- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Clean up the Trash Challenge
Clean up the Trash Challenge
wendyvortex
-
- 5279 berichten
- 7305 stemmen
17. Sirât (2025)
Speelduur: 115 minuten = 3 punten
FTV: 1 punt
Bonuspunten:
Totaal aantal punten film: 4 punten
Totaal aantal challenge: 65 punten
Persoonlijke waardering: 5*
https://s.afisha.ru/mediastorage/ce/ef/a4fcc2573430413cb4384854efce.jpg
Wauw. Mijn eerste raves waren zo rond 1991, deze mensen zijn 35 jaar later nog bezig. Inmiddels niet meer in het plaatselijke kraakpand of op een lokaal industrieterrein, maar inmiddels uitgeweken naar Marokko, Vader zoekt samen met zijn zoontje naar zijn vermiste dochter die ook de ravecultuur gevolgd is. Geen detective maar een soort helse roadmovie door de woestijn. Lijkt soms wel wat op Le Salaire de la Peur / Sorcerer met een filosofisch tintje. Geweldig filmisch verteld en een film om vaker te zien.
moviemike
-
- 1401 berichten
- 5860 stemmen
FTV - 102 minuten = 3 punten
Bonus: geen
Totaal: 86 + 3 = 89 punten
Beoordeling : 3,5*
Een vreemde driehoeksverhouding tussen een jonge pianiste, een talentvolle zangeres en diens partner ontpopt zich gaandeweg tot een tragedie. Goede film, ondersteunt door prachtige, klassieke muziek en zeer goed gespeeld. Af en toe zitten er dan toch wel oude pareltjes tussen het aanbod van Netflix.
moviemike
-
- 1401 berichten
- 5860 stemmen
26. Deadfall (1993)
FTV - 99 minuten = 3 punten
Totaal: 89 + 3 = 92 punten
Beoordeling : 1,5*
Weinig boeiende film met Michael Biehn die hier achter de tweelingbroer van zijn vader aangaat, nadat die hem voor zijn dood had gevraagd gestolen goederen terug te halen. Deze film is één zootje dat nergens naartoe gaat. Interessantste is nog Nicolas Cage, die hier misschien wel zijn krankzinnigste vertolking ooit staat te brengen.
moviemike
-
- 1401 berichten
- 5860 stemmen
RW - 194 minuten = 2 punten
Bonus: blote borsten 1 punt + gore 1 punt
Totaal: 92 + 4 = 96 punten
Beoordeling : 4*
Blijft leuk om terug te kijken. De leerkrachten van een faculteit veranderen in aliens en een groepje studenten met een laag zelfbeeld moeten nu hun school en inclusief de wereld redden. Veel bekende acteurs in leuke rollen, het popcorngehalte ligt nog altijd bijzonder hoog.
moviemike
-
- 1401 berichten
- 5860 stemmen
28. Asylum (2008)
FTV - 93 minuten = 3 punten
Bonus: gore 1 punt
Totaal: 96 + 4 = 100 punten
Beoordeling : 2*
Warrig verhaaltje rond een groepje studenten die in aanraking komen met een enge dokter die hen, in een soort van hallucinatie, confronteert met hun eigen angsten voor hij hen vermoord. Gebeurt bitter weinig en naar het einde toe, als het dan toch wat uit de startblokken schiet, begint het meer en meer richting amateurisme te neigen. Vreemd als je weet dat dezelfde regisseur enkele Final Destination-films op zijn palmares heeft staan.
wendyvortex
-
- 5279 berichten
- 7305 stemmen
Speelduur: 165 minuten = 4 punten
Bonuspunten: Gore, Full frontal nudity (Dafoe!!), Seksscène(s), Relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht
Totaal aantal punten film: 10 punten
Totaal aantal challenge: 75 punten
Persoonlijke waardering: 2*
https://movieplayer.net-cdn.it/t/images/2024/04/15/emma_stone_kinds_jpg_1600x900_crop_q85.jpg
De volgende keer dat Lanthimos wat incomplete scripts heeft liggen kan hij mij beter even bellen voor advies. Eerste luikje kan meteen de prullenmand in namelijk (1*), 2e luikje begint interessant maar verliest al snel vaart en doel, nee dat gaat hem ook niet worden (2*). Filmavond dan helemaal naar de knoppen? Niet helemaal want luikje drie is wel geslaagd als we met een vreemde cult op zoek gaan naar de nieuwe Messias. Had wel wat meer uitgewerkt mogen worden desnoods tot 165 minuten en dan hadden we de eerste 2 delen gewoon over kunnen slaan (4*).
ikkegoemikke
-
- 3497 berichten
- 5006 stemmen
FTV - 113 minuten : 1+3 punten
Bonuspunten - : 0 Punten
Totaal punten : 144+4 : 148 Punten
Persoonlijke waardering: 3.5*
Pinksterweekend in Noord-Frankrijk ... dus geen tijd gehad om nog wat films te kijken 
Deze was best te pruimen. Actierijke tactical-ops film. Misschien wat over-the-top naar het einde toe. Maar wel aangenaam kijkvoer 
moviemike
-
- 1401 berichten
- 5860 stemmen
29. Passenger (2026)
FTV - 94 minuten = 3 punten
Bonus: gore 1 punt
Totaal: 100 + 4 = 104 punten
Beoordeling : 4*
https://www.deepfocusreview.com/wp-content/uploads/2026/05/Passenger-movie-still-1.png
Veel beter dan verwacht.
Een jong koppel beleeft de nachtmerrie van hun leven als ze, na hulp geboden te hebben aan een verkeersslachtoffer, geterroriseerd worden door een duivelse entiteit. Deze film zal nooit prijzen winnen op gebied van originaliteit maar regisseur André Øvredal is ervaren genoeg om te weten hoe je een scène creepy moet maken en slaagt er nog eens in je echt te laten schrikken bij een jumpscare. Na een uitstekend eerste uurtje vliegt het allemaal misschien net iets te veel uit de bocht maar liefhebbers van horrorfilms zullen zich daar bitter weinig van aantrekken.
moviemike
-
- 1401 berichten
- 5860 stemmen
30. Juror #2 (2024)
FTV - 114 minuten = 4 punten
Totaal: 104 + 4 = 108 punten
Beoordeling : 3,5*
Waardige afsluiter waarmee Clint Eastwood zijn carrière heeft afgesloten. Hij levert hier een oerdegelijk gefilmd rechtbankdrama af dat nergens nog vernieuwend is, zoals die in de jaren 90 ook al werden gemaakt. Alles is piekfijn verzorgd, misschien zelfs ietsje te afgelikt maar blijft tot het einde boeiend. Het toont aan dat de hoogbejaarde Eastwood de vernieuwde filmindustrie ondertussen wel al even gepasseerd is maar nog altijd perfect het vak onder de knie blijkt te hebben. Het is een mooie handzwaai geworden waarmee hij definitief afscheid lijkt te nemen van het witte doek.
wendyvortex
-
- 5279 berichten
- 7305 stemmen
Speeluur: 108 minuten = 2 punten
Bonuspunten: Semi-Nudity = 1 punt
Totaal aantal challenge: 79 punten
Persoonlijke waardering: 4*
Ultieme seventies private eye cool. Ja jongens (en meisjes) dat was het echte detective werk, ergens beginnen met een vage lead, ondertussen allerlei mensen boos maken en dan maar hopen dat je ooit een keer aan de juiste deur aan staat te bellen. Hier nog met wat linkjes naar de dan al weer verdwenen sixties underground movement. Met komedie heeft het niet zo veel te maken.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
76 Alting Bliver Godt Igen (2010)
Speelduur 90 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 223 + 3 = 226 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 58 + 0 = 58 punten
Persoonlijke waardering; 3,5*'
https://www.moviemeter.nl/images/cover/58000/58230.jpg?cb=1376687521
Deze Deense film bezit een conventionele drama/thriller/romantische verhaal in de opvallende stijl van regisseur Christoffer Boe. Waar een scenarioschrijver die een oorlogsfilm schrijft (en een parallel verhaal van een Deense moslimsoldaat), na een aanrijding, verstrikt raakt in een web van samenzwering en paranoia..Het verhaal kent intrigerende momenten en acteur Jens Albinus slaagt er goed in om de obsessieve aard van het hoofdpersonage, Jacob Falk, over te brengen, waardoor je je soms afvraagt of dit allemaal echt gebeurt of dat het zich misschien alleen in zijn hoofd afspeelt. Misschien wat lastig om te volgen wat er nou precies aan de hand is maar dit vnd ik bijdr1agen aan het mysterie. Verder bevat het een aantal coole scènes en montages.Prima film waar niets mis mee is.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Speelduur 89 minuten = 2 punt
RW 0 punten Totaal; 226 + 2 = 228 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 58 + 0 = 58 punten
Persoonlijke waardering; 3*'
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1033.jpg?cb=1739618437 Nogmaals deze typische jaren tachtig-zwaard-en-magiefilm herbekeken...Red Sonja is echtter alleen geïnspireerd op een personage van Robert E. Howard (Red Sonya van Rogatino) en ook al speelt zich af in het Hyborische tijdperk, waar ze een duo vormt met Conan de barbaar, is zij bedacht door schrijver Roy Thomas en tekenaar Barry Windsor-Smith. Het verhaal van de film is niet erg goed, Sonja wordt niet neergezet als een bijzonder sterk personage Ze wordt steeds gered door Arnie...die hier niet te zien is als Conan? (een echten dingetje) Maar ach... misschien ook omdat Brigitte Nielsen niet bepaald de beste actrice is.Wel weet men met de kostuums, de wezens (vooral een gigantische mechanische vis) en de meeste decors er nog iets leuks van te maken. De film is niet geweldig, maar ik vond hem ook niet vreselijk. Heb me eer wederom wel weer mee vermaakt.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Speelduur 80 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 228 + 2 = 230 punten
bonuspunten; Turkey 1 punt
Totaal; bonus 58 + 1 = 59 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*'
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1142000/1142096.jpg?cb=1632989096 Het voelt op de een of andere manier als een origineel uitgangspunt, maar die niet helemaal gelukt is. Het resultaat is een film die soms verontrustend was en waar een vreemde maar aantrekkelijke sfeer hangt. Katie die net is ontsnapt uit een sekte (geleid door Larry Fessenden!) gaat werken in een zorgcentrum. De kwaadaardige krachten volgen haar mogelijk nog steeds, zo ze moet zien te voorkomen dat deze één van haar patiënten met het syndroom van Down claimt. Waarom, wordt nooit duidelijk gemaakt...Waardeer wel hoe persoonlijk deze film voor de regisseur Chad Crawford Kinkle is. Hij bouwde de film rond zijn zus Stephanie, die het syndroom van Down heeft en een van de hoofdrolspelers speelt. Helaas wel een beetje te traag en het verhaal voelde uitgerekt en repetitief aan. Dus niet de meest vermakelijke, maar wel een aardig leuk probeersel
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Even de laatste film want heb de heerlijke serie Plur1bus (2025) gekeken en ben bezig met The Chair Company (2025)
Speelduur 115 minuten = 3 punt
FTV 1 punt Totaal; 230 + 4 = 234 punten
bonuspunten; Gore1 punt
Totaal; bonus 59 + 1 = 60 punten
Persoonlijke waardering; 4*'
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1172000/1172015.jpg?cb=1747884859
"women in Estonia would prefer aliens over men"
Estlandse film met een vreemde schoonheid. Toen ik begon met kijken had ik niet verwacht dat dit een (soort van) anthologiefilm zou zijn met twee filmpjes (en drie verhalen) van ongeveer een uur. Dat eerste filmpje springt tussen twee vriendinnen van middelbare leeftijd die meewerken aan bizarre experimenten van Andromedaanse buitenaardse wezens in de hoop hun leven te verbeteren en een trainerster in een sportschool die een relatie begint met een vrouwljk slachtoffer van huiselijk geweld maar iets veel verontrustender staat geluk in de weg.Hier zijn vooral de buitenaardse elementen die absurd zijn en opvallen,
Het tweede filmpje bezit een rustiger verhaallijn maar is ook een stuk raadselachtiger, het gaat over een man die op zijn eigen onhandige manier de liefde probeert te vinden. Echter is er een zeer verdachte Oostenrijkse stofzuiger-verkoper in lederhosen. Tja....Oostenrijkers zijn gewoon minder interessant als buitenaardse wezens.
Cinematografisch gezien was het ok dik in orde en valt er veel te genieten, zoals de mise-en-scène, het camerawerk, de special effects, enzovoort. De film tegelijkertijd sciencefiction en zwarte komedie is (vooral wanneer de sciencefiction-elementen meer naar voren kwamen),die ik persoonlijk erg leuk vond. Er is ook iets onmiskenbaar fascinerends aan de manier waarop de film zich volledig aan de chaos overgeeft. Vier sterren alleen al voor de ervaring!
Number23
-
- 8681 berichten
- 5772 stemmen
28. Iron Maiden: Burning Ambition (Film, 2026)
FTV - 106 minuten (3 punten)
Bonus: Geen
Totaal: 101 punten
Eigen beoordeling: 4*
Deze documentaire volgt vijf decennia waarin de band opklimt van de pubs in Oost-Londen naar de grootste stadions ter wereld. Met exclusieve interviews met bandleden en bijdragen van figuren als Javier Bardem, Lars Ulrich en Chuck D, plus gloednieuwe geanimeerde sequenties van de legendarische mascotte Eddie, biedt de film een zeldzaam inkijkje in Iron Maidens onwrikbare visie en hun trouwe, wereldwijde legioen fans.
Als bescheiden fan was dit toch wel genieten in een volle zaal vol metalheads en ik kreeg gelijk zin om ze dit jaar weer mee te pakken.
wendyvortex
-
- 5279 berichten
- 7305 stemmen
Speeluur: 144 minuten = 3 punten
Bonuspunten: -
Totaal aantal challenge: 83 punten
Persoonlijke waardering: 3*
Derde Knives Out Mystery. Van mij mogen er nog wel wat delen volgen. Deze mist een beetje het venijn van de eerste twee delen. Het neigt wat meer naar de klassieke whodunnit. Wel met lekker complex mystery. Jammer dat een hoop van de verdachten niet zo heel veel screentime en achtergrond krijgen.
Kondoro
-
- 11561 berichten
- 2890 stemmen
Dit in een trash challenge doet toch wel pijn
Number23
-
- 8681 berichten
- 5772 stemmen
Hahaha don't take it personal, ik gooi hier echt alles wat ik kijk neer. Voelt niet heel juist, maar ik kijk verdomde weinig trash.
Ik luister daarentegen wel veel naar thrash.
wendyvortex
-
- 5279 berichten
- 7305 stemmen
Speelduur: 137 minuten = 3 punten
Bonuspunten: Semi-Nudity = 1 punt
Totaal aantal punten film: 5 punten
Totaal aantal challenge: 88 punten
Persoonlijke waardering: 4*
https://images.mubicdn.net/images/film/337836/cache-768766-1745499720/image-w1280.jpg
Ook hier even weinig echte trash. Ik zit in de zomervakantie en dan heb ik iets meer geduld voor films boven de 2 uur, die moeten dus in de komende weken "opgeruimd" worden. Geïnspireerd op de moord op de Nederlandse biologische boer Martin Verfondern in Santoalla (2010). Hier om verder onduidelijke redenen veranderd in een Fransman. Het gaat hier ook over windmolens (oorspronkelijk ging het conflict over houtkap). Tsja ik ben blij dat ik niet naar Spanje ga dit jaar, al zijn de bezwaren van de buren ook niet helemaal onterecht. Eén geweldige scène waarin beide partijen het gelijk aan hun kant hebben. Het conflict ontspoort langzaam, het is zeker geen thriller. Wel een donker beeld van Europa en een kant van Spanje die we wat minder vaak zien.
wendyvortex
-
- 5279 berichten
- 7305 stemmen
22. Radius (2017)
Speelduur: 87 minuten = 2 punten
Bonuspunten: -
Totaal aantal punten film: 3 punten
Totaal aantal challenge: 91 punten
https://filmblitz.org/wp-content/uploads/2020/01/radius.jpg
En dan bedenkt iemand eens een keer een origineel idee en dan is het resultaat een vrij slome film zonder al te veel thrills. En als de film dan helemaal leeg lijkt te bloeden komt er nog even een twist aan die echt volkomen uit de lucht komt vallen en daarom ook niet al te geloofwaardig is. Okay geef deze makers een paar dollars en maak deze film opnieuw en dan echt goed.
ikkegoemikke
-
- 3497 berichten
- 5006 stemmen
36. In the Valley of Elah (2007)
FTV - 121 minuten : 1+3 punten
Totaal punten : 148+4 : 152 Punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/2etSwBHCTcyFp9XOjZR4yYxqCC9.jpg
Pfffft. Een film waar je niet echt vrolijk van wordt. Ook wel een enorm trage film. De enige boodschap die ik meekreeg was dat al die Amerikaanse soldaten redelijk knettergek terugkeren. Wat ogenschijnlijk voor een gewoon persoon niet door de beugel kan, is voor deze soldaten doodnormaal. Ik vond de bekentenis op het einde redelijk confronterend. Doodkalm hoe die Penning zijn relaas deed. En schitterend hoe Theron daarop reageerde. Compleet van haar melk.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
Speelduur: 116 min. (3 punt)
Extra punt: (0 punten)
Totaal: 84 + 4 = 88 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/rhb1BmLEO4eqLmTqSRFni7ATk2E.jpg
Niet veel zitten registeren en met andere dingen bezig geweest waaronder een rondreis door het prachtige Armenië en een opkomende reis naar IJsland.
Het verhaal van een net volwassen man die een familie diamantairs gaat infiltreren die hij verantwoordelijk acht voor de dood van zijn vader voelt niet aan als iets nieuws. Diamant Noir moet het vooral hebben van een beetje rare sfeer die volgens mij niet helemaal intentioneel is, de film is gewoon een beetje raar of klungelig gemaakt. Het grootste plezier was voor mij proberen te spotten waar de actie plaatsvindt, meeste van de film speelt af in Antwerpen waar ik woon.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
Speelduur: 88 min. (2 punt)
Extra punt: Semi-Nudity + Turkey (2 punten)
Totaal: 88 + 5 = 93 punten
https://www.mondo-digital.com/devilsmen.jpg
Gefilmd in Griekenland met Peter Cushing (altijd deftig) en Donald Pleasence (die goede schermaanwezigheid heeft maar voor bizarre reden slechterik atmosfeer projecteert). De titel zegt duivelsaanbieding maar zij aanbieden een minotaur, logisch is het niet en de 1 set die zij hebben wordt echt maximaal gebruikt. Het is allemaal niet heel begrijpelijk of goed maar de atmosfeer zit er wel deels in.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
21. Until the End of the World (1991)
Speelduur: 280 minuten (director's cut) (5 punt)
Extra punt: (0 punten)
Totaal: 88 + 5 = 93 punten
https://criterion-production.s3.amazonaws.com/carousel-files/6b03e89ce97082dd50a7e82f929de1dd.jpeg
Discutabel of dit hier thuis hoort of niet, Wim Wenders 5 uur durende scifi road trip film is een miskend meesterwerk voor sommigen en pure exces voor anderen. Oorspronkelijk uitgebracht voor commerciele redenen in een veel kortere versie die blijkbaar best slecht is.
Dit is een science fiction film waar de toekomst heel 1990s eruitziet, het verhaal is vaak niet heel relevant, dit is vooral een opsomming van heel veel mooie en interessante locaties over de wereld heen, special effect stukken op het einde toe waren een favoriet van mij en het verhaal iets sterker daar. Geen miskend meesterwerk voor mij, vaak meer atmosfeer dan film, dit is meer interessant dan per se goed maar eindigde op een mooie noot.
ikkegoemikke
-
- 3497 berichten
- 5006 stemmen
37. Ghost Dog: The Way of the Samurai (1999)
FTV - 116 minuten : 1+3 punten
Totaal punten : 152+4 : 156 Punten
Persoonlijke waardering: 3.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/9oRbHgbJf1Zr2fct8jBIKadpKya.jpg
Genoten hiervan. Een fijne, eigenzinnige mix van verschillende genres. Een übercoole Whitaker die een samoerai impressioneert en met wapens revolvers zwaait alsof het samoeraizwaarden zijn. Een bende op-pensioen-zijnde maffiosi waarbij de ene verslaafd is aan cartoons en de andere oude verziende maffia-bompa als een halfdove ligt te schreeuwen. Berichten die per postduif worden verstuurd. De conversaties tussen Whitaker en de Franse ijscoman zijn uitermate hilarisch. Misschien wel wat traagjes. Maar toch ... genieten 
ikkegoemikke
-
- 3497 berichten
- 5006 stemmen
38. Devil in a Blue Dress (1995)
FTV - 102 minuten : 1+2 punten
Totaal punten : 156+3 : 159 Punten
Ik had Denzel eigenlijk niet direct herkend op de filmaffiche. Dus een klein beetje een verrassing toen hij in beeld kwam
Een niet onaardige film-noir met een doorsnee verhaal. De setting uit de jaren 50 vond ik wel geslaagd. Alleen die vent die geobsedeerd was in het kappen van bomen, paste er niet bij. Gaf het wel precies een Twin Peaks vibe.
ikkegoemikke
-
- 3497 berichten
- 5006 stemmen
FTV - 103 minuten : 1+2 punten
Totaal punten : 159+3 : 162 Punten
https://galeries.be/wp-content/uploads/2024/05/image-w1280.jpg
Veel Bruce Lee films heb ik tot nu toe nog niet gezien. Zijn klassieker "Enter the dragon" kan deze film natuurlijk niet evenaren. Om eerlijk te zijn vond ik het verhaal nogal sullig. En ik weet wel dat voor deze films het acteerwerk bijzaak was. Maar hier is het toch wel erbarmelijk slecht. De vechtscènes zijn dan wel weer uitermate leuk om naar te kijken. Blijkt Lee al gestorven te zijn voor deze film afgewerkt was. Vandaar dat hij er zo anders uitzag in het begin. Het waren invallers die zijn rol overnamen. Vandaar de grote zonnebrillen
Alleen het slotgevecht is de echte Lee. En dat was er ook aan te zien!
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Speelduur 90 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 234 + 3 = 237 punten
bonuspunten; The Asylum 1 punt Turkey 1 punt
Totaal; bonus 60 + 2 = 62 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*'
https://www.moviemeter.nl/images/cover/55000/55553.jpg?cb=1427010195 Dit is volgens mij geen mockbuster, maar het leent wel veel van andere films! Ook met Dragon Quest-games heeft deze film weinig van doen. Deze film draait om een man die op zoek is naar gekleurde steentjes voor zijn fidget spinner-aan een kettinkje en dan te bedenken dat de Avengers nog op zoek moesten naar hun Infinity stenen....Voor een fantasyfilm is deze niet eens zo heel slecht. Er zitten wel meerdere mindere dingen in maar daar is het budget ook na. Al kost die foeilelijke greenscreen-achtergrond en effecten de film wel punten.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Speelduur 91 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 237 + 3 = 240 punten
bonuspunten; Turkey 1 punt Gore 1 punt
Totaal; bonus 62 + 2 = 64 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1174000/1174101.jpg?cb=1771534672 Veelbelovende low-budget monsterfilm maar met een script dat uiteindelijk leidt tot een middelmatige film. Nadat een oliemagnaat en zijn team verdwijnen in de wildernis van Alaska, vormen zijn zoon en dochter van een beroemde ontdekkingsreiziger een nieuw team om het te onderzoeken....iedereen kan denk ik wel raden door de titel dat ze een Gigantopithecus ontdekken? Het verhaal is wel ambiteus door het niet alleen grotendeels in de sneeuw te laten afspelen, maar ook door het te situeren in 1947.Helaas duurt het na een veelbelovende opening lang voordat het verhaal echt op gang komt, lijken de personages te eendimensionaal. Waardoor dit dus een vrij gemiddelde kijkervaring werd. Hoewel een aantal moorden buiten beeld plaatsvinden, zijn er toch een paar goede, praktische bloederige momenten.En dan is er de yeti zelf. Wijselijk niet direct compleet in beeld maar langzaam steeds meer....Het beest is groot, harig en heeft dodelijke klauwen en kaken en ziet er geweldig uit. Met redelijk goed uitgevoerde visuele elementen en een behoorlijke hoeveelheid bloedvergieten, heeft de film genoeg te bieden.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
82 Midagi tõelist aka Something Real (2026) Niet op MM
Speelduur 113 minuten = 3 punt
FTV 1 punt Totaal; 240 + 4 = 244 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 64 + 0 = 64 punten
https://a.ltrbxd.com/resized/film-poster/1/4/2/6/1/2/7/1426127-something-real-2026-0-2000-0-3000-crop.jpg?v=d1a5b9bc8e De beide kanten van virtuele oplichting en chantage Een Estse thriller-drama met een intrigerende opzet; Het verwaterde huwelijk van Leo duwt hem in de val van Karl, die zijn nieuwe metgezel en haar dochter medeplichtigen maakt. Het eerste half uur is spannend gefilmd met vlotte montage, een best aardige jazzy elektronische geluidsontwerp, uitstekende cinematografie en een prima tempo. Daarna slaagt de film er niet in een balans te vinden tussen de thriller- en familiedrama, raakt het verstrikt in repetitieve scènes van de onsympathieke personages en ontbreekt het de film aan een memorabelere manier van gevaar. Het is eigenlijk gewoon een beetje doelloos ronddwalen.