Ali G Indahouse (2002)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland / Verenigde Staten

geregisseerd door Mark Mylod
met Sacha Baron Cohen, Michael Gambon en Charles Dance

De blanke Britse wannabe gangsta-rapper Ali G wordt misbruikt door een kandidaat voor het parlement, in de hoop de Premier voor schut te kunnen zetten. Ali wordt echter gekozen, en ontdekt dat er plannen ontstaan om een nieuwe luchthaven te bouwen op de wijk Staines.

Wat een verhaal

Best grappig af en toe, maar om het nu een super film te noemen, nee.

avatar van sinterklaas
Had deze tijdens kamperen vorig maand gezien op iemands laptop. Deze film was ook echt fouter dan fout en ik vond de humor ook echt niet echt om vlak van te liggen. Het is allemaal erg flauw en te ver gezocht en die Ali G was ook nogal irritand. Wel verbazingwekkend dat dit uit de UK komt aangezien ze in Amerika juist goed zijn in flauwe komedies.

Najah, niks voor mij iig.

avatar van Pitakaas
@Sinterklaas: flauwe humor is bijna uitgevonden door de Engelsen, dus snap niet wat jij met die laatste zin bedoeld?

avatar van sinterklaas
Najah vaak kom je dit soort humor vaak tegen in die slappe Amerikaanse tienerkomedies zoals American Pie etc. Hou het zowat geen halfuur uit om daarnaar te kijken.

avatar van Pitakaas
Dat is geen flauwe humor, maar slappe humor .

avatar van yeyo
Pfft zuurpruimen.

avatar van braft
Ik heb deze film echt al vaak gezien en elke keer blijf ik dicht gaan met deze film.

avatar van Jesse93
Ik heb hem nu zeker 4 keer gezien en hij blijft gewoon geweldig!

avatar van moviemafketel
Het is zo slecht dat het uiteindelijk toch erg grappig is. Zo stompzinnig dat je heel langzaam in de slappe lach verschiet. Als je stoned bent denk ik dat dit de ideale film is om naar te kijken.
Die prime-minister die die Afrikaanse leider meeneemt en het dan net lijkt alsof ze sex hebben gehad haha. Dat was een komische scene.

avatar van Zizzo
Blijft een foute film toch hier en daar leuk, wel veel over de top. Dit typetje vind ik wel de leukste van alles wat Sacha heeft neergezet.

avatar van Thorak
Pitakaas schreef:
Dat is geen flauwe humor, maar slappe humor .
Dit is helemáál geen humor...
En dan te bedenken dat er echt van dit soort trieste wannabe's rondlopen die zo praten en doen met van die broeken die op hun knieën hangen...

avatar van BlueJudaskiss
Dit is geweldige humor, nog altijd.

Sommige grappen waren zeker geslaagd in deze film, andere waren weer wat minder. En mensen met broeken tot op hun knieën. Geweldige mensen, ik vind dat er wel vet uitzien

avatar van vrossi
jonge jonge wat eens zeikers weer hier, dit is gewoon een top film, ga lekker naar opa en oma in het bejaardentehuis stelletje zuurpruimen.

vrossi schreef:

avatar van lars-pixar
‘Weet bijna niks over te zeggen wat een film zeg, maar toch zit ik deze film heel erg af te kraken’

Wat een bijzondere film niet dat die goed is maar meer een beetje bizar ik weet niet wat ik er van moet vinden het verhaal was redelijk goed, maar enkele momenten waren gewoon echt saai.Zelfs toen Ali G bij dat feest voor Borat stond was echt het slechts enorm nep uit gewerkt en die losse scène’s waren nog best irritant.En wat een slechte cast, een goede punt is wel dat sommige grappen geslaagd waren. NB

Geniaal.

movies2323
Dit was zo flauw en zo verschrikkelijk slecht. Af en toe kon ik nog wel glimlachen, maar Da Ali G Show was zo veel en veel beter dan dit.
Ik had liever gehad dat Ali G met echte personen praatte en in de maling nam, zoals bij Borat. De echte Ali G (dus niet Sacha Baron Cohen die acteert met een Ali G pet en bril, maar echt de alter ego van Sacha Baron Cohen) was namelijk briljant en verschrikkelijk grappig!
2**

avatar van daxclusive
movies2323 schreef:
2**

Mee eens!

avatar van daxclusive
vrossi schreef:

Iedereen heeft een mening toch! Men heeft gelijk, is geen top film, maar smaken verschillen nou eenmaal.

avatar van booyo
Da Ali G Show was inderdaad een stuk beter. Maar goed het karakter Ali G blijft eenmaal briljant. Slapper dan slap is de film, maar met zo'n hoofdrolspeler kan ik er toch altijd om blijven lachen.

avatar van Rodney9
Geweldige komedie.
absoluut niet net zo goed als borat en bruno maar absoluut hilarisch
sacha baron cohen zit heel erg goed in zijn rol.
heerlijke openingsscène
en dan die cameo van borat was ook wel leuk

avatar van SnakeDoc
Voldoende gelachen en dus wat mij betreft een geslaagde komedie. Borat blijft wat mij betreft Sachas topper, maar deze komt op een prima 2e plaats!

avatar van Hip-Hop Drunkie
Gewoon een vermakelijke film waarbij je gewoon je verstand op nul moet zetten en dan is het toch wel redelijk lachen geblazen.
Die humor en sommige grappen zijn soms idd een beetje overdreven flauw maar dat is ook dan weer een truc : hierdoor ga je dan weer spottend lachen omdat het zo'n zielige grappen zijn maar ja dat is nou eenmaal de bedoeling van deze komische film : lachen , lachen en nog n's lachen....

Maar toch zitten er ook geweldige grappen tussen zoals wanneer Ali G een plan tekent en zichzelf dan als neger schetst hahaha

avatar van john mcclane 2
schaamteloos is wel een woord wat hier op zn plaats is.
desalnietemin,... ik lach helemaal dubbel.
soms wil je gewoon foute humor over de top.
maar wel typisch een film love it or hate it.
liefhebber van platte humor,.. biertej blowtje erbij
LACHUH!

Jesse93 schreef:
Ik heb hem nu zeker 4 keer gezien en hij blijft gewoon geweldig!

Hoeveel is het nu ondertussen...

avatar van Minotaures
''Would you like to give a kiss to Mr. Gherking.''
- ''Oh baby, you're so long and hard.''
''...That's the handbrake.''

Cohen's 1ste film waar die centraal staat. Best een grappig film.

Het verhaal kan je eigenlijk 'the ghetto meets politics' noemen. Ali is een lid van de beruchte West Staines Massive en leert kleine kinderen hoe ze het kunnen overleven in de 'ghetto'. Zodra Ali hoort dat buurthuis John Nike, het geestelijke thuis van de West Staines Massive, dicht moet voor sloop gaat die in protest. Zijn protest wordt opgemerkt door de vice-premier. Het zijn verkiezingstijden en de vice-premier is van plan Ali als kandidaat te nemen. Maar of politiek echt in Ali's interesse is zal moeten blijken...

De personages zijn leuk en bestaan grootendeels uit politieke medewerkers en 'gangsters'. Als eerst heb je natuurlijk Ali G en zijn West Staines Massive crew, die bestaan uit Ricky, Dave en Jezzy. Aan de politieke kant heb je de minister en vice-premier en zijn prachtige secretaresse (Rhona Mitra) en vele anderen waar ze van alles en nog wat debateren en bespreken. Ook ontmoet Ali G een aantal afgevaardigden zoals de 'echte Mongolen' en nog een klein stukje waar Borat in voorkomt. De West Staines Massive zijn echter niet de enige gangsters die hierin voorkomen, want ook hier bestaan er verschillende groepjes zoals de East-side. En Ali's hondje, 2 Pac, komt ook in voor en levert goed werk.

Je begint met Ali te leren kennen, waar die woont, waar die in rijdt en wat zijn stijl is. Evenals zijn vrienden, vijanden en vriendin. Kort daarna wordt die in de politiek opgenomen en begint zijn 'Keep it real' campagne, waar die veel doet in Engeland. Zijn ideeën brengen veel goeds mee, want wie heeft nou wat aan wiskunde of Engels op school? Precies. Het verandert gewoon in wiskunde op z'n gangsters. Probleem aan buitenlanders? Geen probleem. Alle mooie 'bitches' binnenlaten en de rotte appels weigeren. En zo heb je vele anderen nuttige ideeën. Als kandidaat, wordt Ali ook vaak bij betrokken bij projecten en andere campagnes, zoals over pesten, huis-aan-huis handtekeningen verzamelen en een beleids-discussie. Uiteraard bakt G er helemaal niets van en doet het op zijn eigen manier. Zijn taak houdt ook in het inspecteren van goederen, zoals drugs, wapens en verboden porno en het bijwonen van een oorlogsbespreking tussen wereldleiders. Wederom maakt Ali daar gebruik van en stopt drugs in de drank van alle wereldleiders en neemt hij het voordeel om alle wiet en skunk te gebruiken in de inspectie ruimte met zijn maten terwijl ze harde Duitse porno zitten te kijken.

Voordat er een hevig discussie ontstaat tussen de wereldleiders, neemt de minister Ali mee een Chequers, waar alle wereldleiders daar verzamelen om wat champagne te drinken voor de discussie. Ali kan het dan niet laten om sex te hebben met zijn vriendin op het moment dat de Engelse minister met een Afrikaanse ambassadeur een privé-gesprek hadden. Toen ze terugkwamen naar de hoofdzaal dacht iedereen dat ze met elkaar bezig waren. Geweldig stuk.

Een flauwe komedie waarin mislukte gangsters en listige ambtenaren elkaar's vijand zijn.

2 van de 3 Cohen achter de rug, binnenkort naar het minst leukst gevonden: Brüno.

avatar van luukko
TWO WORDS: KEEP IT REAL!

avatar van Spetie
Sacha Baron Cohen is iemand die zich goed typetjes eigen kan maken, al is het ene typetje wel een stuk beter dan het andere. Ali G is zo’n typetje dat ik persoonlijk een stuk minder geslaagd vind.

De korte televisieshows waarin ik hem destijds voor het eerst zag waren soms nog wel grappig. De film komt echter niet in de buurt van dat niveau. Ali G is een kinderachtig op zichzelf gericht figuur die vooral gericht is op plas- en poepgrappen. Dat is twintig minuten redelijk goed aan te zien, waarbij een enkel geslaagde grap zit, maar daarna zakt de film flink in en is het allemaal vooral een herhaling van zetten. Zetten die niet zo geslaagd zijn, evenals de film die niet zo heel leuk is, en inmiddels ook alweer behoorlijk gedateerd is.

avatar van MatthijsGr00t
Vroeger heb ik deze film wel een aantal keer gezien en toen was het best grappig en kon ik er om lachen. Maar eigenlijk is dit toch wel een zeer matige film met voornamelijk slechte 'grappen'. Verder kan ik er weinig positiefs over vermelden, buiten dat Sacha Baron Cohen het wel leuk doet. 1,5*