• 10.586 nieuwsartikelen

Komedie / Romantiek | 94 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Mark Tarlov

Met onder meer: Sarah Michelle Gellar, Sean Patrick Flanery en Patricia Clarkson

Gesproken taal: Frans en Engels

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Simply Irresistible

"Magic opened up their hearts... Love did the rest."

Amanda Shelton is eigenaresse van een restaurant dat ze van haar moeder geërfd heeft. Hoewel haar kookkunsten veel te wensen overlaten, is ze een charmante en aantrekkelijke vrouw die niet bang is om haar emoties te tonen. Tom Bartlett is een succesvolle executive bij een beroemd warenhuis. Zijn koele, praktische manier van werken heeft hem geen windeieren gelegd. Tom en Amanda lijken niets met elkaar gemeen te hebben, maar worden door een ontmoeting op een markt toch bij elkaar gebracht.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Kwam vanavond op Net5.

SARAH MICHELLE GELLAR RULES HIHIHIHI

(Sorry, kon het even niet laten )

avatar van Droopy

Droopy

Flauw sentimenteel drama'tje. Vergezocht verhaal.

Rare, flauwe romantische comedy. Zo overdreven dat het zelfs bijna nog leuk dreigt te worden. Helaas komt het nooit zover.

avatar van Monsta Kody

Monsta Kody

ja maar sarah michelle gellar is wel weer erg irresistible HIHIHIHI (sorry ik kon het even niet laten )

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

Erg leuke film die ik toch alweer een tijdje geleden heb gezien. Gelukkig weet ik er nog genoeg van; leuk verhaal, simpel wel. Gellar was zeker niet op haar best, maar ja, liefdesfilms zijn gewoon niet haar ding.

avatar van Regan_Robbie24

Regan_Robbie24

Het is wel een mooie film, het begint best wel zielig, en tussendoor wordt het ook even zielig, maar hij was heel mooi, ben heel blij dat we hem opgenomen hebben zodat ik hem kon zien!! Sarah Michelle Gellar is natuurlijk weer hartstikke goed, zoals altijd. Alleen in Buffy & I Know What You Did Last Summer is ze leuker!!!

avatar van Edie

Edie

Welverdiende 0,5.. BAH wat een ...film.

avatar van predator

predator

• 1916 stemmen

Wat een ongelofelijke domme baggerfilm is dit. Gellar redt het nog een beetje, maar niet genoeg.

avatar van jackie boy100

jackie boy100

toch een lekker stuk he die sarah

avatar van HCF

HCF

Als je dat maar weet !!

avatar van BlueSword

BlueSword

ik vond het wel een vermakelijke film hoor, sarah michelle gellar vind ik toch interesant blijven.

voor de rest gewoon een aardige romantische/komedie, waar je ook weer niet in een deuk ligt ofzo maar af en toe wel een glimlach.

2.5* voornamelijk omdat sarah michelle gellar erin speelt.

avatar van Niqk

Niqk

vond het een beetje een slappig verhaal..

avatar van Maaltje

Maaltje

Lame..

er zat maar 1 leuk dingetje in, ofzo

en het verhaal had beter kunnen verlopen, het was een beetje irritant allemaal.

avatar van arne66

arne66

Oke 1 ding staat vast: Dit was gewoon een slechte film.

Toch is het ze gelukt om me de film te laten uitkijken (is dat een goede nederlandse zin?).

Sarah is gewoon prachtig om te zien. Ze is gewoon perfect! Ik denk dat dat de enige rede was om hem te zien.

2 sterren voor Sarah

avatar van X__Liesjj

X__Liesjj

Een ongelovelijke saaie film en de sfeer is vreemd en vaag(negatief)

De samenwerking tussen de hoofdrolspelers wat ook niet echt bepaald een hoogtepunt. 1,5 sterren*

avatar van boekenutje

boekenutje

Is dat die film met die krab?

avatar van arne66

arne66

boekenutje schreef:

Is dat die film met die krab?

Ja

avatar van Dianaa`

Dianaa`

Redelijke film. Het verhaal is wel btje slap. Acteerprestaties zijn opzich wel goed. Het enige dat leuk was, was die krab

De film is wel leuk voor een keertje of wanneer je even niks te doen hebt. Verder is het niet echt een boeiende film.

avatar van BlueSword

BlueSword

verlaag me stem naar een 2.0*, veel magie in de film maar de magie tussen de 2 personages is bijna nergens te bekennen, en die krab is echt retarded.

avatar van lalaguna80

lalaguna80

Ik sluit me aan bij BlueSword. De personages zijn erg oppervlakkig.....waardoor de magie tussen de 2 hoodpersonen ver te zoeken is.

Een magere 2 sterren voor deze film....

avatar van niethie

niethie

Laatst even gekeken omdat ik een zwak heb voor gellar.

Een standaard romantisch komedie(tje) met een aantal erg bizzare ontwikkelingen in het plot waaronder een kreeft als huisdier.

Verder vond ik er weinig aan en is er op de altijd lekkere gellar en nog wat leuke momentjes niets positiefs over te melden. 2 sterren

avatar van notorious_kim

notorious_kim

wow, zo'n lage score dat deeze krijg!

ik vond het een mooie film, ontroerend en Sarah zet weer een uitstekende rol neer.

avatar van Dk2008

Dk2008

Eigenlijk gewoon een romantische film met grappige momenten. Ik kon er bij glimlachen maar meer ook niet. Verder niet echt een slechte film maar ook zeker geen goede.

avatar van Bxian32

Bxian32

Een van de slechtste films die ik ooit zag. Wat een raar verhaal met die rare kreeft....het enige dat leuk is is het feit dat je nog een beetje naar Sarah kunt kijken..

avatar van Madeliefje

Madeliefje

Simpel, maar wel een vermakelijk en ontspannend filmpje voor op een doordeweekse avond.
Het romantische deel vond ik erg leuk, maar dat gedoe met die krab en dat "ik denk dat ze een heks is" was nogal overdreven.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Nou, ik heb deze film dan eindelijk bekeken. Zelfs ik als grote Gellar fan vond er niet veel aan. Het is allemaal zo overdreven en slecht bedacht dat je gewoon niet meer verder wil kijken. Gelukkig was het 2de deel wel wat beter dan deel 1.

De cast was niet geweldig, maar wel gewoon normaal. Sarah Michelle Gellar is dan ook echt het hoogtepunt van de film. Jammer dat ze in allemaal middelmatige films speelt, want ze kan een hoger niveau zeker aan!

Het begin was erg zwak, zo nep en zo voorspelbaar als het maar zijn kan. Eigenlijk heel de film sloeg nergens op. Ik snap nog steeds niet waar al die magische dingen vandaan kwamen, waarschijnlijk van die krab?

Het is omdat Gellar erin speelde, anders had ik de film zeker uit gezet, en anders gewoon een lager cijfer hebben gegeven.

avatar van Metalfist

Metalfist

Au revoir, Dickhead!

Het nieuwe jaar is nog maar juist begonnen of ik heb alweer een serieuze valling vast. Altijd vervelend, maar de laatste jaren heb ik er een remedie tegen gevonden: onder de dekens kruipen met een warme tas thee en een film opzetten. Het liefst een vermakelijk niemendalletje en ik dacht daar met Simply Irresistible wel bij aan het juiste adres te zijn.

En tot mijn grote verbazing blijkt dit regiedebuut van Mark Tarlov de verwachtingen te overtreffen. Ik had totaal geen idee waar de film eigenlijk over ging, ik wist alleen dat het met Sarah Michelle Gellar was, maar het uiteindelijke resultaat is een leuke romantische komedie die nergens verveelt. Al vanaf de eerste minuut stapelt de ene na de andere vreemde scène zich op (de magische krab, het eten van Amanda dat een invloed op de klanten blijkt te hebben, Amanda en Tom die tegen het plafond vliegen, ...), maar het zorgt voor een verfrissende touch die bij dit soort films meestal wel eens wilt ontbreken. Natuurlijk is het allemaal redelijk cliché (vanaf het moment dat het duidelijk wordt dat Amanda een kokkin is, dan weet je dat ze op een bepaald moment wel in de keuken van Bartlett zal terecht komen) maar het blijft binnen de perken. Daarbovenop kan ik dit soort films hun clichés makkelijker vergeven omdat dat nu eenmaal bij het genre hoort.

Sarah Michelle Gellar noemt dit zelf haar minst favoriete rol en ik vraag me af waarom. Gellar is even onweerstaanbaar als altijd maar is ook duidelijk in haar sas in de rol van Amanda. Het is niet haar beste rol, ze zal nooit over Buffy komen, maar het is me een brug te ver om dit haar slechtste rol te noemen. Wel vreemd om Sean Patrick Flanery eens in iets anders te zien dan in Boondock Saints. Ik had mijn twijfels of dit wel iets voor hem ging zijn toen ik zijn naam op de openingscredits zag verschijnen, maar Flanery heeft een goede chemie met Gellar en is goed genoeg voor dit soort films.

Ik ben aangenaam verrast in ieder geval, hoewel ik echt niet veel van verwachtte. Mijn zwak voor Sarah Michelle Gellar zal er ongetwijfeld ook veel mee te maken hebben, maar Simply Irresistible is dan ook gewoon een onweerstaanbare film. En nu hopen dat Gellar in het nieuwe jaar eens wat meer terug in cinema te zien is, al is die kans klein als ik IMDB er eens op nalees.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Jammer dat dit zo slecht scoort, ook wat ik gelezen heb met productieproblemen en een andere hoofdrolspeelster dan de regisseur wilde. Een rare film, niet altijd grappig, maar toch... Het had wat. Magisch realisme dat niet uit de verf komt speelt ook niet mee, maar toen ik eenmaal in de film zat kon ik die bezwaren steeds beter loslaten en heb me uiteindelijk goed vermaakt, zelfs een paar keer hard gelachen. Sarah Michelle Gellar mis ik in het huidige filmlandschap, en de scenes met Patricia Clarkson waren stuk voor stuk fijn.

Ondergewaardeerd diamantje dat anders durft te zijn. 3,5*