Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)

Alternatieve titel: Borat!

geregisseerd door Larry Charles
met Sacha Baron Cohen, Ken Davitian en Pamela Anderson

Borat is één van de grootste celebrities van Kazachstan en bovendien een bekende tv-reporter. Hij wordt door zijn tv-zender naar Amerika gestuurd om daar verslag te doen van het land, de mensen en de gewoontes. Maar Borat, met zijn documentairecrew in zijn kielzog, raakt vooral geïnteresseerd in de plaatselijke schoonheden en wil per se Pamela Anderson vinden om met haar te trouwen.

avatar van Kondoro0614

Deze vond ik best wel leuk. Ik denk helaas niet dat als je niet van deze humor houd, deze ook maar niet moet kijken. Want er kwam veel flauwekul langs gevlogen.. Zoals de twee die naakt door het hotel rennen, ja, je maakt mij wel aan het lachen hoor Ik vond het wel jammer dat de mankini maar heel even voorbij kwam maar, zo herken je Borat wel gelijk haha! Nee, ik vond de film zeker wel geslaagd en dat accentje van Borat was ook geweldig natuurlijk haha!

Sacha Baron Cohen speelde zijn rol zeker goed en ik kon aardig lachen om hem. Vooral dus om zijn Engels. Haha... Ken Davitian deed het ook goed, en ja, voor de rest kwam er niet echt iemand in voor natuurlijk...

Het verhaal is inderdaad erg mager. Maar tja, dat had ik opzich ook wel verwacht als ik Borat zou gaan kijken hoor.. Het concept daar in tegen is zeker leuk en ook leuk om te zien, ik heb namelijk nog niet eerder zo een film gezien. Natuurlijk wel dat iemand uit een ander land Amerika wou bezichtigen maar niet zoals dit, en dan ook nog die rot kop van Borat der bij haha! Dus met dan aan het verhaal is het wel wat minder maar de grappen en Borat maakte het toch wel goed.

avatar van TornadoEF5
Een van de betere komedies. Al is het natuurlijk Amerikaans, en soms een beetje beledigend zoals bij bvb. de vele verwijzingen naar Jodenhaat

avatar van Warp
TornadoEF5 schreef:

Sacha Baron Cohen is zelf ook Joods

Heel leuk en grappig.

Cohen maakt slim gebruik van de zwaktes van Amerikanen. Veelal is de humor gebaseerd op interactie met Amerikanen die in eerste instantie aardig, meegaand, tolerant etc. etc. zijn maar als het spreekwoordelijke puntje bij paaltje komt ineens omslaan. Deze scenes zijn soms misschien wat pijnlijk maar tevens erg grappig. De verhaal omtrent zijn 'droomvrouw' is om de tijd verder op te vullen.

TMP
Een film vol flauwe humor, die op een bepaald moment behoorlijk begint te vervelen. Bij aanvang gaat het nog wel enigszins, maar aangezien Borat steeds in hetzelfde soort humor blijft hangen gaat het al snel vervelen. Geen al te leuk typetje ook verder.

avatar van Shadowed
Leuk als je er van houd.

Discriminerende humor heeft nooit erg hoog bij mij in het boekje gestaan. Maar soms wil ik het wel een kans geven en soms lach ik er dan ook wel eens bij. Hier was dat een geval van, vooral omdat de hoofdrolspeler zelf ook Joods is, waar hier regelmatig de spot mee gedreven word.

Cohen speelt perfect, en regelmatig moest ik erg hard lachen. Zoals de scene dat ie leert dineren, en in een zak schijt en dan vraagt aan tafel waar hij dat moet laten, ik kwam echt niet bij En zo ook bij een paar andere scenes.

En dan zijn er sommige scenes die ik dan net iets te pijnlijk vind, zoals het overnachten bij een Joods koppel.

avatar van wess16
Ik lig toch weer helemaal dubbel om Borat. Cohen heeft dit nooit meer overtroffen.

Alweer een flinke tijd geleden gezien, maar het is nog steeds een, weliswaar erg melige, grappige film.

avatar van eRCee
"We support your War of Terror"

avatar van Bélon
Nog steeds erg leuke flauwigheid. Misschien dat sommige grappen tegenwoordig niet meer gemaakt kunnen worden zoals de dorpsverkrachter die op een kar zit die wordt voorgetrokken door een vrouw, menig andere vrouwonvriendelijke grap en (harde) grappen over joden. Maar toen dus wel.

Leuk als double bill met Threads (1984) (wel eerst die kijken, en dan Borat! )