Suburban Girl (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Klein
met Sarah Michelle Gellar, Alec Baldwin en Maggie Grace

Brett Eisenberg is een New Yorkse uitgeefster, die denkt dat haar geluk direct gekoppeld wordt aan de man waar ze een relatie mee weet aan te knopen. Totdat ze opeens een oudere, invloedrijke en erg machtige man ontmoet en ze met hem een relatie krijgt. Ze denkt dat al haar problemen nu tot het verleden behoren, maar die blijken niets in verhouding met wat zal komen.

avatar van erpunited
Ik heb het komische in deze film gemist. Maar hij keek aardig weg. Maar ik vond het niet helemaal mijn ding

Gellar moet het duidelijk van haar looks hebben, want echt acteren zit er (helaas) niet in. Alec Baldwin doet zo'n klusje een beetje routinematig.
Het begint blijkbaar steeds meer in de mode te raken om films te fragmenteren met tussentitels, zoals men dat in de tijd van de stomme films gewend was. Ik vind dat in toenemende mate irritant én een zwaktebod, want blijkbaar is het toch vrij simpele verhaal niet duidelijk genoeg.
Al met al niet echt zonde van de tijd, maar ook geen film die boven de grauwe middenmoot uitsteekt.

avatar van TragieStar.*
Toch weer een erg leuke film met Sarah Michelle Gellar. Zeker mijn favoriete actrice en dat blijft ze ook. Alleen is het toch wel jammer dat ze maar een aantal goede films heeft gemaakt.

Het begint allemaal niet erg rooskleurig, maar het valt mee. Beetje bij beetje word het steeds fijner en zit je lekker in de film die je lekker weg kan kijken. Er zijn toch wel een paar momenten dat je wel even ontroert word, maar over het algemeen geniet je gewoon van sommige droge momenten en de verhaallijnen.

Leuk om te zien dat Maggie Grace ook nog een bijrol heeft.

avatar van benthe
Na de lage stemmen hier verwachtte ik maar weinig van de film. Gelukkig kostte hij maar een euro of 2, dus als hij niet zo interessant zou zijn, zou het niet zo erg zijn.

Het verhaal zit leuk in elkaar, leuke verhaallijnen en af en toe komische momenten. Ik zou het geen komedie noemen maar ik heb wel een aantal keer gegniffeld. De tussentitels stoorde me wel heel erg in deze film, ze voegden absoluut niks toe. Ook het acteerwerk was niet altijd even geweldig, maar ook niet storend.

Al met al een fijne film die lekker wegkijkt maar waarvan je niks bijzonders hoeft te verwachten. Gewoon simpel. Daarom dus ook een kleine voldoende, 3*.

avatar van blurp194
Prettig romcom filmpje met een leuke Sarah Michelle. Vooral in de eerste helft leuk, daarna is de vaart er een beetje uit en gaat de film ietwat teveel richting nachtkaars. Buffy is prima bezig, doet enthousiast haar best zonder teveel aan Buffy te doen denken, maar Alec Baldwin is wat weinig op dreef. Een bijrol, meer is het ook natuurlijk niet.

Het verhaal mist misschien de bite om het wat interessant te maken, maar dat hoort op zich ook wel ietwat bij het genre romcom/feelgood. Daar staat natuurlijk wel wat tegenover... morgen is de hele film allang weer vergeten.