Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)

Alternatieve titel: Borat!

3,26

geregisseerd door Larry Charles
met Sacha Baron Cohen, Ken Davitian en Pamela Anderson

Borat is één van de grootste celebrities van Kazachstan en bovendien een bekende tv-reporter. Hij wordt door zijn tv-zender naar Amerika gestuurd om daar verslag te doen van het land, de mensen en de gewoontes. Maar Borat, met zijn documentairecrew in zijn kielzog, raakt vooral geïnteresseerd in de plaatselijke schoonheden en wil per se Pamela Anderson vinden om met haar te trouwen.

1176 BERICHTEN 61 MENINGEN
avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen

Deze vond ik best wel leuk. Ik denk helaas niet dat als je niet van deze humor houd, deze ook maar niet moet kijken. Want er kwam veel flauwekul langs gevlogen.. Zoals de twee die naakt door het hotel rennen, ja, je maakt mij wel aan het lachen hoor Ik vond het wel jammer dat de mankini maar heel even voorbij kwam maar, zo herken je Borat wel gelijk haha! Nee, ik vond de film zeker wel geslaagd en dat accentje van Borat was ook geweldig natuurlijk haha!

Sacha Baron Cohen speelde zijn rol zeker goed en ik kon aardig lachen om hem. Vooral dus om zijn Engels. Haha... Ken Davitian deed het ook goed, en ja, voor de rest kwam er niet echt iemand in voor natuurlijk...

Het verhaal is inderdaad erg mager. Maar tja, dat had ik opzich ook wel verwacht als ik Borat zou gaan kijken hoor.. Het concept daar in tegen is zeker leuk en ook leuk om te zien, ik heb namelijk nog niet eerder zo een film gezien. Natuurlijk wel dat iemand uit een ander land Amerika wou bezichtigen maar niet zoals dit, en dan ook nog die rot kop van Borat der bij haha! Dus met dan aan het verhaal is het wel wat minder maar de grappen en Borat maakte het toch wel goed.

avatar van TornadoEF5
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een van de betere komedies. Al is het natuurlijk Amerikaans, en soms een beetje beledigend zoals bij bvb. de vele verwijzingen naar Jodenhaat

avatar van Warp
TornadoEF5 schreef:

Sacha Baron Cohen is zelf ook Joods

Heel leuk en grappig.

Cohen maakt slim gebruik van de zwaktes van Amerikanen. Veelal is de humor gebaseerd op interactie met Amerikanen die in eerste instantie aardig, meegaand, tolerant etc. etc. zijn maar als het spreekwoordelijke puntje bij paaltje komt ineens omslaan. Deze scenes zijn soms misschien wat pijnlijk maar tevens erg grappig. De verhaal omtrent zijn 'droomvrouw' is om de tijd verder op te vullen.

Een film vol flauwe humor, die op een bepaald moment behoorlijk begint te vervelen. Bij aanvang gaat het nog wel enigszins, maar aangezien Borat steeds in hetzelfde soort humor blijft hangen gaat het al snel vervelen. Geen al te leuk typetje ook verder.