten Scoundrels (1988).

avatar van des1
Gewéldige film, dat met zichtbaar veel plezier is gedraaid. Volgens mij moeten af en toe de hoofdrol-spelers in een deuk om elkaar gelegen hebben. Goed verhaal, waarbij Caine (briljant met die uitgestreken snoet van 'm) en de mallotige Martin zorgen voor een amusante opeenvolging van elkaar te slim af zijn... totdat... Enfin, je ziet maar weer eens dat als een scenario van alle kanten klopt, het effect ijzersterk is. Aanrader. Bijna nooit op TV. Heb 'm daarom maar als dvd aangeschaft, en met een vriendin bekeken vanavond.

avatar van Mescaline
Best een fijn filmpje voor een middag of avondje film. Steve Martin & Michael Caine stelen de show, maar ook Glenne Headly verdiend zeker te weten een shout out. Niet onderdoen aan acteurs van dit niveau is een kunst op zich.
Het verhaal is leuk gevonden en voor de meeste tijd ook interessant om te volgen en heeft een fijne zomerse sfeer, het einde heeft een leuke twist maar gaat daarna net iets te lang door.
Dat is eigenlijk ook het enige minpunt wat ik kan opnoemen, de speelduur van de film had best iets korter mogen zijn om daarmee de vaart ten goede te komen.

avatar van clubsport
de twist aan het eind was wel leuk al zag je dat wel aankomen natuurlijk.
Martin speelt goed maar caine zit toch het best in zjn rol als sjieke oplichter .