Dragonquest (2009)

Fantasy

geregisseerd door Mark Atkins
met Marc Singer, Jason Connery en Daniel Bonjour

Een eeuwenoude tovenaar wekt een gigantisch, mythologisch beest tot leven. Een jonge held krijgt de taak om op pad te gaan en een hele reeks opdrachten uit te voeren, om zo een bijzondere draak te ontwaken. Deze draak zou de jonge held dan namelijk kunnen helpen met het verslaan van het gruwelijke monster.

avatar van dope
Film net gezien, ik zag dattie op imdb 'n 1 uit 10 had. Hierdoor had ik een heel laag verwachtingspatroon bij deze film. Wellicht dat ik de film daarom zo slecht nog niet vond. Tis niks geweldigs, niet meer dan een standaard avonturenfilmpje zoals je zo jaren geleden wel vaker had, maar als je er niet te veel van verwacht issie best te kijken

3.0 Zeker geen slechte film,
Gewoon een lekkere avonturen film,
zoals we vaker hebben gezien,
maar blijft je vermaken met zulk fata films.
3sterren van mij.

avatar van wingman8888
Hallo allemaal filmfreaks weet iemand wanneer deze film op DVD uitkomt uiteraard met NL subs graag bericht of PM ...tnx!!!

avatar van RickZ
Slechte avonturenfilm van B-film kwaliteit met matige en nepperige spec.eff., (zoals een 1-op-1 gevecht voor een bluescreen), voorspelbaar en met een matig verhaal.
Liefhebbers van dit genre kunnen beter kijken naar Volkodav iz roda Serykh Psov (2007)(aka Wolfhound)!!!!

avatar van jan
jan
Het idee is niet slecht, maar uitwerking, de acteurs en hun prestaties des te meer. Effecten zijn matig. Teleurstellende film.

avatar van Legan
Dragonquest is, voor een low budget film, best aardig en degelijk gemaakt. Toch wel één van de betere van The Asylum. Maar wie niet door lelijke effecten kan kijken, kan deze film beter skippen.

Pluspunten zijn vooral de lokaties. De bergen, de woestijn, de strand, ... Mooie, goed uitgekozen en realistische lokaties. Ook de decors zijn aardig, net als de aankleding ervan en het acteren (toch wel een aardige cast) was voldoende. De film bevat enkele interessante personages (zoals Hedona) en monsters met potentie, alleen wordt daar jammer genoeg veels te weinig mee gedaan. Het blijft allemaal helaas te oppervlakkig. Ook qua cinematografie een ruime voldoende, wat toch wel een verrassing was, gelet op enkele andere films van The Asylum.

Grootste minpunten zijn de soms slappe actiescènes en de effecten. Vooral bij de 'grote' veldslag ergens in het begin is het echt dramatisch. Zelden zulke slechte dingen gezien. Gelukkig maar dat het in de rest van de film wel meeviel. Wat betreft de monsters, deze lijken soms zo uit een standaard computergame te zijn gekropen. Op zich best aardig gemaakt, maar ze ,missen afwerking en finessen en gaan gewoon niet goed op in de omgeving (hebben bijv. geen schaduw).

Maar al met al toch vermaakt en zeker geen teleurstelling.

De acteurs waren zo tenenkrommend slecht dat ik de film na 10 minuten niet meer kon aanzien. Dat is eerlijk gezegd alles wat ik ervan kan zeggen. Daar kan geen landschap tegen op, helaas.

avatar van mrron
Verhaal zit niet logisch in elkaar. Dan gebeurt er dit en dan weer dat. Dit sluit niet logisch op elkaar aan. Acteerwerk is ook slecht. Thema wel redelijk. Wat een eindbattle zeg... ik viel bijna in slaap. Het was gewoon een lichtballetje overduwen. Niet eens een explosie op het einde ofzo, nee die man zakt gewoon rustig in elkaar waar je nauwelijks iets aan ziet. Ook hoe mensen dood gaan. Je ziet bijna geen bloed en de messen gaan erin als een kokend mes in de boter. Niet zeer vermakelijke film. Na maximaal 1 kwartier kijken denk je echt wat is nu ook al weer het verhaal en waarom kijk ik dit nog.

avatar van woeler82
Met Mrron ben ik wel mee eens, gewoon een slechte film, heb weliswaar niet de hele film gezien, maar genoeg om te zien dat deze film prut is

Dan vond ik dungeon en dragons 2 nog 5x beter als deze , en die was ook slecht gewaardeerd

avatar van Vascago
Zal vader Sean nog een beetje trots zijn op zijn zoon?

avatar van dave
Het productiehuis ‘The Asylum’ dat het subgenre ‘Sword and Sorcery’ een kans geeft, het lijkt een bizar initiatief. Je hebt sowieso altijd redenen tot achterdocht als ze op de proppen komen met een zogezegd 'originele film’. ‘Dragonquest’ lijkt namelijk verschillende details uit ‘The Lord of the Rings’ te kopiëren en tegelijk voort te borduren op platgereden paden. Alles wat min of meer zelf bedacht is qua verhaalelementen, trekt simpelweg nergens op.

Reeds in de eerste minuut wordt je geconfronteerd met een ellendige achtergrond, die volledig uit een computermachine is gerold. Zeer merkwaardig besluit, daar doorheen de rest van de film meestal relatief aanvaardbare decors te zien zijn. Uiteraard bleven ook de alreeds vermaarde bergtoppen niet lang uit, evenals het eerste symptoom van hun compleet impotente CGI-team. Een vuurdraak van heb ik jou daar vliegt plomp voorbij en zal meteen alle groene jongens tormenteren. Hij stoot immers een aanzienlijke hoeveelheid rook en andere uitlaatgassen uit, hetgeen wellicht niet conform de CO2 wetgeving is.

Een goede eerste indruk wou Atkins beslist niet maken, want van het aanvankelijke acteerwerk gaat het behang van de muren pellen. De grootvader van de held is plataf een raar mannetje. Hij spreekt met veel te veel pauzes, alsof elk woord van enorm belang is. Hoewel het grootste deel van zijn tekst natuurlijk pure zwans is. De jonge hoofdfiguur wordt vertolkt door de enige acteur die doorlopend probeert iets goed te maken van de kansloze klucht. Zeer opvallend hoezeer hij afsteekt tegenover de rest van de loze cast. Vooral Marc Singer stelt niet meer voor dan een droevige clown. Zijn personage is een mix van een bezopen piraat en een bedelaar met zware krampen, zo getuige alleszins zijn zure smoel en de vodden die voor kledij moeten doorgaan. Beeld je daarnaast nog eens in dat hij spreekt zoals Yoda uit ‘Star Wars’, en je weet hoe laat het is. Haast meelijwekkend. Luister trouwens vooral niet naar die zoeaaf van een Legan, want ook Hedona is allesbehalve interessant. Misschien trekt Katya nog een en ander recht, letterlijk dan, aangezien ze behoorlijk aantrekkelijk is. Of er in de vroege middeleeuwen oogschaduw, lipstick en nagellak voorkwam, is dan weer een andere vraag.

Een originele productie zei ik toch? Wel, dat valt in feite nog te bezien met een hoofdpersonage dat op Frodo Baggins lijkt, een gigantische spin in een grot en de verdoken referenties naar de Nazgûl. Verder lijken andere zaken veelal een ernstig gebrek aan fantasie en geestdrift te suggereren, daar alles op een verschrikkelijke wijze is uitgewerkt. Het verhaal is allereerst veel te snel verteld, zodat we nooit de kans kregen ons in te leven in de huidige situatie. De standaardlimiet van net geen anderhalf uur speelt hen duidelijk parten bij dit soort avonturenverhalen, maar desalniettemin dank ik de Hemel voor deze te korte speelduur. Zo zie je maar.

De gebeurtenissen an sich zijn tevens tamelijk vreemd. De held moet zes edelstenen opsporen, om daarna een draak op te kunnen roepen die de slechte tovenaar kan verslaan. Nu worden deze edelstenen meestal wel erg makkelijk gevonden, alsof een scoutsleider ze op verschillende plaatsen heeft verstopt voor zijn kleine bengels.

Enfin, ondanks voorgaande onzin en daarbij opgeteld de vreselijke muziek, is dit geen totale flop. De meeste decors zien er wel danig ‘mooi’ uit, al worden sommige beelden met betrekking hiertoe vaak herhaald. Je vervelen ga je in ieder geval wel doen en meer dan waarschijnlijk mag de DVD na afloop genieten van zijn welverdiende pensioen op de vuilnisbelt.

1,00 (1,25)

avatar van TheLionKingFan
Klinkt leuk, Drakenfilms zijn sowieso leuk.