Boys on the Side (1995)

Verenigde Staten / Frankrijk
Roadmovie / Komedie

geregisseerd door Herbert Ross
met Whoopi Goldberg, Drew Barrymore en Mary Louise Parker

Zangeres Jane besluit te vertrekken uit New York en reageert op een advertentie om te carpoolen naar de westkust. De advertentie is opgesteld door een bleke vrouw met voorliefde voor The Carpenters, maar ze gaat toch mee. Onderweg pikken ze nog een vriendin van Jane op, als blijkt dat haar vriend nog steeds een drugsprobleem heeft.

Een hele lieve leuke film!

Moviestar
Poopywoopy82 schreef:

Een hele lieve leuke film!

Ik vond de film nou niet bepaald "leuk" ik vond het een mooie film. 5*

vond het een goede, lieve film; geen topper.
Acteurs goed gekozen, passen erg bij hun personages.
Een mooie, warme scene: aan het eind als Jane (whoopie goldberg) zingt en camera langzaam langs de verschillende personages gaat die in de kamer zitten en luisteren.

Moviestar
Weer eens gekeken en ik vind met name Whoopi het best acteren van de drie dames, een van de betere films van haar. Ze speelt met zoveel emotie terwijl op andere momenten in de film ze totaal gevoelloos overkomt. De humor uit de film is ook erg leuk.

avatar van Hilarious
Ik vond Whoopi Goldberg, Drew Barrymore en Mary-Louise Parker alle 3 goed acteren. Ze passen inderdaad erg bij hun personage. En Matthew McConaughey was ook heel goed. Mooie film met goeie humor.

avatar van Fran
Deze film is echt schitterend. Je verwacht een leuke, luchtige meidenroadmovie. Je verwacht dat de tegenstellingen tussen Jane en Mary-Louise ( ik ben haar naam in de film kwijt) voor veel humor zorgen. Het is al een tijdje geleden dat ik deze film heb gezien maar hij zit me nog zo goed in het geheugen. Behalve de naam dan ha, ha.

Humor was er zeker maar het dramatische verhaal wat er achter zit, vond ik heel erg mooi neergezet. Een mooie balans was daar in gemaakt en dat lukt niet in iedere film. Echt heel mooi, het kijken waard. Ik ga er zo weer voor zitten.

avatar van Fran
Waarom mag ik deze film niet weer zien. Eerst gooit mijn kat een plant om, daarna belt mijn schoonzus voor haar verjaardag, vervolgens wordt ik gebuzzert op de msn, daarna belt mijn man voor een kletspraatje vanaf zijn werk en tot overmaat van ramp heb ik nu een yogo yogo explosie in mijn koelkast aaaargh.

Sorry, heeft niets met de film te maken maar ik moest het even kwijt. Ik ga nu na de reclame snel weer kijken.

avatar van Purmerend
Mooie film, met o.a. Drew Barrymore die haar borsten laat zien aan haar vastgebonden vriend en als Whoopi Goldberg naar een waarzegster gaat en zij haar stenen om advies gaat vragen. Dat waren wel twee grappige stukjes.

Sorry mensen, maar ik vond het zo'n slaapwekkende film!
echt saai...

*1.5*

avatar van alec
Prachtige film!
Niet scharen onder de chick lit categorie (de karakters zijn geen helden of trendy of hebben een interessante baan). Het verhaal (geschreven door Don Roos) is buitengewoon sterk, de vertolking van de 3 dames gezamenlijk is zeldzaam fenomenaal. De combinatie van karakters worden krachtig neergezet: Berrymore als de oversexd, naïeve benjamin, Parker als het down to earth trutje en Goldberg als de stoere grapjas. Maar naar verloop van de film vindt in de karakters een kentering plaats.
Klein minpuntje is dat het eind zo plotseling was, anders was mijn waardering maximaal geweest.
Film met een lach en een traan, aanrader !
Een *4.5

Film over camaraderie. Film ook met twee gezichten. De vrolijke roadmovie krijgt in het tweede gedeelte een dramatische ondertoon, wanneer de omstandigheden en daarmee de personages van lieverlee veranderen. Maar regisseur Ross zorgt er wel voor dat er meer dan voldoende ruimte blijft voor verrassende en soms hilarische humor:
Jane (Whoopi Goldberg): "Don't be such a hoo-hoo."
De verpleegster: “What’s a hoo-hoo?”.
Robin’s moeder (Anita Gillette): “It’s a cunt, dear.”

Prima geacteerd door alle drie de hoofdrolspeelsters, maar het is Drew Barrymore die regelmatig de show steelt met haar one-liners.
Erg vlotte en leuke film.

avatar van 606
BBarbie schreef:
Jane (Whoopi Goldberg): "Don't be such a hoo-hoo."
De verpleegster: “What’s a hoo-hoo?”.
Robin’s moeder (Anita Gillette): “It’s a cunt, dear.”

Erg vlotte en leuke film.
Helemaal mee eens, en ook de ziekte wordt goed en realistisch overgebracht zelfs eng was het om die vrouw te zien aftakelen.
En de humor is er zeker.

Voor mij was dit een gemiddeld drama met wat comedy elementen en gevoelsmatig opgedeeld in twee sferen. De eerste helft was grappig, voornamelijk dankzij acteur Billy Wirth, wat een vent
Ik wil eigenlijk wel met terugwerkende kracht meer van hem zien, hij heeft een krachtige uitstraling.
De tweede helft was behoorlijk serieus en ging steeds meer over de ziekte.
Drew acteerde goed en Whoopi ook, maar ik had blijkbaar minder zin in het serieuze gedeelte vanavond.

avatar van Decec
Een goede (mooie) dramafilm...
Prima verhaal volgen...
Komedie is mijn genre niet...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Whoopi Goldberg speelt goed...
Mooi HD kwaliteit...
Redelijk achtergrond muziek/geluid (Dolby Digital)...

Matige film waarin drie vrouwen carpoolen van de oostkust naar de westkust van Amerika. De film begint als een roadmovie met potentie. De personages komen soms wat ongeloofwaardig uit de hoek en de dramatische ontwikkelingen komen te geforceerd over. Een aantal aardige scenes en de casting is ook goed. Maar 3.0 sterren is net te veel.