The Grudge 2 (2006)

Verenigde Staten / Japan
Horror
95 minuten / 108 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Takashi Shimizu
met Amber Tamblyn, Arielle Kebbel en Edison Chen

De jonge Aubrey Davis (Amber Tamblyn) krijgt in Tokio te maken met dezelfde vloek die haar zus Karen (Sarah Michelle Gellar) achtervolgde. Deze bijzondere kracht haalt het slechtste in zijn slachtoffers naar boven, om vervolgens te vertrekken naar een nieuw over te nemen lichaam. En zo gebeurt het dat een groep mensen, die op het eerste gezicht niks met elkaar te maken hebben, één voor één ten prooi vallen aan deze vreselijke vloek.

avatar van Mr-Mcmovie
Ook de tweede USA versie van The Grudge vind ik nog steeds een geslaagde herhaling met weer een groter budget dan de eerste.

Persoonlijk vind ik dat hier meer in gebeurd dan in de eerste, en het is allemaal zeer mooi verzorgt. Scenes als b.v. in het ziekenhuis was echt zeer sterk.
Veel nieuwe dingen in deze dat we nog niet hadden gezien bij de vorige, maar ook alweer die herhaling van uit vorige delen net wat Shimizu had gedaan met de vorige. Als teresa palmer haar gsm wilt pakken op de bureau en ze voelt het voetje van Toshio hebben we al gezien in ju-on the curse 2, en dan ook die oude man op de bus dat kiekeboe doet naar toshio kennen we vvan ju-on the grudge.

Cast doet het prima, en het heeft toch nog zo de zelfde spanning als in de eerste alleen is het allemaal een beetje meer.

een heel leuk vervolg.mischien wel net iets leuker dan deel .ja een spannende film.heb hem in de bios gezien.dat was heel leuk,sommige momenten schrok ik wel een beetje.maar vind het nooit eng of zo.

avatar van Daan258
Nadat ik een tijdje terug deel 1 ook weer is na jaren opnieuw had herzien heb ik 2 dagen geleden ook dit 2e deel weer is opgezet.

Wat ik laatst ook al bij deel 1 beschreef: vroeger was deel 1 echt één van de spannendste en engste horror film die ik gezien had en nadat ik hem na jaren weer is had herzien viel me het vies tegen.

Ook dit deel was dan behoorlijk een tegenvallertje.
Het begint allemaal nog best aardig en een vlot tempo in de film maar spannend of eng is het gewoon niet meer te noemen.
Het verhaal was ook niet super interessant en het acteerwerk kon er mee door maar ook niet super. Ik moet wel zeggen dat de cast nog wel geinig is. Een aantal bekende acteurs in hun nog wat jongere jaren waar ze volgens mij ook nog niet zijn doorgebroken .

Maar al met al is het gewoon allemaal niet meer zo leuk als je al wat gewent bent.
Toch misschien over een tijdje deel 3 herzien maar ook daar verwacht ik niet al te veel van.

goed griezelig vervolg, mooi beeld en geluid