Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)

Alternatieve titel: Borat!

Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Larry Charles
met Sacha Baron Cohen, Ken Davitian en Pamela Anderson

Borat is één van de grootste celebrities van Kazachstan en bovendien een bekende tv-reporter. Hij wordt door zijn tv-zender naar Amerika gestuurd om daar verslag te doen van het land, de mensen en de gewoontes. Maar Borat, met zijn documentairecrew in zijn kielzog, raakt vooral geïnteresseerd in de plaatselijke schoonheden en wil per se Pamela Anderson vinden om met haar te trouwen.

avatar van zoutzak
jordybeukeboom schreef:
Niet pas vanaf begin november dus?

Voorpremiere bij Film by the Sea.

Art

Geweldig!

Hi-Tek
filmpje is zeker dope en voor de liefhebber check dit filmpje maar eens:

Borat in late night show

edit: dit staat overigens allemaal op youtube waar het al sinds tijdje een echte internethype is geworden.

avatar van FillumGek
Haha hilarisch!

"I would like to make a romance inside of her"

Irritante trailer, vreselijk flauwe humor

Borat is echt lachen. 100x beter dan Ali G. Hoe hij die domme americanen telkens weer voor schut zet haha. Je moet dit filmpje eens bekijken http://www.youtube.com/watch?v=PykcFZadLkI

waar hij het over barbara bush heeft

en deze: hij blijft maar doorgaan.

avatar van Koekebakker
Met Britten kan hij ook aardig overweg:

avatar van matthijs_013
Zien!!

avatar van zoutzak
Tegenvaller. Hilarische scenes afgewisseld met scenes van een zeer bedenkelijk niveau. Een enkele keer schaamteloos hard gelachen, maar minstens evenvaak verbaasd van de slechte grappen.

M.M
Ongetwijfeld de grappigste film die ik ooit gezien heb.

mrmedieum
Deze film wordt zonder twijfel briljant!
Kijk dan naar het IMDB-profiel, na een paar duizend stemmen staat ie al op een 9!

mrmedieum

Jij hebt ook geen gevoel voor humor

L. luchtloper
mrmedieum schreef:

Jij hebt ook geen gevoel voor humor
Je weet helemaal niet hoe kos dat bedoelt, ik moest wel lachen met dit fragment omdat Sacha Baron Cohen zelf joods is en eens goed, op een grappige manier laat zien hoe dom die Amerikanen zijn wat betreft meeloopgedrag met het anti-semitisme.

avatar van jordybeukeboom
AMSTERDAM - Komiek Sacha Baron Cohen brengt zijn alter ego Borat Sagdiyev naar Nederland. Hij is 12 oktober in Amsterdam bij een speciale vertoning van zijn nieuwe film Borat: Cultural Learnings Of America For Make Benefit Glorious Nation Of Kazakhstan.

Baron Cohen, ook wel bekend als Ali G, zal "in Borat-stijl” de Nederlandse première bezoeken, aldus een woordvoerster van distributeur Twentieth Century Fox woensdag. De film draait om de avonturen van journalist Borat uit Kazachstan. Hij is door zijn regering naar de 'US and A' gestuurd om een documentaire te maken over het land en de mensen.

De film draait vanaf 2 november in de bioscoop.

Telegraaf.nl

avatar van Dennis Evahi
Onderhond schreef:
Irritante trailer, vreselijk flauwe humor

Heb je hem weer, nooit in voor een geintje......

basketballerke
Een Must-See!!

TimD
Ik heb de trailer gezien voordat Jackass 2 begon, en heb hierom alleen al gelachen. Dit wordt idd een must see.

avatar van Goodfella_90
Dennis Evahi schreef:

Heb je hem weer, nooit in voor een geintje......

Wat een onzin zeg.

Ik wil deze zooo graag zien . Sacha Baron Cohen is da master.. trailer is al geniaal ben heeeel benieuwd!

Onderhond schreef:
Irritante trailer, vreselijk flauwe humor

niet iedereen kan deze humor apprecieren maar ik vind het humor van de bovenste planken!!

er moeten meer van dit soort flauwe humor film komen zo als vroeger naked gun, spy hard.

avatar van tukkerstein
MerLiNiuM schreef:

Ik vind deze humor toch wel wat stijlvoller dan die van naked gun

avatar van Montorsi

erg lullig voor die mensen dat ze het sarcasme en de humor in de film niet begrijpen. Ik bedoel, Sacha Baron Cohen, hij is zelf Joods.. begint er iets te rinkelen?

kArIzMa_TuRk

Echt te erg .
hahaha is dat een stukje van de film?

Hi-Tek
omfg ...

Filmvalley concludeert: Dit is Satire, slapstick en sulligheid op zijn best. Borat heeft de leukste komedie van het jaar gemaakt.

Eindcijfer een 9,0

avatar van Goodfella_90
Heeft anders op imdb ook een 8,4 na bijna 4000 votes. Ook hier gewoon een 3,90. Ik ben zelf ook ietwat sceptisch, maar wie weet is hij écht grappig.

avatar van dutchtuga
Van één van de schrijvers van Seinfeld. Met de humor zal het wel goed zitten denk ik .

Zojuist in de persvoorstelling gezien, en ja, ik vind hem ook geweldig, terwijl hij af en toe humor brengt dat totaal niet in mijn straatje ligt. Maar het is vooral de reden waarom hij dit brengt; bedenk dat Sacha Baron Cohen, voordat hij doorbrak als komiek, een verslag schreef over Martin Luther King en zijn stukken nu nog steeds gedoceerd worden aan studenten van Harvard wat betreft het onderwerp 'tolerantie', en je kijkt meteen heel anders tegen Borat aan.

Kazahkstan wordt neergezet zoals wij westerlingen denken dat het land is; in alles wordt met ons, en onze intolerantie en discrimeringen, de spot gedreven. Wanneer Borat verteld over de mishandelingen van vrouwen, doet hij dit vooral om de laconieke reactie van de Amerikaan te tonen; dat hij in een wapenwinkel het perfecte wapen zoekt om een Jood neer te schieten, doet hij dit om de verontrustende reactie van de handelaar te laten zien, die helpt hem gewoon!

In zekere zin is de film dan ook vooral schokkend, maar het wordt gebracht met een zorgvuldig ontwikkeld typetje (met al zijn taalgebruik, maniertjes, e.d., wat soms erg sterk komisch getymed is, maar soms ook wel erg plat) en een zeer luchtige toon.

Ben een hevige fan van de ALI G reeks, vindt ze hilarich.
Mer wel dat vrouwen er niet mee kunnen lachen, of heel zelden, tis echt mannen humor.

Is de film gespeeld zoals In Da House of is het zoals zijn reportage's met echte mensen ?

Must see voor, mij, die kerel is gewoon geweldig !
Heb bijna al zijn dvd's