- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Clean up the Trash Challenge
Clean up the Trash Challenge
Theunissen
-
- 12322 berichten
- 5536 stemmen
9. The Haunting of Morella (1990)
De cover van de eerste Six Feet Under plaat komt van de film poster van deze film raar genoeg.
Inderdaad, die eerste plaat "Haunted" van "Six Feet Under" (heb ik destijds in 1995 als CD gekocht in een platenwinkel in Arnhem toen ik bij "AkzoNobel" stage liep) is overigens wel veel beter dan de film "The Haunting of Morella".
Maar mijn persoonlijke favoriete album van "Six Feet Under" vond ik hun tweede album "Warpath". Vooral de nummers "Death or Glory" (weliswaar een cover) en "Burning Blood" (geweldige brutale tekst die je lekker kunt meezingen in een muzikaal zeer laag tempo) vind ik daarvan ijzersterk.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
FTV - 115 minuten = 4 punten
Bonus: geen
Totaal: 60 + 4 = 64 punten
Beoordeling : 2,5*
Zangeres Goldberg verlaat de grote stad en neemt de terminaal zieke Parker en de jonge, naïeve Barrymore mee op sleeptouw. Allen dragen ze hun eigen persoonlijke bagage mee en dat zal leiden tot een diepgaande vriendschap.
Het is allemaal ontroerend, mooi en lief gebracht maar net ietsje te klef voor mezelf. Misschien best wel verteerbaar op een regenachtige zondagmiddag, mijn ding is dit niet.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5784 stemmen
18. Silent Night, Deadly Night (Film, 2025)
FTV - 96 minuten (3 punten)
Bonus: Gore (1 punt)
Totaal: 69 punten
Eigen beoordeling: 3.5*
Kijk, wat een leuk voorbeeld van een prima remake. Met het origineel uit 1984 was niet perse veel mis, maar 40 jaar later kan zoiets helemaal herleven. Bovennatuurlijk sausje eroverheen, flink wat vloeiend bloed en je hebt een erg vermakelijke slasher.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5784 stemmen
FTV - 93 minuten (3 punten)
Bonus: Gore, Seksscene (2 punten)
Totaal: 74 punten
Eigen beoordeling: 3*
Waarschijnlijk is deze op m'n lijst terecht gekomen omdat joolstein er een leuke review over had geschreven, dat doet ie wel vaker. Heb me wel vermaakt met de film die volzit met onsympathieke personages, dus ik zat constant te juichen als er weer eentje 'afviel'.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5784 stemmen
20. The People under the Stairs (Film, 1991)
FTV - 102 minuten (3 punten)
Bonus: Geen
Totaal: 77 punten
Eigen beoordeling: 3.5*
Dit keek onverwachts verdomde leuk weg. Ook lachen dat mijn huisgenoot op een gegeven moment vroeg 'is dit bedoeld als komedie?'. Dat is het zeker, ik bedoel Everett McGill in een gimp suit die schreeuwend gaten in zijn muren schiet is een beeld dat ik niet snel zal vergeten. Ben benieuwd of die remake van Jordan Peele er nog aankomt.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5784 stemmen
FTV - 109 minuten (3 punten)
Totaal: 80 punten
Wel een zeer magere 3*, want misschien wilt de film iets te interessant doen richting het einde. Dat kind werkte ook op mijn zenuwen.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5784 stemmen
22. Ali G Indahouse (Film, 2002)
RW - 88 minuten (2 punten)
Totaal: 82 punten
De blanke Britse wannabe gangsta-rapper Ali G wordt misbruikt door een kandidaat voor het parlement, in de hoop de Premier voor schut te kunnen zetten. Ali wordt echter gekozen, en ontdekt dat er plannen ontstaan om een nieuwe luchthaven te bouwen op de wijk Staines.
Onderbroekenlol en het is altijd leuk om te zien hoe hooggewaardeerde acteurs zichzelf compleet voor schut zetten in films van Sascha Baron-Cohen.
Zo zie je hier Charles Dance met zijn billen schudden in een krap, roze jurkje en Martin Freeman speelt een tenenkrommende 'wigger' die denkt dat ie een ganster is.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5784 stemmen
FTV - 72 minuten (2 punten)
Totaal: 84 punten
De hond Indy gaat op reis met zijn mens en beste vriend Todd, nadat ze de stad verlaten voor een huis op het platteland dat al enige tijd leeg staat. Na zijn intrek wordt Indy meteen gekweld door een onzichtbare aanwezigheid, ontvangt hij waarschuwingen van een gestorven hond en wordt hij achtervolgd door visioenen van de grimmige dood van de vorige bewoner. Wanneer Todd begint toe te geven aan de duistere krachten die rond het huis zwermen, moet Indy het opnemen tegen een onbekende macht die van plan is zijn geliefde Todd mee te sleuren naar het hiernamaals.
Indy is een prachthond en zijn reacties en schattige koppie zijn het beste aan dit best magere verhaaltje. Er word opzich goed gebruik gemaakt van de 'sixth sense' die honden hebben, maar echt spannend wordt het nooit.
Die Todd verdient ook helemaal geen vriend als Indy.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5784 stemmen
24. Night of the Reaper (Film, 2025)
FTV - 93 minuten (3 punten)
Bonus: Gore
Totaal: 88 punten
Eigen beoordeling: 2.5*
Na de brute moord op een tieneroppas keert studente Deena voor het weekend terug naar huis. Daar wordt ze zelf meegesleept in een oppasklusje. Wanneer de sheriff een voorwerp krijgt toegestuurd dat bewijst dat de moord niet op zichzelf staat, gaat hij op speurtocht en ontdekt dat de dader een nieuwe moord aan het plannen is.
Ook deze kwam op de lijst nadat joolstein zei dat er heerlijke gore inzat. Dat vond ik eigenlijk wel meevallen, net zoals ik heel de film eigenlijk een beetje saai vond. Uitgekauwd met weinig overtuigende personages, het deed me heel weinig. Wel tof dat leading lady Jessica Clement stoer bleef tot het einde, haar ogen kwamen er goed uit met al die schmink op.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
FTV - 150 minuten = 5 punten
Totaal: 64 + 5 = 69 punten
Beoordeling : 4*
Tweede verfilming van het gelijknamige boek van William Lindsay Gresham blijkt een kolfje naar de hand van Guillermo del Toro te zijn.
Een man met een verleden voegt zich bij een rondreizend gezelschap en leert daar de knepen van het vak. Langzaam ontpopt hij zich tot een meester in het manipuleren/bedriegen van mensen en loopt hij, de kaarten negerend, zijn eigen ondergang tegemoet.
Met veel visuele flair in beeld gebracht, plezierig om naar te kijken. Alsof je op een carrousel zit die steeds sneller begint te draaien. Bradley Cooper is goed in de hoofdrol maar het zijn de vele bijrollen die het hem vooral doen, met een venijnige Cate Blanchet op kop.
Theunissen
-
- 12322 berichten
- 5536 stemmen
Speelduur: 110 minuten (3 punten)
FTV: 2 punt
Totaal: 30 + 3 + 2 = 35 punten
Ruim 35 jaar na het origineel keert de moordende spanning terug naar de Amsterdamse grachten in "Amsterdamned II". Waar het eerste deel uit 1988 inmiddels is uitgegroeid tot een cultklassieker binnen de Nederlandse thrillerwereld, voelt dit vervolg vooral als een degelijk maar weinig verrassend eerbetoon aan vroeger tijden. Het is weliswaar zeker geen slechte film, maar het mist de impact, spanning en rauwe sfeer die het origineel zo memorabel maakten.
Theunissen
-
- 12322 berichten
- 5536 stemmen
8. Him (2025)
Speelduur: 96 minuten (2 punten)
Totaal: 35 + 2 + 2 = 39 punten
https://butwhytho.net/wp-content/uploads/2025/09/HIM-2025-But-Why-Tho-6.jpg
"Him" probeert een opvallende mix te zijn van sportfilm, psychologische horror en satire op topsport, maar slaagt er uiteindelijk nauwelijks in om van die interessante ingrediënten een echt boeiend geheel te maken. "Him" is vooral een film die veel ideeën heeft, maar er weinig goed weet uit te werken.
Theunissen
-
- 12322 berichten
- 5536 stemmen
Speelduur: 174 minuten (4 punten)
Totaal: 39 + 4 + 2 = 45 punten
https://cinemagazine.nl/wp-content/uploads/hidden_life_a.jpg
"A Hidden Life", van de bekende regisseur Terrence Malick, is zonder twijfel een prachtig gefilmde en ambitieuze waargebeurde Biografie / Drama / Oorlog film, maar voor mij werkte het totaal niet. De film duurt ruim bijna drie uur en voelt ook echt zo lang aan. Het tempo ligt extreem laag en veel scènes slepen zich voort zonder dat er echt iets gebeurt. Hoewel de boodschap over geweten, geloof en verzet tegen het naziregime op papier zeer interessant is, wordt het verhaal zo traag verteld dat het moeilijk is om betrokken te blijven.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
FTV - 102 Minuten : 1+2 punten
Bonuspunten - : 0 Punten
Totaal punten : 105+3 : 108 Punten
Persoonlijke waardering: 3*
https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2023/12/MCDMOON_MG001.jpg?w=1296&h=730&crop=1
Miljaar, bijna een week geen film. Tijd voor een laat-avondje-filmkijken. Dan maar weer een Cage-film aangezwengeld. Een klassieker die ik nog moest kijken. Moet een rom-com voorstellen, maar qua humor en romantiek was het toch maar miniem. Het meest grappige personage was voor mij de grootvader
En toch viel het allemaal mee. Het waren rare situaties somtijds en nogal voorspelbaar waar het naartoe zou gaan. Maar Cage was weer super en zag er bij momenten wel echt uit als een idiote debiel. Ik was vooral verrast door Cher. Niet gedacht dat ik ze wel goed zou vinden in deze film.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
FTV - 135 minuten : 1+3 punten
Totaal punten : 108+4 : 112 Punten
Persoonlijke waardering: 2.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/cguzwAWMrT9yhSvilgaZxNhipdo.jpg
En vervolgens met de random-optie eentje laten opstarten. Bleek het deze John Wayne-film te zijn. Wel een beetje raar, Wayne als circus-directeur. Verwacht niet een rasechte cowboy-film. 't Is eerder een aaneenschakeling van circusacts vermengd met veel dramatiek vol familieperikelen. Er zitten enkele onverklaarde scènes in. Het kapseizen van de boot vond ik nogal bizar. En hoe het vuur uitbrak was ook nogal onduidelijk. Denk niet dat Wayne hier succes mee oogste. Niet bepaald een rol zoals we van hem gewend zijn. Meest aandachttrekkende rol was weggelegd voor Claudia Cardinale. Wat een snoezige jongedame was ze hier met sowieso al de juiste proporties
Zal haar filmografie eens doorspitten op zoek naar nog wat films waarin ze opdraaft!
https://images.mubicdn.net/images/film/31795/cache-22434-1745490012/image-w1280.jpg?size=800x
wendyvortex
-
- 5304 berichten
- 7313 stemmen
14. The Mysterious Gaze of the Flamingo (La Misteriosa Mirada del Flamenco) (2023)
Speelduur: 104 minuten = 2 punten
FTV: 1 punt
Bonuspunten: Seksscène(s), Aanwezigheid van een transgender karakter = 2 punten
Totaal aantal punten film: 5 punten
Totaal aantal challenge: 54 punten (- 1 correctie teveel geteld vorige entry)
https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2025/12/LMMDF_J20_Desierto92.jpg?w=3000&h=1687&crop=1
Normaal ben ik niet fan van de LGBTIQ-films, vaak te voorspelbaar, maar dit is wel een positieve uitzondering. Zuid-Amerikaanse feel en spelend in 1982 als er een nieuwe onbekende dodelijke ziekte opduikt. Al gauw gaat het gerucht dat je de ziekte kunt krijgen als je wordt aangekeken door een travesti. Hoofdpersoon is 12-jarige meisje dat ooit als wees is achtergelaten bij een groepje samenwonende transgenders. Klein minpuntje is dat de meeste dames gespeeld worden door mannelijke acteurs. Alleen de leidster Boa wordt gespeeld door een echte transgender actrice.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Doordat ik andere werkzaamheden ben gaan doen... is moeilijker geworden om films te kijken en te registreren. Vandaag dan eindelijk een gaatje gevonden om ze te posten!
Speelduur 107 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 158 + 3 = 161 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 36 + 0 = 36 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1177000/1177852.jpg?cb=1771610801 Een gewone middelmatige over-dramatische survivalfilm uit Spanje. Er werd teveel geprobeerd om maximaal zielig elementen erin te verwerken. De wanhoop van een moeder, haar man dood, kind weg, die teruggaat naar het huis met herinneringen, grote bosbrand die uitbreekt en een vreemde buurman. Echter het acteer en camerawerk waren wel nog oké Het resultaat is dus een nette thriller die teveel een emotioneel allegaartje was.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
54 Maciste contro il Vampiro (1961)
Speelduur 92 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 161 + 3 = 164 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 36 + 0 = 36 punten
Persoonlijke waardering; 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/32000/32108.jpg?cb=1732981009
Het personage Maciste uit de stomme films van de jaren 20 kreeg in de jaren zestig een nieuw leven. Deze "peplum" (epische films uit Italië met mythische, historische of Bijbelse thema's), zijn best intrigerend. In deze film zitten een aantal behoorlijk goede scènes; verschillende werelden en wezens, aardig wat bloedvergieten in de stijl van de vroege jaren 60 (als je bedenk dat HG Lewis Blood Feast nog uit moest komen) en redelijk spectaculaire actiescènes. Gezien de beperkte middelen van de film, vind ik dat ze een erg hun best doen om iets uit te proberen en er een gave spannende fantasiefilm van te maken. (een soort voorloper van de Conan-film van Robert E. Howard) Let wel er zijn niet echt vampieren maar dat was niet echt een probleem! Of dat komt doordat op de een of andere manier Sergio Corbucci hierbij is betrokken...? Wel jammer dat de film in vergetelheid is geraakt en dat de meeste beschikbare kopieën nu alleen nog wazige, inferieure tv-rips met vervaagde kleuren zijn. Anders denk ik dat dit minstens een halve punt hoger kreeg!
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
55 Il trionfo di Maciste (1961) (niet op MM)
Speelduur 87 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 164 + 3 = 167 punten
bonuspunten; Turkey 1 punt
Totaal; bonus 36 + 1 = 37 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*
Dit is de eerste in een reeks Italiaanse peplum-films waarin Kirk Morris Maciste speelt. Het plot is alleen erg voorspelbaar: Maciste bevindt zich in Memphis, Egypte, waar hij een afgezette prins helpt bij zijn poging om zijn kroon terug te winnen van een tirannieke koningin die vrouwen offert aan een vulkaan-god in een grot vol holbewoners. Er zijn bijna geen actiescènes gedurende het grootste deel van de film, alhoewel de scène met de strijdwagen was best wel gaaf maar ongeveer de helft van de film bestaat uit taaie dialogen. Daardoor konden zelfs de vuur-trogs aan het einde deze film niet redden. Ach, het is Italiaanse peplum maar vond dit wel één van de mindere...
\
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Speelduur 94 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 167 + 3 = 170 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 37 + 0 = 37 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1173000/1173551.jpg?cb=1754332732
Ben dol op anthologie-films, zeker als ze goed met elkaar verweven zijn. Deze Zuid-Koreaanse film was dat, en gaat over een jonge contentmaker die losstaande spookverhalen krijgt van een mysterieuze oudere stationschef. Alle segmenten waren goed gemaakt, maar helaas zijn twee van de verhalen wel erg standaard...de gebeurtenissen spelen zich allemaal af op het trein/metrostation Gwanglim ;
1. "herhaalde zelfmoorden" in een vervloekte trein. Een jongen ziet een vrouw die haar hoofd tegen glas slaat met Tja niet echt eng einde met dat vallende hoofd maar het was een aardig begin.
2. Onzekere studente wordt achtervolgt door een vrouw met verband om haar hoofd en een fles zuur in haar hand. Het was een leuke wegkijker maar niets speciaals.
3.Het derde segment is zonder twijfel het hoogtepunt. Een dakloze die het geluk hem toelacht door betoverde of bezeten frisdrankblikjes. Er gaaf filmpje...
4. Helaas verliest de film in de tweede helft aan kracht. rivaliteit tussen twee tiktok-meisjes is niet echt interessant om betrokken te blijven. Bovendien wordt het anthologieformaat in de finale frustrerend genoeg ingeruild voor een meer traditioneel verhaal. Waardoor het einde langdradig aanvoelt Kortom een degelijke, zij het ietwat voorspelbare, anthologie die wel de moeite waard was.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Speelduur 74 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 170 + 2 = 172 punten
bonuspunten; Turkey + Gore 2 punten
Totaal; bonus 38 + 2 = 40 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1178000/1178037.jpg?cb=1769183210
Eerlijk gezegd vond ik dit helemaal niet zo slecht. Het is zeker niet perfect. Alle gebruikelijke clichés van het genre zijn aanwezig maar sommige elementen in de film zijn bewust zo gedaan om de stijl van de jaren '80 lowbudget horrorfilm te imiteren. En dan vooral als regelrechte hommage aan "Evil Dead" Het is het gebruikelijke plot: een groep tieners gaat naar een hut, in dit geval een schuur die is omgebouwd tot B&B, om te feesten en seks te hebben Er is geen naaktheid (dat ging in de eighties iets makkelijker!), maar er is genoeg bloedvergieten om dat te compenseren. Het bovennatuurlijke is niet duidelijk en je weet niet precies wat er aan de hand is. Het bloedvergieten was een combinatie van B-film-achtig praktisch geweld, en goedkope CGI Gebrek aan originaliteit en probleempjes doen echter niets af aan het feit dat het wel charme heeft en er momenten zijn waarop het erg vermakelijk was. Leuke B-film schlock.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Speelduur 97 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 172 + 3 = 175 punten
bonuspunten; Gore 1 punt
Totaal; bonus 40 + 1 = 41 punten
Persoonlijke waardering; 3,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1178000/1178248.jpg?cb=1774465550
Voor de oude versie van Faces of Death uit 1978 was ik, bij uitkomen te jong maar ook een zes of zeven jaar later zorgde deze film nog voor een behoorlijk hype door zijn controverse. Pas jaren later heb ik hem eindelijk gezien en, zoals vaak met een hype, viel het me toch enigszins tegen. Maar goed... nu is er dus een nieuwe Faces of Death
Deze herinterpretatie behoudt de titel en de mythologie, maar laat het neppe documentaire-formaat volledig achterwege. Het volgt de verhaallijn van waarin de originele film bestaat, wordt getoond en waar de personages erover praten, en sommigen er fan van zijn. Kijkers zien hoe contentmoderator Margot video na video bekijkt om te bepalen of deze wel of niet op de app mag staan. Wanneer ze een reeks verontrustende video's tegenkomt die echte moorden lijken te tonen, is ze vastbesloten om de gemaskerde moordenaar te onderzoeken en te stoppen.
Daarmee schuift de film meer op naar een kat-en-muis-thriller. Met meer een spiegel of commentaar op de bedrijven die gruwelijke content online plaatsten als ook de mensen die er naar kijken. Gelukkig wel zonder moraliserende toon of een overdaad aan drama. En ja de film levert ook wat bloederige scènes op, maar voor een remake van een controversiële film is het best mak.
De acteerprestaties zijn goed. Barbie Ferreira slaagt erin om de film te dragen Dacre Montgomer speelt de berekenende moordenaar. en zangeres Charli XCX heeft een kleine rol als Margots ontevreden maar zelfvoldane, rebelse collega. Samen met vakkundig gemaakte special effecten valt er gelukkig wel te genieten van deze film. Het duo Goldhaber en Mazzei waren slim genoeg om niet voor een rechtstreekse remake te kiezen, maar in plaats daarvan voor een slimme bewerking van het oude materiaal, helaas was het als horrorfilm wel maar een slechts matig slasher. Echter als geheel wel geslaagd!
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
59 Buffet Infinity (2025) )niet op MM)
Speelduur 93 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 175 + 3 = 178 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 41 + 0 = 41 punten
Persoonlijke waardering; 2*
https://a.ltrbxd.com/resized/film-poster/1/3/7/1/3/2/8/1371328-buffet-infinity-0-2000-0-3000-crop.jpg?v=18889a6c7c Tja het speelfilmdebuut van Simon Glassman, doet het inderdaad anders, dat kan ik wel zeggen. Maar met een lange rij achter elkaar geplaatste goedkope, kitscherige, reclamespotjes (zoiets als Tell-Sell) en nieuwsberichten, de mysterieuze zakelijke praktijken van een nieuw buffetrestaurant en de waarschuwen van een excentrieke dominee en een religieuze groep laten zien...levert totaal geen boeiende film op. Tenminste...voor mij want ik heb best een hekel aan reclamespotjes en om nu speelfilmlengte (anderhalf uur) zappend langs neppe reclameblokken te kijken...? Of vergelijkbaar met swipen op social media...waar ik als filmfan ook de lol niet van snap...? Enfin af en toe was er iets grappigs maar echte schrikmomenten waren er nooit en het duurt een uur voordat er iets enigszins interessants begint te gebeuren.... Kortom veel te lang, repetitief en alleen voor mensen die van korte stukjes of snippers beeld houden.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
28. Ilsa, Harem Keeper of the Oil Sheiks (1976)
FTV - 93 minuten : 1+2 punten
Bonuspunten Gore, Full frontal nudity, Seksscène, Relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht : 5 Punten
Totaal punten : 112+8 : 120 Punten
Persoonlijke waardering: 1.5*
https://pbs.twimg.com/media/CWbFRIwXAAAK1DE.jpg:large
Zo. Nu heb ik alle Ilsa films gezien. Stuk voor stuk van bedroevend laag niveau. Ook deze stond weer bol van belachelijk acteerwerk, stupide dialogen en lachwekkende actiescènes. Verder veel naakt te zien en enkele nietszeggende martelscènes. Het heeft eigenlijk niet veel meer te maken met WWII en is dus gewoonweg pure sexploitation. En ondanks dat Dyanne Thorne niet meer echt van de jongste is, zien haar rondingen er nog goed uit. Ook al zijn de blootscènes met haar nogal beperkt. Al bij al, een enorm foute film. Ben blij dat er geen Ilsa vervolgfilms meer gemaakt werden. Dan kan ik dit hoofdstuk afsluiten 
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
FTV - 75 minuten : 1+1 punten
Bonuspunten Turkeys, Edward L. Cahn : 2 Punten
Totaal punten : 120+4 : 124 Punten
Persoonlijke waardering: 1.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/et2xSKQm8ImDZXQ4wlz9maMiNrF.jpg
Ook zo'n nietszeggende, saaie flutfilm over een geschifte professor die iets met voodoo te maken heeft en een soortement monster creëert. En daarnaast is er een geschift vrouwmens dat naarstig op zoek is naar goud. Wat die professor nu exact doet, bleef voor mij een raadsel. Het enige positieve zijn de goedogende vrouwelijke hoofdrolspeelsters. Verder is dit een film die je beter kan mijden.
wendyvortex
-
- 5304 berichten
- 7313 stemmen
Speelduur: 99 minuten = 2 punten
FTV: 1 punt
Bonuspunten: -
Totaal aantal punten film: 3 punten
Totaal aantal challenge: 57 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/35000/35453.jpg?cb=1490212955
Een groep die de mensheid moet voortzetten nadat er een allesvernietigende atoomoorlog is uitgebroken zit net in hun ondergrondse bunker en zul je net zien, zit er net een enorm nest hongerige bloed drinkende vleermuizen. Uiteraard krijgen de vleermuizen te weinig screentime en hadden de filmers 4 vleermuizen tot hun beschikking. De rest is er in The Birds stijl bijgetekend. Cheapie, maar best vermakelijk.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
FTV - 77 minuten : 1+1 punten
Totaal punten : 124+2 : 126 Punten
Mooie, ontroerende film.
Als je de plot leest van deze film, moet je ook niet meer verwachten dan wat daar staat. Het is gewoon een relaas van één van de velen die naar hun thuishaven wordt geëscorteerd op militaire wijze. Er flitsten maar twee gedachten door mijn hoofd. Is dit weggelegd voor elke gesneuvelde Amerikaanse marinier? En heeft er echt niemand door hoe stupide elke oorlog wel is? Ik had ook het gevoel dat dit ook wel ergens een aanklacht was tegen al dat oorlogvoeren en dat het wil aantonen wat voor een ellende zulk een oorlog voortbrengt. Mensdom, yep.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
20. Apex (2026)
FTV - 96 minuten = 3 punten
Totaal: 69 + 3 = 72 punten
Beoordeling : 3*
Kat en muis spelletje tussen Charlize Theron en Taron Egerton op Netflixniveau. Zo'n beetje gaan plukken bij Cliffhanger, The River Wild, Deliverance en noem maar op. Kijkt lekker weg en dat is bij dit soort films het belangrijkst.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
FTV - 135 minuten = 4 punten
Totaal: 72 + 4 = 76 punten
Beoordeling : 3,5*
Goeie film waarin een jonge advocaat het opneemt tegen een leger van topmannen binnen een bedrijf. De verhaallijntjes rond zijn priveleven zijn iets minder interessant maar de momenten in de rechtbank zijn van een bijzonder genietbaar niveau. Denk dat dit samen met 'Good Will Hunting' de twee films waren die Mat Damon wereldberoemd moeten hebben gemaakt.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
22. Obsession (2025)
FTV - 108 minuten = 3 punten
Totaal: 76 + 3 = 79 punten
Beoordeling : 4,5*
https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2026/05/MCDOBSE_UC013.jpg
Toch wel één van de betere films dat ik dit jaar al heb gezien, horror doet het voor mij weer erg goed. Het gegeven is zelfs nog niet zo heel origineel, iemand mag een wens doen en dat loopt zodanig uit de hand dat er een nachtmerrie uit ontstaat. Op visueel vlak is het allemaal misschien wel wat pover en verhaaltechnisch zit het ook allemaal nogal gemakkelijk in elkaar maar daartegenover krijg je een duister, eng sfeertje aangeboden waarbij je je een ganse film ongemakkelijk voelt. De, voor mij, totaal onbekende Inde Navarette is dan ook nog eens een groot plezier om naar te kijken. Op haar beste momenten staat ze zowel grappig als doodeng tegelijkertijd te spelen.