Boys on the Side (1995)

Verenigde Staten / Frankrijk
Roadmovie / Komedie

geregisseerd door Herbert Ross
met Whoopi Goldberg, Drew Barrymore en Mary Louise Parker

Zangeres Jane besluit te vertrekken uit New York en reageert op een advertentie om te carpoolen naar de westkust. De advertentie is opgesteld door een bleke vrouw met voorliefde voor The Carpenters, maar ze gaat toch mee. Onderweg pikken ze nog een vriendin van Jane op, als blijkt dat haar vriend nog steeds een drugsprobleem heeft.

avatar van Fran
Deze film is echt schitterend. Je verwacht een leuke, luchtige meidenroadmovie. Je verwacht dat de tegenstellingen tussen Jane en Mary-Louise ( ik ben haar naam in de film kwijt) voor veel humor zorgen. Het is al een tijdje geleden dat ik deze film heb gezien maar hij zit me nog zo goed in het geheugen. Behalve de naam dan ha, ha.

Humor was er zeker maar het dramatische verhaal wat er achter zit, vond ik heel erg mooi neergezet. Een mooie balans was daar in gemaakt en dat lukt niet in iedere film. Echt heel mooi, het kijken waard. Ik ga er zo weer voor zitten.

Film over camaraderie. Film ook met twee gezichten. De vrolijke roadmovie krijgt in het tweede gedeelte een dramatische ondertoon, wanneer de omstandigheden en daarmee de personages van lieverlee veranderen. Maar regisseur Ross zorgt er wel voor dat er meer dan voldoende ruimte blijft voor verrassende en soms hilarische humor:
Jane (Whoopi Goldberg): "Don't be such a hoo-hoo."
De verpleegster: “What’s a hoo-hoo?”.
Robin’s moeder (Anita Gillette): “It’s a cunt, dear.”

Prima geacteerd door alle drie de hoofdrolspeelsters, maar het is Drew Barrymore die regelmatig de show steelt met haar one-liners.
Erg vlotte en leuke film.

Voor mij was dit een gemiddeld drama met wat comedy elementen en gevoelsmatig opgedeeld in twee sferen. De eerste helft was grappig, voornamelijk dankzij acteur Billy Wirth, wat een vent
Ik wil eigenlijk wel met terugwerkende kracht meer van hem zien, hij heeft een krachtige uitstraling.
De tweede helft was behoorlijk serieus en ging steeds meer over de ziekte.
Drew acteerde goed en Whoopi ook, maar ik had blijkbaar minder zin in het serieuze gedeelte vanavond.

avatar van Decec
Een goede (mooie) dramafilm...
Prima verhaal volgen...
Komedie is mijn genre niet...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Whoopi Goldberg speelt goed...
Mooi HD kwaliteit...
Redelijk achtergrond muziek/geluid (Dolby Digital)...

Matige film waarin drie vrouwen carpoolen van de oostkust naar de westkust van Amerika. De film begint als een roadmovie met potentie. De personages komen soms wat ongeloofwaardig uit de hoek en de dramatische ontwikkelingen komen te geforceerd over. Een aantal aardige scenes en de casting is ook goed. Maar 3.0 sterren is net te veel.