Ali G Indahouse (2002)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland / Verenigde Staten

geregisseerd door Mark Mylod
met Sacha Baron Cohen, Michael Gambon en Charles Dance

De blanke Britse wannabe gangsta-rapper Ali G wordt misbruikt door een kandidaat voor het parlement, in de hoop de Premier voor schut te kunnen zetten. Ali wordt echter gekozen, en ontdekt dat er plannen ontstaan om een nieuwe luchthaven te bouwen op de wijk Staines.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
ja, was wel leuk, maar wel minder dan z'n shows

ten eerste was het een beetje jammer dat ze Ali nu écht TE duidelijk een loser hebben gemaakt, en de grap is niet voldoende om het anderhalf uur lang SUPER te maken

maar toch, een paar HILARISCHE stukjes, heb een paar keer gigantisch in een deuk gelegen. Een beetje kennis van de hiphopcultuur die in de maling wordt genomen is wel meegenomen...

3 sterren

Leuk,

grappen waren wel erg voorspelbaar. is redelijk normaal bij dit soort films maar nou waren ze wel erg voorspelbaar. De shows waren leuker.

Heb hem gedeeltelijk op Shockers in de Amsterdam RAI gezien, vond hem wel geinig, maar soms beetje flauw misschien. Wil hem nog wel ff in de bios gaan checken in ieder geval!

Ik vond 'm erg grappig !

Ik weet niet wat ik van deze film moet denken maar hij zal niet echt goed zijn denk ik ik vind die gozer echt niet cool ofzo

Er zaten best grappige stukjes in deze film, maar het grootste gedeelte was gewoon té flauw.**

ik heb hem nog niet gezien, ik ga hem over een paar dagen kijken in de bios. maar de voor-stukjes waren wel grappig.

avatar van Goodfella
Paar (erg) grappige momenten, maar in z'n geheel idd gewoon té flauw. Jammer... Wel grappig dat Borat ook even langs kwam. 2,5 sterren

Ik heb bij deze film echt vaak in een deuk gelegen, vooral in het begin. Later wordt het een beetje te flauw en te voorspelbaar, maar het einde was wel weer super lachen...

Je moet inderdaad wel van deze humor houden en snappen waar al die grappen opgebaseerd zijn om hem leuk te vinden denk ik...

Ik zet er 3,5 sterren neer..

Ik vond dat er wel wat meer niet functioneel naakt in de film had gemogen, aangezien daar wel telkens naar wordt verwezen. Dit valt me wel vaker op: Films die continu naar borsten enzo verwijzen, waar totaal niks in te zien is (Out Cold is nog zo'n voorbeeld).
Not Another Teen Movie laat zien hoe het wel moet.

Voor de rest een hele melige film.

Je bedoelt het soort van functioneel naakt dat sommigen hier veelal aan NL films toeschrijven?

Overigens een amusante TV-film.

Betere film.

RESPECT

wicked!

avatar van tijmengozer
ik vond er echt nix aan. maar omdat er geen on-originele flauw grappen, maar alleen goed bedoelde flauwe grappen in zaten en het toch wel goed geacteerd was door cohen, was het toch nog wel te overzien. gelukkig maar...

Heb in tijden niet zo gelachen... Natuurlijk zijn grappen zijn flauw en voorspelbaar, maar nog steeds gewoon enorm lachwekkend!!

BO!

avatar van aburefan
raar dat er zoveel mensen zijn die van flauwheid en voorspelbaarheid houden en er zelfs hard om kunnen lachen hmmm

avatar van lorelei
ik heb de film niet gezien. Maar speelt Orlando Bloom er nou echt in mee of niet?
Ali G ,bah!

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Orlando Bloom?? niet gezien

avatar van Goodfella
Ik zou de film ook niet eens willen zien. Want ik heb een vreselijke hekel aan de Ali G ,bah!

Ja! Die stomme Ali G ook! Net als die Def Rymz, ook al zo'n stomme nep-rapper!!

avatar van Ralfke
Inderdaad 2 sukkels ja. En die Def Rymz daar word ik echt kots ziek van! Zielige persoonlijkheid! En de jongeren van tegenwoordig die naar zijn 'muziek' luisteren, sporen echt niet!!!

avatar van Goodfella
Volgens mij valt het kwartje niet helemaal...

Tsja... tis nog vroeg hè?

avatar van Ralfke
Ik ben door m'n kwartjes heen; ik heb heb alleen nog 5, 10 en 20 Eurocent. Werkt dat ook!?? Anders help 's ff... ik weet echt niet wat je bedoelt!

Haha!!

Ik bedoel, dat Ali G een PERSIFLAGE is op wannabe's als Def Rymz en weet ik veel wie nog meer...

Kortom, Def Rymz is triest. Ali G is heel erg grappig (vooral de serie dan), omdat het NIET SERIEUS is!

avatar van Ralfke
Ik vind hem anders behoorlijk irritant. Ook bij interviews over zijn film, al zal dat allemaal wel bij zijn 'rol' horen. Nee, ik kan echt niet lang naar hem kijken. Het is namelijk allemaal van hetzelfde!

neo (crew)
dat heb ik nou ook.ik zou geen eens durven om deze ooit eens te kijken.

avatar van Goodfella
Oke. Ik dacht even dat je niet doorhad dat Ali G een persiflage is op al die wannabe rappers. Dat is dus niet het geval, je kan de humor gewoon niet waarderen...

Daar kan ik wel mee leven.

avatar van Ralfke
Shit, kun jij daar mee leven? Ik dacht ff van niet en had al bijna al jouw stemmen overgenomen

Ali G rulezzzzzzz!!!!
Een brilliante film om je kapot te lachen

gimli f
Ik heb deze film (deels) gezien toen ik aardig stoned was, en ik vond hem wel grappig... tot ik bijna omviel van de slaap en huiswaarts toog...

Ik ging toendertijd alleen maar voor het 5je van hem kijken (hehe heb er ook zoeen, ben dus al daarom verplicht erheen te gaan:) ) maar hé, de film is super super lache met een paar pils en een stick op: gegarandeerd succes!