Ali G Indahouse (2002)

2,90

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland / Verenigde Staten

geregisseerd door Mark Mylod
met Sacha Baron Cohen, Michael Gambon en Charles Dance

De blanke Britse wannabe gangsta-rapper Ali G wordt misbruikt door een kandidaat voor het parlement, in de hoop de Premier voor schut te kunnen zetten. Ali wordt echter gekozen, en ontdekt dat er plannen ontstaan om een nieuwe luchthaven te bouwen op de wijk Staines.

401 BERICHTEN 27 MENINGEN
avatar van Richard_Voorhees
Geen super film, maar hij is vermakelijk van begin tot eind. Voor de liefhebbers van Cohen's flauwe humor!

avatar van The Beast
"That's not a prostitute, that's my ho!"

Ali G, geniaal grappige film.

Deze film zit vol met droge, geweldige humor, is het beste te kijken na een paar biertjes, met een beetje meligheid is deze film echt geniaal.
Ik heb weer in een deuk gelegen bij het herzien, de flauwe opmerkingen, momenten en geweldige humor.

3.5 voor de absurte humor bij deze geweldige comedy.

avatar van sinterklaas
Borat is veeeeeeeeeeeeeel beter!

avatar van SlickRick
Een paar leuke momenten maar verder niet echt het kijken waard.

avatar van ambrosini
Leuke film

avatar van JeroenFR08
Zeer flauw, maar zeker wel grappig.

Would you do a dance for me? Flop zo die broek van de queen naar beneden. Tja ik vind t wel humor.

avatar van Gang_Star
Kleine verhoging, wat een leuke komedie. Natuurlijk ontzettend flauw maar tegelijkertijd ook erg leuk. Ook het typetje gespeeld door Cohen is leuk (uiteraard ieder zijn ding) en de grappen zijn regelmatig erg hilarisch en de film bevat voldoende leuke momenten.

avatar van PEN15
Af en toe geestig, maar het verhaal is te banaal, puberaal en dom. Voor alle lompe handelingen met de bijbehorende incongruentiefouten in zijn taalgbruik, ME HAS A SHUVEL!!, komt-ie telkens hogerop en krijgt hij meer zeggenschap. Dat is sowieso al een kinderachtig verhaal waar ik me de pestpokken aan erger en daarnaast werkt het chavs- yobs- gangsters of wat je het ook wilt noemen Britse tokkies westside vs eastside gewoon niet. Er is niet geprobeerd dat een beetje realisitsch te brengen en het lijkt ook in geen mijlen op een parodie. Het is duidelijk een sneer naar de Britse maatschappij van die periode in 2002, maar daar hadden ze veel meer mee gekund. Over het grootste deel van de film zat ik met een facepalm en de gedachte hoe die Joodse grappenmaker hier nou voor kan worden betaald. Uiteraard vind ik deze veel beter dan Borat en Bruno en hij had nog een extra halve ster van me kunnen krijgen als die hele film achteraf een droom bleek te zijn. Ik heb het gevoel dat Cohen er zeker van was dat hij hier nog een hoop sequels op kon maken dat beter voor hem en voor mij niet zover is gekomen. KEEP IT REAL!!!

avatar van IH88
“ Talk to the hand, ‘cos the face ain’t listening.”

Na een hele lange tijd weer eens herzien en het blijft allemaal vermakelijk met veel geslaagde grappen. Je wordt natuurlijk ouder dus het had gekund dat de grappen een beetje kinderachtig aandoen maar ik betrapte mezelf erop dat ik weer met een grote glimlach naar de ridicule avonturen van Ali G en zijn vrienden zat te kijken. Sacha Baron Cohen heeft veel verschillende typetjes gespeeld maar hij blijft voor mij toch wel Ali G (alhoewel Borat ook geweldig is). Erg grappig om Martin Freeman en Charles Dance in bijrollen te zien. Twee geweldige acteurs die zichzelf hier gelukkig niet te serieus nemen en niet bang zijn om zich compleet voor gek te zetten. Rhona Mitra is nog steeds prachtig. Natuurlijk zitten er minder geslaagde grappen in en is het verhaal te verwaarlozen maar daar gaat het hier ook niet om. Ali G kijk je als je zin hebt in een luchtige en leuke film waar je hard om kan lachen met een biertje erbij. En in mijn geval ook een klein beetje nostalgie.

avatar van W.V.
Wanneer je de film de eerste keer ziet dan vermaak je je prima, de humor werkt aanstekelijk en is goed getimed, maar ga dan de film niet voor een tweed keer, of derde keer zien want dan werkt de humor grotendeels niet meer. Zo verging het mij dus. Zal nog wel heel lang duren voordat ik de film weer een keer ga zien, daarom ook gewaardeerd met 2,5

avatar van Left4Dead
Puberhumor, te simpel voor woorden.