Valentine (2001)

Horror / Thriller

geregisseerd door Jamie Blanks
met Marley Shelton, David Boreanaz en Denise Richards

Eind jaren tachtig, tijdens een schoolfuif op Valentijnsdag wordt de onpopulaire nerd Jeremy Melton uitgelachen door alle vijf de meisjes die hij ten dans vraagt, behalve door Dorothy. Even later staan ze in een hoekje te kussen. Enkele pestkoppen betrappen hen en lachen ze uit, waarop Dorothy zegt dat Jeremy haar heeft lastig gevallen. De jongeman wordt in elkaar geslagen. Zo'n twaalf jaar later zijn de vijf meisjes twintigers en krijgen ze plots ziekelijke valentijnskaartjes ondertekend met J.M. Zou Jeremy Melton terug zijn? Of is het iemand anders die de meisjes de stuipen op het lijf jaagt?

avatar van brucecampbell
Routineuze slasher waar je wel af en toe op het verkeerde been wordt gezet. Deze soort film had zeer leuk geweest in de jaren 80, maar nu is het gewoon het zoveelste slashertje in de rij van Scream, I know... enz.
Leuk om gezien te hebben, maar morgen weeral vergeten.... maar dat is dan wel goed omdat ik hem dan binnen enkele jaren kan terug zien!

Ik vond deze film best eng maar ik keek hem toen ik 12 jaar was ik weet niet of ik hem nog durf te kijke want ben best bang voor maskers met bollen wangen klinkt stom maar ben er wel bang voor

CaptainTwisted
Gewoon een heerlijke slasher met een duidelijk goed budget. Ik hou gewoon van dit concept, omdat het lekker voorspelbaar, en tegelijkertijd spannend is. Alleen ben ik weer een zeikerd, maar is er ook iemand die het volgende opmerkte? In de eerste moordscene in het mortuarium, droeg die patholoog alleen een topje en handschoenen? Hahaha bepaald niet echt hygiënisch aangezien dode mensen ook allerlei bacteriën en ziektes bij zich kunnen dragen. Maar het verbaasde me, omdat je dit soort fouten meer in een b-film zou verwachten, en deze had een aardig budget. Hahaha maar ik ben waarschijnlijk weer de enige die zich dat afvraagt.

avatar van JustMike
cool horr

avatar van JustMike
emilietje69 schreef:

Als je dat leuk vind om bang te zijn, kijk dan maar The Strangers!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Valentijnsdag is enger.

Een zeer standaard horrorwerkje dat nauwelijks griezelig wordt en amper smerig. De acteerprestaties stellen ook erg weinig voor en het rommelige verhaaltje vol clichés boeit weinig.

Doorsnee.

Doorsnee slasher-film, zoals er 13 in een dozijn zijn.
De film brengt niets nieuws, mooie verwende meiden die een voor een worden afgeslacht. Heb het allemaal al eerder gezien.

avatar van gi30171
Niets nieuws maar waar moet men de inspiratie blijven halen. Al bij al spannend

avatar van Stewie Griffin
Geweldige film!
Dit noem ik pas horror!
Beste horrorfilm aller tijden!!!

avatar van Simoensk
Wat een flauwe slasher seg! Wat allemaal leuk begon, eindigde echt vreselijk slecht.
Helemaal niet origineel, helemaal niet spannend, moorden waren erg slecht gedaan. Mooie set wel zo in het grote huis. Maar de onthulling van de bad guy vond ik echt heeel zwak en teleurstellend.

avatar van Boeikens
Vrij matig standaardslashertje.
Goed als tussendoortje maar ook niet meer.

avatar van Friday the 13 th
emilietje69 schreef:

Alice Sweet Alice is de geknipte film voor jou!

Slechte slasher waarin een moordenaar met een masker het voorzien heeft op een groepje vriendinnen. De openingsscene toont nog enige potentie, maar daarna wordt het al snel een stuk saaier. Uiteraard zijn alle vriendjes de mogelijke moordenaar en ondertussen zijn er een paar inspiratieloze kills. En dat is het wel zo'n beetje. Ook het acteerwerk is benedenmaats (zelfs voor een film als deze).

Niet best.

In de slipstream van films als Scream en I Know What You Did Last Summer, maar haalt bijlange na het niveau niet van z'n grote voorbeelden.

Acteerwerk is érg matig, de twistjes zijn routineus en vallen soms moeilijk te rijmen met het plot. Verder is het vooral een typisch genrefilmpje dat snel en goedkoop in elkaar gedraaid is. Een paar bekende namen (met Heigl als grootste verrassing eigenlijk) die volk moeten trekken, maar veel baat het niet.

Schiet eigenlijk ook niet zoveel meer over van dit soort filmpjes. Toenertijd nog wel aardig vanwege de overdaad aan twists, maar ondertussen is dat meer een vervelend cliché geworden dan dat je er daadwerkelijk plezier aan beleeft.

ipman-99
"Jason, I'm not a doctor yet, but it's my considered opinion you seek psychiatric help. Soon!." ...:T " !!!

Fijne Slasher (Heropfrissing) !!! "Valentine" is een heerlijke slasher die aardige kills kent.
Het verhaal en zijn 'plotwendingen' worden heerlijk uitgebouwd.
De cast kent enkele heerlijke namen met o.a David Boreanaz en Denise Richards.
De kills kwamen bijzonder fraai uit de verf met enkele 'originele kills' !
De killer draagt een cool masker .., waardoor het ook een 'mystery' blijft wie uiteindelijk de killer is !