- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Clean up the Trash Challenge
Clean up the Trash Challenge
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
FTV - 112 minuten = 4 punten
Bonus: geen
Totaal: 79 + 4 = 83 punten
Beoordeling : 1,5*
https://image.parool.nl/249893059/width/2480/liam-neeson-in-absolution
Film in het oeuvre van Liam Neeson die niks nieuws te bieden heeft. Een rol dat hij de afgelopen jaren al zovele malen gespeeld heeft en ook al veel beter dan hierin. Met z'n 112 minuten is dit een behoorlijk lange zit.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
24. Seoulyeok (2016)
FTV - 92 minuten = 3 punten
Bonus: geen
Totaal: 83 + 3 = 86 punten
Beoordeling : 1,5*
Zuid-Koreaanse animatie die ik enkel heb gezien omdat dit een prequel op het geweldige Train to Busan blijkt te zijn. Ik heb hier niet veel mee. Ook heel veel geroep, geschreeuw en getier een ganse film door. Animatie is sowieso al niet echt mijn ding.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 80 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 178 + 2 = 180 punten
bonuspunten; Turkey + Gore 2 punt films van Uncork’d Entertainment zijn zelfs slechter dan The Asylum 
Totaal; bonus 41 + 2 = 43 punten
Persoonlijke waardering; 1,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1169000/1169209.jpg?cb=1737742905 De intentie om een horrorfilm te maken waren er! Echter ook de onvermijdelijke beperkingen van budget die in dit genre vaak de kop opsteken. Aan de positieve kant, waren er wel een paar aardige en bloederige moorden die waarschijnlijk het grootste deel van het budget hebben opgeslokt. Die praktische effecten waren tenminste oké, wat natuurlijk ook telt . Maar het verhaal wil de kijker een mysterie voorschotelen.... maar er zijn helemaal geen verrassingen. Het weet ook niet voldoende sympathie of genoegen op te wekken om ons te laten meeleven. Waardoor er enkel een oppervlakkig slasherfilm overblijft. Veel dialogen, afgewisseld met motorgeluiden, een enkele bloederige scène en een slecht verhaal. Tja het resultaat is dus behoorlijk teleurstellend, zelfs binnen de ruime marge van microbudget horrorfilms.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
61 Hansel vs. Gretel (2015)
Speelduur 86 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 180 + 3= 183 punten
bonuspunten; Turkey + Gore + The Asylum = 3 punt
Totaal; bonus 43 + 3 = 46 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/102000/102955.jpg?cb=1426286318 Een vervolg op de Hansel & Gretel -film van productiebedrijf The Asylum waar niemand om gevraagd heeft, maar ja...ook niemand heeft gevraagd om die eerste film. De eerste film was ietsepietsie beter, maar dat komt eigenlijk alleen door de aanwezigheid van Dee Wallace. Degene die daarin Hansel speelde, keert hier terug en is een heksenjager geworden, een echte doorzetter, want hij heeft nu stoppels! Gretel in Katy Perry-stijl, gespeeld door een nog mindere actrice dan de vorige, sluit ze zich om de een of andere reden aan bij een heksenverbond die haar bakkerij wil inpikken en doet waar de tittel naar verwijst Euh...het is echt waar...alles gebeurd vanwege een bakkerij...en met Hans en Grietje heeft het al helemaal niets meer te maken. HEt begin en de finale confrontatie zijn best goed voor Asylum-begrippen; Maria Olsen duikt op en de special effectem zijn best aardig. Deze film wist zich ondanks zijn gebreken, grotendeels staande te houden, dus dat is zeker een pluspunt.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5783 stemmen
25. Big Trouble in Little China (Film, 1986)
RW - 99 minuten (2 punten)
Bonus: Geen
Totaal: 90 punten
Eigen beoordeling: 4*
Jack Burton is een stoere vrachtwagenchauffeur, die zijn vriend Wang helpt om diens vriendin terug te vinden. Hij komt terecht in Chinatown, maar tot zijn grote verbazing gebeuren daar enkele vreemde dingen. Hij en Wang moeten zich een weg banen door bovennatuurlijke krijgers om Lo Pan te verslaan, die Wangs vriendin wil offeren om zo zijn sterfelijkheid terug te krijgen.
Laatste keer dat ik deze zag was ik veel te stoned, dus mooi dat het een jubileumjaar was. Zorgeloos genieten, Kurt Russell speelt heeerlijk en het is hilarisch hoe zelfverzekerd Jack Burto constant is terwijl de dingen die hij probeert zelden echt goed gaan.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5783 stemmen
26. Mortal Kombat II (Film, 2026)
FTV - 116 minuten (4 punten)
Bonus: Gore
Totaal: 95 punten
Eigen beoordeling: 3*
Het is Shang Tsung, de tovenaar uit Outworld, niet gelukt om de kampioenen van Earthrealm uit te roeien voordat het toernooi Mortal Kombat is begonnen. Voor de vechters van aarde is de inzet hoog: als Earthrealm voor de tiende opeenvolgende keer het toernooi verliest, krijgt Outworld-keizer Shao Khan toegang tot de aarde en zal hij het veroveren. Om hem tegen te houden, doen Liu Kang, Sonya Blade, Cole Young en de rest beroep op nieuwe voorvechters, waaronder prinses Kitana en filmster Johnny Cage.
Hardstikke goed idee om Karl Urban als Johnny Cage te casten, maar ik had toch meer verwacht van hem. Het moment dat Kano in beeld is steelt hij toch weer elke scene met zijn Australisch accent, daar kan je gewoon niet tegenop.
Extra jammer, omdat Urban ook ergens uit die regio komt.
Verder vond ik in de voorganger meer brute kills zitten die ook in de game zaten.
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 81 minuten (1+1)
Bonus: turkey, nudity, gore, Jim Wynorski (4)
Subtotaal: 6
Totaal: 70 + 6 = 76 punten
https://i0.wp.com/www.cinegore.net/wp-content/uploads/2016/09/raptor_3.jpg
Oef eindelijk nog eens een film kunnen kijken, deze week eindelijk eens wat meer tijd, het is verdorie bijna een maand later. Over deze film valt niet zo heel veel goeds te vertellen. De dinosaurussen zien er heel erg goedkoop uit en Wynorski heeft precies opzettelijk voor een aantal actrices gekozen die meer boezem) hebben dan dat ze veel bijdragen tot het al erg magere plot. Welgeteld 1 keer slechts blote borsten, dat vond ik niet eens zo heel erg gezien het silliconen waren. Kennelijk ging hieraan een seksscène vooraf maar die hadden ze weggeknipt, alweer niet zo heel erg. Af en toe wat goeie gore maar daarmee is alles gezegd.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5783 stemmen
27. Autos, Mota y Rocanrol (Film, 2025)
FTV - 94 minuten (3 punten)
Bonus: Geen
Totaal: 98 punten
Eigen beoordeling: 4*
Een autoshow/muziekfestival loopt uit de hand omdat er veel meer bezoekers zijn dan dat er tickets werden verkocht. De Mexicaanse regering heeft een perfecte zondebok gevonden voor wat zij beschouwt als de grootste problemen van het land. Het zijn gewoon jonge mensen die plezier willen maken.
Lekker naturel geacteerd en bijna de gehele speelduur een heerrlijk tempo en bijbehorende chaos.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
FTV - 96 minuten : 1+2 punten
Bonuspunten Semi-Nudity : 1 Punt
Totaal punten : 126+4 : 130 Punten
Persoonlijke waardering: 2*
Ondermaatse Seagal actie-film met een belachelijk verhaal, ontbrekend acteerwerk en toch wel matige vechtscènes. Neen, ik heb wel betere films van hem gezien.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
32. Remember the Titans (2000)
FTV - 113 minuten : 1+3 punten
Bonuspunten : 0 Punten
Totaal punten : 130+4 : 134 Punten
Persoonlijke waardering: 4*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/czoQ98p3f9y2xGD7w6fU8nCjvt2.jpg
Toch wel een schitterende film. Weergaloos acteerwerk van Denzel Washington, Will Patton, Wood Harris en zeker en vast Hayden Panettiere. Een film over American Football en rassenkwesties. Je weet wel hoe het gaat verlopen : eerst wantrouwen, haat en verzet tussen de verschillende rassen om dan te eindigen in kameraadschap en begrip. Ach, 't is ook Walt Disney. Maar ik keek hem uit zonder te pauzeren en de 2 uren vlogen zo om. En die piepjonge Ryan Gosling amuseerde zich overduidelijk 
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
FTV - 119 minuten : 1+3 punten
Bonuspunten : 0 Punten
Totaal punten : 134+4 : 138 Punten
Persoonlijke waardering: 3*
https://assets.mubicdn.net/images/film/35906/image-w856_two_one.jpg?1745490128
Onderhoudende thriller/rechtbank-film met enkele uitzonderlijk goed gespeelde rollen. Vooreerst Susan Sarandon die hiervoor een Oscar-nominatie scoorde. Meest indrukwekkende scène was wanneer ze voor het eerst Roy Foltrigg ontmoet. Ook Tommy Lee Jones levert goed werk als de arrogant overkomende advocaat die een gooi doet naar een politieke carrière als hij deze zaak zou kunnen oplossen. En vanzelfsprekend Brad Renfro die eigenlijk het middelpunt is van de gehele film en op schitterende wijze de rebelse belhamel Mark Fray vertolkt. Spijtig genoeg werd een verslaving hem noodlottig en stierf hij aan een overdosis op 25 jarige leeftijd. Leuke film om te kijken maar ook niet al te spannend. De maffia leden waren echter redelijk ongeloofwaardig en lachwekkend.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
62 Lee Cronin's The Mummy (2026)
Speelduur 133 minuten = 3 punt
FTV 1 punt Totaal; 180 + 4 = 187 punten
bonuspunten; Gore 1 punt
Totaal; bonus 46 + 1 = 47 punten
Persoonlijke waardering; 3,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1177000/1177745.jpg?cb=1774796102
“I'm her Daddy now”
De productiemaatschappijen, Atomic Monster (James Wan) en Blumhouse Productions (Jason Blum) werkte samen aan deze prima commerciële Hollywood-horrorfilm "The Mummy" Echter heeft de film niets met avonturiers, catacomben en herrezen verdoemde geliefden te maken. Nee integendeel, vraag me zelfs af of iemand niet per ongeluk het script van een nieuwe The Exorcist reboot heeft verwart met deze film?
Het valt namelijk op hoeveel overeenkomsten er zijn met "The Exorcist" (1973) De demon Pazuzu werd vervangen voor Nasmaranian Noord-Irak voor Egypt en ook hier blijf de maaginhoud niet binnen. Sowieso gaat deze film flink los met scènes vol slijm en andere smerigheid. Ja er zit allerlei smerigs en leuks in! Echter leunt de film wel bijna geheel op dingen die je al eerder heb gezien met weinig originaliteit.
Ander dingetje is iets waar op het moment veel Hollywoodproducties last van hebben: een te lange speelduur. Hierdoor zakt de spanningsboog soms in scenes die net te lang doorgaan,, er zijn zijplotjes en opvulling. Gelukkig weet de film dit goed te compenseren met memorabele walgelijke horrorscènes! Ondanks die enkele minpunten blijft het wel een productie die zeer de moeite waard is om te bekijken.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
63 The Girls from Thunder Strip (1970
Speelduur 82 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 187 + 2 = 189 punten
bonuspunten; Turkey 1 punt
Totaal; bonus 47 + 1 = 48 punten
Persoonlijke waardering; 2*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/92000/92383.jpg?cb=1693507397 Hm, oké....volgens de poster zou het in principe draaien om "de meiden" maar uiteindelijk bleek het minder om plattelandszussen te gaan Om wie het dan wel ging... dat is me eigenlijk ook niet duidelijk. Op een bepaald moment leek het even erop dat het politie tegen motorrijders zou worden. Niet dus en als biker-film stelt het ook teleur. Ze verplaatsen zich te voet of in een auto maar bijna niet op een motor. Drie zussen die illegale drank stoken, slaan op de vlucht nadat ze een zus uit de gevangenis hebben bevrijd. Onverstandig genoeg laten ze drie moordlustige motorrijders met hen ontsnappen... De R-rated scènes... met een verkrachting (uit beeld), een moord (een flits in beeld) en de onvermijdelijke confrontatie met de wet vinden allemaal binnen enkele minuten na het begin plaats. Ja, zelfs de exploitatie elementen slaagt de film te verprutsen. Geen geweld, geen gratuit naakt maar wel middelmatige humor, cartooneske visuele grappen en vrolijke blue Grass-muziek. Het minpunt is dat de film hierdoor gewoon tegenvalt! Saillant detail; Naast exploitatie-veteraan Gary Kent, zien we Casey Kasem (bekend van de stem van Shaggy) als een stijve pennenlikker
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 99 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 189 + 3 = 192 punten
bonuspunten; Vluchtig een naakte vrouw 1 punt
Totaal; bonus 48 + 1 = 49 punten
Persoonlijke waardering; 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1167000/1167595.jpg?cb=1774704076
Laat ik met het meest voor de hand liggende beginnen. Dit is een soort remake van "Seven Samurai/ The Magnificent Seven," maar dan anno nu met soldaten. Een solide concept dat nog steeds werkt. De film neemt rustige aanloop om je de personages te laten leren kennen voordat de chaos losbreekt. Dat is echter een opbouw die na een tijdje iets te lang duurt. Maar het ook net iets beter maakt dan sommige andere films in dit genre. De soldaten onder leiding van Kiefer Sutherland zijn allemaal sympathiek. De schurken zijn standaard kartel-mannen. De eerste actiescène in Mexico is snel en heeft impact op het verdere verhaal. Alles escaleert op een leuke manier tot de prima schietpartij aan het eind...al had wel enigszins moeite met degene die er overleven...! Ach als luie standaard actiefilm was dit prima.
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 135 minuten (3+1)
Bonus: /
Subtotaal: 4
Totaal: 76 + 4 = 80 punten
https://pbs.twimg.com/media/FvJgQKYX0AU-u1A?format=jpg&name=large
Deze had ik opgenomen via TV een paar weken terug en gisteren bekeken. Ik ken natuurlijk wel de sport en ik herinner me dat er oa op de originele Playstation een serie van Gran Turismo games beschikbaar waren (ongetwijfeld ook op PC). IK denk dat ik Gran Turismo 4 had maar helemaal zeker ben ik er ook niet meer van, is ook al zo lang geleden. Gebaseerd op waar verhaal, wel er zal toch een groot deel bij verzonnen zijn want zo vaak close finishes is natuurlijk wel vergezocht. En die ene Capa zal ook wel overdreven zijn gemaakt, want zo vuil rijden die was volgens mij zijn licentie al snel kwijt geraakt. Ondanks overdreven drama bij momenten toch genietbaar filmpje, misschien een tikkeltje aan de lange kant maar het uitgangspunt van sim racer tot echte racepiloot wist me wel te boeien tot het einde. Leuk dat de echte Jann Mardenborough veel stunts zelf deed.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
FTV - 131 minuten : 1+3 punten
Bonuspunten Semi-Nudity, Seksscène : 2 Punten
Totaal punten : 138+6 : 144 Punten
Ik verheugde me op een Stalingrad-film. En zo begon het ook. Een groots opgezette openingsscène. En de scenery van Stalingrad zag er adembenemend uit. Maar spijtig genoeg veranderde de film na een tijd in een aanslepend duel tussen twee sluipschutters: de befaamde Vassili Zaitzev en een Duitse majoor. Twee sluipschutters die elkaar de duvel aandoen. Spijtig genoeg lag daardoor de nadruk niet meer op de slag van Stalingrad. Verder vond ik het ontpoppende liefdesverhaal compleet overbodig. Vond ik het nogal storend dat de Russen en Duitsers soms in echt authentiek Brits praatten (met accent nog wel). En het Hollywoodiaans einde met de herstellende Russin in een ziekenhuisbed, vond ik ook nogal overdreven. Toch bewondering voor de beide sluipschutters.
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
15. Emanuelle in America (Film, 1977)
FTV - 100 minuten (2+1)
Bonus: full frontal nudity, seksscènes, gore (dat had ik dus niet verwacht), Laura Gemser (5 punten)
Subtotaal: 8
Totaal: 80 + 8 = 88 punten
https://thecriticaleye.me/wp-content/uploads/2017/07/emanuelle-in-america-750.jpg
Ok dit moet zowat de meest bizarre en harde film van alle Em(m)anuelle films. Niet zozeer omdat er (onnodige) expliciete hardcore seksscènes in zitten (gelukkig niet al te lang want ze zijn doodsaai en voegen niets toe) maar naar het einde toe krijgt Emanuellewat beelden voorgeschoteld van vrouwen die worden verkracht en gemutileerd hetgeen bangelijk echt lijkt. En ja dan is er nog dat moment waarbij een dame even met een paardenlul gaat spelen, gelukkig werd het geen beastiality sex dat zou volgens mij niet door de censuur zijn geraakt.
Enfin voor de rest redelijk standaard Emanuelle filmpje. Ze reist wat rond heeft meerdere bedpartners, er is wel een verhaal maar dat is niet bijster interessant.
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
16. Le Notti Erotiche dei Morti Viventi (Film, 1980)
RW - 111 minuten (3)
Bonus: full frontal nudity, seksscènes, gore , Laura Gemser, turkey, Joe d'Amato (7 punten)
Subtotaal: 10
Totaal: 88 + 10 = 98 punten
OK kennelijk had ik deze film vroeger al eens gezien (dat heb je dan als je vergeet aan te duiden op letterbox dat je deze heb gezien) maar ik kon mij er dus niks van herinneren en kennelijk vond ik deze niet zo denderend destijds. Ik moet toen misschien niet zo oplettend zijn geweest, want zo slecht vond ik deze nu ook weer niet. Nuja ondanks dat ik dus geen extra punt for FTV kon versieren levert deze mij toch een dikke 10 punten op.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
65 Uykucu (2025) Niet op MM
Speelduur 123 minuten = 3 punt
FTV 1 punt Totaal; 192 + 4 = 196 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 49 + 0 = 49 punten
https://tse2.mm.bing.net/th/id/OIP.HAMwFITk_2YW58ogSqdpRAHaKk?r=0&rs=1&pid=ImgDetMain&o=7&rm=3Deze visueel gelikte Turkse film was niet slecht! De film volgt Ferman een "Soefi -huurmoordenaar" met een rode bril, die werkt voor een schimmige criminele syndicaat, wiens wereldbeeld veranderd wanneer hij verliefd wordt op Saye .Het verhaal leunt echter te zwaar op bekende clichés van de "huurmoordenaar met een hart van goud" en een voorspelbare romance. De prima acteerprestaties van de twee hoofdrolspelers is het grootste voordeel van de film. Maar de film is ook wel een beetje te lang. Kreeg ook het gevoel dat er een symbolische religieuze ondertoon was maar verder waren er prima hand-tot-hand gevechtsscènes en een hoge productiewaarde en die maken het vermakelijk en beter dan ik had verwacht.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
66 Huang Miao Village Tales of Mystery (2023) Niet op MM en IDMB
Speelduur 88 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 196 + 3 = 199 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 49 + 0 = 49 punten
Persoonlijke waardering; 3,5*
https://a.ltrbxd.com/resized/film-poster/1/0/5/6/2/3/1/1056231--0-2000-0-3000-crop.jpg?v=c601e6340e
Wie een beetje bekend is met de Hongkongse cinema kent misschien de komische horrorfilm Geung Si Sin Sang (1985) oftewel Mr. Vampire. Dit is een soortgelijke film waarbij het hoofdpersonage, Oom Jiu, met zijn snor, warrig haar en kledingstijl precies lijkt op deze Mr. Vampire
Deze oom Jiu is een rondreizende arts en Taoïstische meester die samen met zijn twee stuntelige leerlingen het Huangmiao-dorp in het westen van Hunan aandoen, ze raken betrokken bij een reeks mysterieuze gebeurtenissen en bovennatuurlijke moordzaken die ze moeten oplossen. Dat was een degelijk mysterie...
Voor iets wat gratis op YouTube (met ondertiteling) en op de Chinese Streamingdienst iQIYI is te vinden was deze film helemaal niet slecht. De decors gaven het ook een beetje een jaren tachtig vibe, er zitten een paar goede vechtscènes en het gebruik van gekleurde lichten om alles spookachtiger te maken, deed zijn werk goed. Wel een opmerking daarbij...geesten, horror...ja inderdaad maar deze film is gemaakt voor een Chinees publiek. De bovennatuurlijke elementen zijn er dus wel maar eigenlijk ook weer niet! Toffe film maar ja ik was al om doordat het dansende papier-poppetjes had !
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 92 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 199 + 3 = 202 punten
Totaal; bonus 49 + 1 = 50 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1177000/1177507.jpg?cb=1777585239 In de nineties en zero's waren er legio van dit soort Direct-to-video-actiefilms. Ze keken meestal lekker weg en daarvoor werden ze ook gewaardeerd. Oké de markt voor dit soort films is aanzienlijk veranderd ,minder uniek geworden. Echter komen er wel nog regelmatig van dit soort degelijke B-films uit! Bij deze is het wat wachten op de grote actiemomenten want die vinden pas plaats als de onvermijdelijke confrontatie komt. Waarschijnlijk daarom dat de film pas 3,5 jaar na de opnames is uitgebracht Het is Neo-western met Stephen Lang in de rol van "een zwerver die in een wetteloos stadje terechtkomt en de boel rechtzet" Het is een oud verhaal, maar het werkt nog steeds prima, zolang er maar een stoïcijnse, stoere held is om de dag te redden. Dolph Lundgren wordt een beetje onderbenut, maar het was leuk om hem eens in een andere rol te zien en Keitel speelt de kwaadaardige gangster met gemak. De rest van de cast doet het naar behoren, daar valt niets op aan te merken. Net als de film zelf die precies doet wat je kan verwachten.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 90 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 202 + 3 = 205 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 50 + 0 = 50 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1173000/1173279.jpg?cb=1771530687 Je kan veel van regisseur Ben Wheatley vinden maar geen twee films van hem zijn hetzelfde! Echter weet ik ook niet of ik heel blij werd om hem deze commerciële actiefilm te zien doen....Enfin hetzij zo... Het mogen duidelijk zijn dat dezelfde mensen die hier achter zitten ook achter de "Nobody" -films (en uiteraard de John Wick -films) zitten. Mede schrijver Bob Odenkirk (van datzelfde Nobody , en Better Call Saul ) speelt de hoofdrol als Ulysses die als waarnemend sheriff, in het kleine stadje Normal in Minnesota begint maar al snel ontdekt dat de inwoners leven met enkele geheimen. De beproefde formule van actie en komedie. Hoewel het nergens vernieuwend is,weet het wel onbeduidend vermaak te brengen. Wheatley kan denk ik wel alles regisseren maar kan zoveel beter dan dit. Het is niet verschrikkelijk, het is gewoon doorsnee.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 95 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 205 + 3 = 208 punten
bonuspunten; Lesbische koppel en volgens mij wat Gore 2 punt
Totaal; bonus 50 + 2 = 52 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1174000/1174852.jpg?cb=1759053938
"Do you hear the heavenly father?"
In de openingstitels krijg je een tekst te zien over de Fundamentalistische mormoonse kerk oftewel de Heiligen der Laatste Dagen. En "inspired by true events" ....bij die bewering wordt voor mij al uitkijken geblazen! Vervolgens werd je voorgesteld aan Elise Decker terwijl ze wordt gedoopt. Tien jaar later zie je Elise schilderen in een kamer en haar vriend Adam komt binnen om te kijken hoe het met haar gaat....
Tja... het werd een vrij rechttoe rechtaan standaard horror. De sfeer werkte nog wel wanneer het zich inzet voor de rituele horror. Er is soms iets verontrustends en er zijn een paar jump scares. De horror voelt verder repetitief aan en was niet erg boeiend genoeg om echt gevaar op te roepen. Het was niet heel slecht, maar meer voorspelbaar, met prima acteerprestaties, enkele griezelige schrikmomenten, wat beeldspraak, wat aardige gore en een Lesbische kwaadaardige heks.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 95 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 208 + 3 = 211 punten
bonuspunten; Gore + Turkey 2 punt
Totaal; bonus 52 + 2 = 54 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1178000/1178087.jpg?cb=1769539908
Dit verbaasde me eigenlijk hoe goed het was. Dit is niet zo'n lowbudget horror-rage met een hoofdpersonage uit het publieke domein. Nee deze film neigt meer naar folk horror en is redelijk serieus. Het werkte soms echt goed! De opzet is echt solide, met een prima sfeer, afgelegen Schots landgoed, vreemde familiegeschiedenis, en die hele Roodkapje-schaduw die over alles hangt. De overgang van Londen naar het platteland, het verdriet slaat toe, en er is echt een gevoel van angst. Het natuurlijk al snel duidelijk dat er iets sinister aan de hand is. Helaas begin het naarmate het langer duurt, ook wat onsamenhangender te worden. Rommelig. Frustrerend in het midden. De film sleepte dan soms een beetje maar het einde was geweldig. Voor een debuutfilm best sterk dus maar hoe kan het ook anders als Neil Marshall als executive producer optreed. Wat ook weer niet gek is want regisseur Craig Conway speelde als acteur in Doomsday, The Descent en Dog Soldiers.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 85 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 211 + 3 = 214 punten
bonuspunten; Gore 1 punt
Totaal; bonus 54 + 1 = 55 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1179000/1179371.jpg?cb=1772886438 Het is niet perfect, maar het is veel beter dan de verschrikkelijke poster. Er zijn een paar schrikmomenten en spookcamera die hoofden explodeert is natuurlijk cool! Het verhaal draait om een vrouw waarvan haar echte overleden ouders haar een huis in het noorden hebben nagelaten. Raad eens? Juist het spookt maar dan op beelden van oude videobanden. Zoals het nu is,is het acteren prima, is er wat gezichtsverscheurende gore en een twist- verrassingseinde wat allemaal voordelen zijn. Solide horror dus, die niet zo goed begint maar wel goed eindigt en daarmee één van die Uncork'd-productie die wel degelijk en leuk was.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 83 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 214 + 2 = 216 punten
bonuspunten; transgender karakter + Gore 2 punt
Totaal; bonus 55 + 2 = 57 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1179000/1179234.jpg?cb=1772480320 Een stap vooruit ten opzichte van T Blockers, de andere film die ik van deze Regisseur Alice Maio Mackay zag en dit is zeker een betere productie! Het is een soort horror-romance film dat meer bezig is met vorm (stijl) dan met horror, waardoor de nadruk meer op de ontluikende romance lig, terwijl de bovennatuurlijke elementen meer op de achtergrond blijven. Die relatie is niet het subplot; Het is het hoofdmenu...!
In de film volg je een jonge trans-vrouw die naar de stad verhuist en daar een liefdesrelatie krijgt met tattoo-artieste Gen. Wanneer deze onbewust een demon los laat, die hun vrienden bedreigt, moeten de twee vrouwen een manier vinden om dit te stoppen. Sommige dialogen en verhaalelementen zijn wel een beetje cringe. Je merk dat dit door een twintigjarige is geschreven.
Neem niet weg dat Mackay's film wel een mooie visuele stijl bezat. Ze had oog voor boeiende neonverlichte scènes en de film bezat subtiele CGI. De twee hoofdrolspelers, Alexandra McVicker en Avalon Fast, helpen daarnaast dit liefdesverhaal tot leven te brengen met geweldige chemie op het scherm. En ander feitje is dat de score bestaat uit elektronische liedjes van H6LLB6ND6ER (van de filmmakende Adams Familie) Kortom een prettige bovennatuurlijke LGBTIQ+ horrorfilm.
wendyvortex
-
- 5304 berichten
- 7313 stemmen
16. Remarkably Bright Creatures (2026)
Speelduur: 111 minuten = 3 punten
FTV: 1 punt
Bonuspunten: -
Totaal aantal punten film: 4 punten
Totaal aantal challenge: 61 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1179000/1179173.jpg?cb=1778247435
Film die prima doet wat ie moet doen: feel good movie zijn. Uiteindelijk dan want de zakdoekjes kan de doelroep binnen handbereik houden. Heel diep gaat het echter niet. Het zit iets onder het huidige filmhuisniveau wat dat betreft. De over de mensheid filosoferende inktvis is het hoogtepunt en die krijgt net net te weinig screentime. Maar voor een direct-to-Netflix film best fijne productie voor het iets oudere publiek. Trash gehalte is nihil.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 99 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 216 + 3 = 219 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 57 + 0 = 57 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/46000/46514.jpg?cb=1541448764 Denk dat het grootste probleem van deze film is, dat het probeert zowel groots historische, als ook een romantisch epos te zijn. Alsof men enkel ging voor scoren in de bioscoop (of had het vasteland hier veel meer mee te maken?) Dit werkte dus niet! In het oude China, is er weer eens, zoals zo vaak, verdeeldheid. Als keizer Yen dodelijk gewond raakt op het slagveld en sterft, breekt er onrust uit in het rijk, want erfgenaam en prinses Yen neemt zijn plaats in, een verrader binnen haar eigen gelederen zorgt ervoor dat ze "verdwijnt". Dit verhaal is vrij rechttoe rechtaan en lijkt alleen een middel te zijn om ofwel romantiek of om gevechten te tonen. Beide zorgen nooit voor enige opwinding. En dan helpt zo'n opdringerige score ook averrechts. Donnie Yen wordt hier ook een beetje verspild met slechts één gevechtssequentie waarin hij het opneemt tegen een heel leger. Kelly Chen deed het redelijk in haar eerste martial arts-film, maar is niet heel sterk. De film wordt uiteindelijk overschaduwd door oppervlakkige verhaal en een ongelukkige dosis cheesyness.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
Speelduur 84 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 219 + 2 = 221 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 57 + 0 = 57 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1177000/1177906.jpg?cb=1768850843
"The future is a mystery; it is the strange dark"
Dit is een whodunnit-film op één locatie, een beetje als een toneelstuk, echter wordt het op een niet-lineaire manier verteld. In de film denkt analyse-expert Edgar dat hij de toekomst kan zien, zijn vrouw denkt dat hij de draad kwijt is, en zijn dochter weet niet goed wat ze moet geloven.Maar wanneer vreemden aan hun deur verschijnen is het duidelijk dat er iets heel vreemds aan de hand is. Op één locatie is natuurlijk mede door een laag budget maar het was wel vindingrijkheid en met enkele wendingen. Erg leuk gedaan, en doordat het speelt met perceptie en de waarheid iser voldoende mysterie om de kijkers betrokken te houden. Ondanks de 84 minuten durende speelduur en de low-budget sfeer van de film, heb ik genoten van deze mysterieuze thriller.
joolstein
-
- 11183 berichten
- 9186 stemmen
75 Maciste alla Corte del Gran Khan (1961)
Speelduur 80 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 221 + 2 = 223 punten
Totaal; bonus 57 + 1 = 58 punten
Persoonlijke waardering; 3*'
https://www.moviemeter.nl/images/cover/34000/34540.jpg?cb=1742166706 Italiaanse peplumfilm met Gordon Scott als Maciste (of Samson of Goliath) die zich afspeelt in het oude China. Maciste is een van de oudste terugkerende personages in de cinema. De gespierde held helpt hier een Chinese prins en prinses Lei-ling wanneer hun land wordt binnengevallen en hun volk wordt gemarteld en tot slaaf gemaakt door de meedogenloze Garak de Grote Khan en zijn handlanger Bayan. Verder neemt het zo'n beetje alle stappen die we al eerder zagen in Maciste-films; knuffelen met een tijger (was eerder een leeuw) en hij stopt een strijdwagen met paarden. Alhoewel dat deze scene ditmaal best spectactulair was en misschien wel het beste deel van de film. Men hergebruikte voor deze film, de grote exterieurdecors, de weelderige interieurdecors en zelfs Aziatische figuranten van Marco Polo (1962) Maar ook nu weer zijn de krachtprestaties van een Grieks uitziende held in het oude China....weer ongelooflijk leuk.