The Grudge 2 (2006)

Verenigde Staten / Japan
Horror
95 minuten / 108 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Takashi Shimizu
met Amber Tamblyn, Arielle Kebbel en Edison Chen

De jonge Aubrey Davis (Amber Tamblyn) krijgt in Tokio te maken met dezelfde vloek die haar zus Karen (Sarah Michelle Gellar) achtervolgde. Deze bijzondere kracht haalt het slechtste in zijn slachtoffers naar boven, om vervolgens te vertrekken naar een nieuw over te nemen lichaam. En zo gebeurt het dat een groep mensen, die op het eerste gezicht niks met elkaar te maken hebben, één voor één ten prooi vallen aan deze vreselijke vloek.

avatar van Spetie
Een erg matig vervolg dit. Niet dat ik nu zo enthousiast was over het eerste deel, maar dit is allemaal nog wat minder.

De film is eigenlijk constant een herhaling van dezelfde soort schrikmomenten, die je vaak al ziet aankomen. Daardoor werken ze ook voor geen ene meter meer. Ik vond ze soms vooral lachwekkend, al is Scary movie 4 daar misschien ook een klein beetje medeschuldig aan, maar een positief punt voor deze film is het in ieder geval zeker niet.

Het verhaal is verder onlogisch, sfeer is er niet of nauwelijks en het acteerwerk is ook al niet om over naar huis te schrijven. Ja, dan houd je natuurlijk bar weinig over, iets wat zich ook in mijn waardering voor deze film vertaalt.

avatar van black!panter
Vond dit deel beter dan het eerste nochtans.

avatar van Stinius
Vond dit deel eerder lachwekkend dan eng, het was bijna precies hetzelfde als deel 1. De schrik momenten zie je makkelijk aankomen en waren niet eng. Ze hadden het moeten houden bij deel 1 en iets nieuws verzinnen. Raad dit deel niet aan, er zijn genoeg andere goeie horrorfilms die wel de moeite waard zijn.

Geinig filmpje, ziet er wel al beter uit dan de eerste, maar niet echt.. horror meer na een tijdje. Te veel van het zelfde imo.

avatar van Persian_Sara
het begin ging nog wel maar na een uur had ik het echt gehad, met moeite uit gekeken.

avatar van JasonBourne
Nogal een dunne verhaallijn...als je dat al zo kan noemen. Alles springt van de hak op de tak. Maar ja, het gaat om de horror ook natuurlijk, en die was na de eerste nog wel boeiende 30 minuten heel voorspelbaar...

avatar van jarno1975
Zware tegenvaller. Het eerste half uur gaat nog wel maar daarna met moeite uit gekeken. Tig keer hetzelfde grapje begint te vervelen.

avatar van Emma'
Matig filmpje. Dit is de eerste 'Grudge' die ik heb gezien dus ik weet niet of de andere films zo veel beter zijn, maar deze film had eigenlijk totaal geen inhoud. Het begint, een meisje krijgt te maken met de vloek, af en toe krijg je dat hoofd van Kayako te zien in een eng bedoeld momentje, de vloek vermoordt mensen en dat is het. Toch vind ik wel dat de sfeer in de film goed onheilspellend was neergezet en de acteerprestaties ook niet slecht waren. 2,5*

avatar van JustMike
Matig is te hoog

Ik weet niet wat het was, aan deze film! Maar ik vond hem zo slecht. Het verhaal leek eigenlijk wel 3 verhalen door elkaar. Niet leuk. Gewoon erg slecht. Saai, en totaal niet leuk!

0.5

avatar van black swallow
absoluut niet slecht, deel 1 en deel 2 hebben ieder zo hun eigen charme

en of maar, ik ben geen horrorkijker - zie de helft van de film niet, kijk veel tussen de vingers door

puckb96
Helaas heb ik deel 2 nog niet in huis, ik wil hem namelijk op die mooie steelbook editie. Misschien ff tweedehands kijken. Dit deel vond ik erg spannend, meer spanning dan in deel 1 hoewel ik moet zeggen dat ik deze ook een verbetering vind over het eerste deel aangezien er met deel 1 veel problemen waren met het tempo. In deze absoluut niet, erg goed en af en toe best wel spannend.

Ik vond het een erg spannende film.
Er zaten veel schrikmomenten in, maar misschien komt het ook dat ik hem zo spannend vond omdat ik nog maar 13 jaar ben.

Maar ik vond dat er niet echt een verhaal in de film zat. Dat vond ik wel jammer. Daarom snapte ik ook niet veel van de film.

avatar van snake shit
Je zit echt nooit met een moment waar er niets gebeurt,heb echt de hele film met zenuwen zitten kijken zo gozd dat ie was.

movie-edje
Een rare kraak-achtige geluid op zolder , moest er natuurlijk weer een vervolg komen.

De verhaal-lijn kennen we al , wat er nou precies is gebeurt , in het beroemste spookhuis van Tokio!

Het verhaal schommelt alle kanten op, dat deze film erg rommelig overkomt.

Jammer dat ( Sarah Michelle Gellar ) snel verdwijnt in deze deel!
Mischien had zij deze vervolg wel kunnen redden.

avatar van Nitrouz
Overtreft het eerste deel en behaalt daarmee een voldoende. The Grudge is daarmee nog geen hoogschieter, en zal ik al gauw weer vergeten zijn.

Laatst zag ik Ju-On 2, dit was voor mij een echte topper met schrikmomenten, angstaanjagende sfeer en overtrefde het eerste deel. The Grudge 2 is ook een film met af en toe goede schrikmomenten, maar lang niet allemaal zijn even effectief en sommige zie je al uren van te voren aankomen. Daarnaast leek het af en toe meer een spookhuis dan een mooie horrorfilm.
Het verhaal is weer zoals gezegd erg onlogisch, de sfeer mist heel vaak en het acteerwerk is ook niet bijzonder (al was dat in het origineel ook niet het geval). Een slappe ontknoping die niet bepaald logisch te noemen is sluit The Grudge 2 mee af.

Maar toch is het best een vermakelijk filmpje geworden, in tegenstelling tot het eerste deel. Als ik het derde deel een keer goedkoop ergens zie liggen, dat ik hem mee neem. 2,5 sterren voor The Grudge 2.

avatar van m1701
Vond het wel een aardig vervolg
Dat kind blijft ook angstaanjagend! Heel goed gedaan.
Erg spannende deel 2.
Moeite waard om deze te kijken

avatar van DragQueen
Geen al te best vervolg. Veel schrikeffecten die best redelijk zijn, maar verder niet al te bijzonder. Het verhaal zit verder ook al niet echt sterk in elkaar. Met de sfeer zit het wel aardig. 2 Sterren.

neysen1985
Dit was de eerste grudge film die ik ooit zag.
Dus toen had ik eigenlijk het eerste deel nog niet gezien, maar ja.
Deel 1 vind ik eigenlijk beter, maar deel 2 vind ik ook een uitstekende griezelfilm.
Voor degene die dan van die sfeer houdt.

avatar van BloodyGore
alweer zo´n grappige film!!!

avatar van ibendb
Deel twee uit de The Grudge-serie is eigenlijk een herhaling van deel 1.
De schrikmomenten zijn waardeloos en ze worden extra benadrukt door bombastische muziek. Over het acteerwerk zal ik maar niet beginnen want het sloeg ook nergens op. De dood van Karen (Sarah Michel Gellar) kwam echt aan als een verassing. Dit was wel het enige goede aan deze film. Het verhaal was wel nog best te volgen, in tegenstelling tot deel 1. Een kleine 2,5*.

avatar van tommycool
geen hele goede film, maar wel vermakelijk, en eng op sommige momenten

avatar van zgfproduction
geen slechte film, geen goede film. *3

Voor het geld gemaakt. Som eng, maar blijf tniet hangen

avatar van megaman
Iemand opgevallen dat er een groen/bruine waas over het beeld hangt in de film? Toevallig had Ju-on: The Grudge 2 dat ook

avatar van misterdhdh
vind ik altijd moeilijk op te beoordelen the grudge films, de ene keer vind ik dit nog goede films, de andere keer vind ik ze op niets trekken. wanneer ik in de stemming zit, vind ik deze films goed. ik vond deel 1 beter dan deze. alles was nieuwer, verassender voor mij. deze film lijkt veel op deel 1, veel gebeurd er niet in deze film. het idee dat je 3 verhalen volgt, vind ik eigenlijk zo slecht nog niet. veel mooie meisjes in deze film, die nog aardig (niet top) konden acteren. deze grudge is voor mij iets minder al bevat hij wel nog een paar zeer leuke scenes: bij de psycholoog, de kat die in de les langs de meisjes passeert, wanneer de journalist de foto ontwikkeld, in het begin wanneer het meisje opgesloten wordt in de kast en er niet meer uit kan,...
die leuke scenes worden afgewisseld met redelijke saaie stukken voor mij. het spijtige aan het hele grudge verhaal zijn de voorspelbare schrikmomenten. je schrikt te weinig in deze films, je ziet alles aankomen. ondanks dat nog 2 keer lichtjes geschrokken. op naar deel 3!

wanneer je in de stemming zit is deze film wel genieten.
3/5

Leuke film, maar niet eng. Kayako komt lekker veel te voorschijn, maar dit gaat ten koste van de spanning. Het enige wat ik creepy vond, was toen haar hoofd uit dat plafond kwam...

Tarkus schreef:
Deze film kon er mee door.
Vooral ook omdat de acteerprestaties iets beter zijn dan in deel 1, en da's dan vooral te danken aan de kleine rol hier van Sarah Michelle Gellar, die er in het eerste deel niks van bakte en daardoor de film naar een dieptepunt bracht.
Maar al is deze dan iets beter, op een derde deel zit ik echt niet te wachten.

Opnieuw bekeken en ook hier blijf ik bij mijn eerste mening.
Deze film is beter dan het eerste deel, maar nu ook weer niet zo schitterend dat er van mij dadelijk een vervolg op zou mogen komen. Dat vervolg is er trouwens al en ben niet van plan dat aan te kopen, misschien wel eens bekijken...

avatar van john mcclane 2
vervolg op een al niet te beste eerste deel.
volgens mij is dit meer voor de japanse markt bedoeld,want daar is dit serieus een van de grootste angsten. voor te leven als geest....
eigenlijk heel logisch als je er over na denkt.
maar laat dat dan lekker aan de japanners over.want ik was snel uit gekeken op dat "scary":haar.
er zijn uitzonderingen : de ring 1 ,dark water. en zo nog een paar, waren best aardig.
maar dit nee...dikke onvoldoende.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Beter en slechter dan het eerste deel. De sequel kon uitzonderlijk rekenen op een dubbel zo groot budget als haar voorganger. En dat merk je soms wel. De kwaliteit is beter en er is toch meer sfeer dan bij het eerste deel. Nog verre van de Japanse versies, maar toch. Het probleem is vooral het rammelende script dat de scènes tussen Japan en Chicago met elkaar mengt, maar er tegelijkertijd een warboel van maakt. Door de opbouw in fragmenten heb je hier en daar wel mooie scènes, maar valt de de sfeer meteen dood omdat het verhaal weer een hele andere kant uitgaat. Als er ooit een reboot van komt en ze in Amerika blijven, kunnen ze beter kijken naar recente horrorfilms als Mama, Insidious of The conjuring. Meer suggestie zodat de echte schrikeffecten veel harder aankomen.

avatar van Phantasm
Ik vond deze toch ietsje beter dan zijn voorganger, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Mr-Mcmovie
Ook de tweede USA versie van The Grudge vind ik nog steeds een geslaagde herhaling met weer een groter budget dan de eerste.

Persoonlijk vind ik dat hier meer in gebeurd dan in de eerste, en het is allemaal zeer mooi verzorgt. Scenes als b.v. in het ziekenhuis was echt zeer sterk.
Veel nieuwe dingen in deze dat we nog niet hadden gezien bij de vorige, maar ook alweer die herhaling van uit vorige delen net wat Shimizu had gedaan met de vorige. Als teresa palmer haar gsm wilt pakken op de bureau en ze voelt het voetje van Toshio hebben we al gezien in ju-on the curse 2, en dan ook die oude man op de bus dat kiekeboe doet naar toshio kennen we vvan ju-on the grudge.

Cast doet het prima, en het heeft toch nog zo de zelfde spanning als in de eerste alleen is het allemaal een beetje meer.

een heel leuk vervolg.mischien wel net iets leuker dan deel .ja een spannende film.heb hem in de bios gezien.dat was heel leuk,sommige momenten schrok ik wel een beetje.maar vind het nooit eng of zo.

avatar van Daan258
Nadat ik een tijdje terug deel 1 ook weer is na jaren opnieuw had herzien heb ik 2 dagen geleden ook dit 2e deel weer is opgezet.

Wat ik laatst ook al bij deel 1 beschreef: vroeger was deel 1 echt één van de spannendste en engste horror film die ik gezien had en nadat ik hem na jaren weer is had herzien viel me het vies tegen.

Ook dit deel was dan behoorlijk een tegenvallertje.
Het begint allemaal nog best aardig en een vlot tempo in de film maar spannend of eng is het gewoon niet meer te noemen.
Het verhaal was ook niet super interessant en het acteerwerk kon er mee door maar ook niet super. Ik moet wel zeggen dat de cast nog wel geinig is. Een aantal bekende acteurs in hun nog wat jongere jaren waar ze volgens mij ook nog niet zijn doorgebroken .

Maar al met al is het gewoon allemaal niet meer zo leuk als je al wat gewent bent.
Toch misschien over een tijdje deel 3 herzien maar ook daar verwacht ik niet al te veel van.