Diamant Noir (2016)

Frankrijk / België

geregisseerd door Arthur Harari
met Niels Schneider, August Diehl en Hans-Peter Cloos

Pier Ulmann houdt zijn Nederlandse familie van diamantairs verantwoordelijk voor zijn vaders tragische leven en zijn dood. Pier keert nu terug om zogenaamd alle geschillen bij te leggen, maar eigenlijk wil hij op zoek gaan naar een partij vermiste diamanten die zijn vader ooit in zijn bezit had en waar blijkbaar een duister familiegeheim op rust.

kappeuter (moderator)
Aangekocht door Lumière; release: t.b.a.
EDIT: bioscooprelease is komen te vervallen

avatar van libra666
Voor de lange speelduur valt het op zich nog mee, al zijn er dooie momenten die evenzeer weggelaten hadden kunnen worden. Toch weet de regisseur af en toe de spanning goed op te bouwen, echter is het wel echt een drama film. Persoonlijk vind ik de hem wat oubollig overkomen voor een film uit 2016, het hele diamant gebeuren en al wat er rond hangt geeft toch even een inkijk in dit wereldje welk voor de gewone man niet echt bekend is. De acteurs acteren prima voor mij, ook leuk als Belg om de beelden te herkennen die in Antwerpen geschoten zijn. Een vette 3 voor deze Frans/Belgische productie.