• 8.344.342 stemmen

Geregisseerd door: Jamie Blanks

Met onder meer: Marley Shelton, David Boreanaz en Denise Richards

Releasedatum: 12 juli 2001

Plot Valentine

"Remember that kid everyone ignored on Valentine’s Day? — He remembers you."

Eind jaren tachtig, tijdens een schoolfuif op Valentijnsdag wordt de onpopulaire nerd Jeremy Melton uitgelachen door alle vijf de meisjes die hij ten dans vraagt, behalve door Dorothy. Even later staan ze in een hoekje te kussen. Enkele pestkoppen betrappen hen en lachen ze uit, waarop Dorothy zegt dat Jeremy haar heeft lastig gevallen. De jongeman wordt in elkaar geslagen. Zo'n twaalf jaar later zijn de vijf meisjes twintigers en krijgen ze plots ziekelijke valentijnskaartjes ondertekend met J.M. Zou Jeremy Melton terug zijn? Of is het iemand anders die de meisjes de stuipen op het lijf jaagt?

imageimageimage

Ruthie Walker

Campbell Morris

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Routineuze slasher waar je wel af en toe op het verkeerde been wordt gezet. Deze soort film had zeer leuk geweest in de jaren 80, maar nu is het gewoon het zoveelste slashertje in de rij van Scream, I know... enz.

Leuk om gezien te hebben, maar morgen weeral vergeten.... maar dat is dan wel goed omdat ik hem dan binnen enkele jaren kan terug zien!

avatar van emilietje69

emilietje69

Ik vond deze film best eng maar ik keek hem toen ik 12 jaar was ik weet niet of ik hem nog durf te kijke want ben best bang voor maskers met bollen wangen klinkt stom maar ben er wel bang voor

CaptainTwisted

Gewoon een heerlijke slasher met een duidelijk goed budget. Ik hou gewoon van dit concept, omdat het lekker voorspelbaar, en tegelijkertijd spannend is. Alleen ben ik weer een zeikerd, maar is er ook iemand die het volgende opmerkte? In de eerste moordscene in het mortuarium, droeg die patholoog alleen een topje en handschoenen? Hahaha bepaald niet echt hygiënisch aangezien dode mensen ook allerlei bacteriën en ziektes bij zich kunnen dragen. Maar het verbaasde me, omdat je dit soort fouten meer in een b-film zou verwachten, en deze had een aardig budget. Hahaha maar ik ben waarschijnlijk weer de enige die zich dat afvraagt.

avatar van JustMike

JustMike

cool horr

avatar van JustMike

JustMike

emilietje69 schreef:

Als je dat leuk vind om bang te zijn, kijk dan maar The Strangers!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Valentijnsdag is enger.

Een zeer standaard horrorwerkje dat nauwelijks griezelig wordt en amper smerig. De acteerprestaties stellen ook erg weinig voor en het rommelige verhaaltje vol clichés boeit weinig.

Doorsnee.

Tarkus

Doorsnee slasher-film, zoals er 13 in een dozijn zijn.

De film brengt niets nieuws, mooie verwende meiden die een voor een worden afgeslacht. Heb het allemaal al eerder gezien.

avatar van gi30171

gi30171

Niets nieuws maar waar moet men de inspiratie blijven halen. Al bij al spannend

avatar van Stewie Griffin

Stewie Griffin

Geweldige film!

Dit noem ik pas horror!

Beste horrorfilm aller tijden!!!

avatar van Simoensk

Simoensk

Wat een flauwe slasher seg! Wat allemaal leuk begon, eindigde echt vreselijk slecht.

Helemaal niet origineel, helemaal niet spannend, moorden waren erg slecht gedaan. Mooie set wel zo in het grote huis. Maar de onthulling van de bad guy vond ik echt heeel zwak en teleurstellend.

avatar van Boeikens

Boeikens

Vrij matig standaardslashertje.

Goed als tussendoortje maar ook niet meer.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

emilietje69 schreef:

Alice Sweet Alice is de geknipte film voor jou!

scorsese

Slechte slasher waarin een moordenaar met een masker het voorzien heeft op een groepje vriendinnen. De openingsscene toont nog enige potentie, maar daarna wordt het al snel een stuk saaier. Uiteraard zijn alle vriendjes de mogelijke moordenaar en ondertussen zijn er een paar inspiratieloze kills. En dat is het wel zo'n beetje. Ook het acteerwerk is benedenmaats (zelfs voor een film als deze).

Onderhond

Niet best.

In de slipstream van films als Scream en I Know What You Did Last Summer, maar haalt bijlange na het niveau niet van z'n grote voorbeelden.

Acteerwerk is érg matig, de twistjes zijn routineus en vallen soms moeilijk te rijmen met het plot. Verder is het vooral een typisch genrefilmpje dat snel en goedkoop in elkaar gedraaid is. Een paar bekende namen (met Heigl als grootste verrassing eigenlijk) die volk moeten trekken, maar veel baat het niet.

Schiet eigenlijk ook niet zoveel meer over van dit soort filmpjes. Toenertijd nog wel aardig vanwege de overdaad aan twists, maar ondertussen is dat meer een vervelend cliché geworden dan dat je er daadwerkelijk plezier aan beleeft.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Jason, I'm not a doctor yet, but it's my considered opinion you seek psychiatric help. Soon!." ...:T " !!!

Fijne Slasher (Heropfrissing) !!! "Valentine" is een heerlijke slasher die aardige kills kent.

Het verhaal en zijn 'plotwendingen' worden heerlijk uitgebouwd.

De cast kent enkele heerlijke namen met o.a David Boreanaz en Denise Richards.

De kills kwamen bijzonder fraai uit de verf met enkele 'originele kills' !

De killer draagt een cool masker .., waardoor het ook een 'mystery' blijft wie uiteindelijk de killer is !

avatar van IH88

IH88

“You look great, Kate. How about a date, Kate? You could be my mate, Kate.”

Slecht. Slasherfilms hoeven niet origineel te zijn, en qua logica en domme acties van de personages kan ik veel hebben. Maar Valentine maakt het wel heel erg bont, en ieder slasher cliché komt aan de orde. Personages zijn om de domste redenen alleen (op een groot feest) en wie de killer is zal niemand verrassen. Het begin met Katherine Heigl is leuk en Denise Richards doet mee. Meer kan ik er niet van maken.

avatar van Supernatural

Supernatural

een leuke slasher.met een redelijke cast.en een leuk verhaal er in.maar het is natuurlijk wel de zoveelste film te vergelijken met scream, i no what you did last summer,urban legend enz.niet dat ik me er aan erger of zo,maar velen wel.maar ik heb me prima vermaakt.niets meer niets minder.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Remember that kid everyone ignored on Valentine's Day?
- He remembers you.

Standaard slasher. Vooral veel formulewerk waarin een gemaskerde moordenaar een groep vriendinnen vermoord. De link wordt al snel gemaakt naar een voorval uit het verleden, maar kent niet al te veel grote verrassingen. Een leuke cast met blikvangers Denise Richards als eyecandy en David 'Angel' Boreanaz, maar ook een kleine rol van Katherine Heigl die op de vlucht in het mortuarium zich verstopt in een lijkenzak, waarna de moordenaar haar keel doorsnijdt . De film bevat een aantal fijne kills, onder meer met een pijl en boog en een boormachine in het water waarna kortsluiting ontstaat een redelijk sfeertje en het wordt zo nu en dan ook nog wel wat spannend. Einde daarentegen zorgde voor de grootste verrassing toen de moordenaar bekend werd. Eerlijk is eerlijk, ik had het niet zien aankomen.

avatar van Collins

Collins

Flauwe whodunnit met horror aspiraties. Het meest opvallende aan de film zijn een paar leuke kills die wat mij betreft iets grafischer uitgespeeld hadden mogen worden. Leuk in de set-up, maar nogal braaf in de uitwerking. Amper bloed. Geen gore. Uit de kills viel veel meer horror te halen. Verder vinden we op het horrorvlak een paar erg voorspelbare jumpscares en een verhaallijn zonder enige vorm van originaliteit.

Die magere verhaallijn stoort op een bepaald moment behoorlijk. De paar leuke kills kunnen zeker niet verhullen dat het verhaaltje weinig meer dan flut is. De film zit vol standaard situaties waarin standaard personages domme dingen doen. Zo standaard dat geen personage of specifieke situatie lang in het geheugen blijft hangen. Misschien zit daar dan nog een uitdaging voor de kijker in.

Gelukkig bevat de film veel vrouwelijk snoepgoed dat de vlakke gedachten wat afleidt. En, ondanks de geslaagde trucs van het snoepgoed om in elke denkbare situatie steeds keurig gekleed of bedekt rond te blijven lopen, werkt die afleiding toch eventjes. In z'n algemeenheid wekt dat puriteinse gedachtegoed in hedendaagse films trouwens vooral verbazing en lachlust op. Na verloop van tijd is dat hier natuurlijk niet anders.

Prima killer trouwens. De killer is als bedreiging angstaanjagend genoeg. De gemaskerde slasher heeft een prettig enge uitstraling. Een emotieloos masker op een persoon werkt bijna altijd effectief. Ook hier. Het maakt onbehaaglijk. De killer en zijn kills zijn dan ook de enige sterke elementen in deze zeer matige film.

avatar van umbra

umbra

Vind ik altijd nog wel geinig om horror/thrillers uit de 90's begin '00 terug te zien, wekt altijd wat nostalgie en sentiment op. Echt denderend is dit uiteraard niet, maar vermaak me er al bij al nog steeds mee. Paar schoon poppemiekes helpen ook steeds wel. De kills tja, zijn niet echt wow. Kijk er misschien ook niet echt nr als horror naar. Als ik vergelijk met andere films, kan ik hier toch niet meer dan 5/10 voor geven, ook al wil ik eerder vr een 6 gaan.

avatar van Shadowed

Shadowed

Verrassend leuk.

Valentine werd door vele recensenten en andere mensen de grond in geboord, opvallend dus dat ik er behoorlijke lol mee heb gehad. Het is niet de beste in zijn soort, maar ik kan zo'n film als deze op z'n tijd best waarderen. Jammer dat ik daarmee 1 van de weinige ben.

Origineel is het allemaal niet meer en ik denk dat elke horrorfan dit ondertussen wel weet. Ik kijk bij slashers daarom ook nog enkel en alleen naar het vermaak dat het biedt en Valentine biedt daar genoeg van. De opening alleen al belooft een aparte film, misschien enkel al omdat een slasher niet zo vaak op deze manier opent.

Acteerwerk is niet best en de personages zijn wat saai, maar soms zitten er prima prestaties bij. Shelton is niet best, maar Richards doet het prima en in het begin mogen we ook nog eens Heigl zien. Boreanaz en Capshaw zien we verder niet veel maar voor wat ze laten zien zijn ze net oké.

Visueel best leuk versierd en gedecoreerd. Er zitten nog best spannende sequenties bij, maar heel eng wordt het nergens. De killer draagt een goedkoop maar creepy maskertje en de opzet is grappig. De moorden hadden wel iets bruter gemogen maar ze vermaken best en worden relatief genadeloos gebracht.

Heel mysterieus is het verder niet en de twistjes stellen niet zo heel veel voor. De finale zet je nog weleens op het verkeerde been en ik stoorde me eigenlijk nergens echt aan. Wel jammer dat de film uiteindelijk zijn eigen concept, dus valentijnsbrieven enzovoort, een beetje lijkt te vergeten. Ook had er iets meer spanning in gemogen en had de killer iets meer karakter mogen hebben qua trademark enzovoort. Verder een leuke en vermakelijke slasherfilm.